דור רביעי לפורד פוקוס הופיע בשוק באפריל 2018. זהו רכב קומפקטי קטגוריית "C" בעל הנעה קדמית. נמצא בייצור מאז שנת 1998 על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Ford. כיום מוצע במרכבי סדאן, סטיישן, והאצ'בק 5 דלתות, הניתנים לרכישה כיום בשוק הישראלי.
פורד פוקוס 2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור
AUTOBOOM

פורד פוקוס האצ'בק. דור 4 (2018)

פורד פוקוס 2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור

דור רביעי לפורד פוקוס הופיע בשוק באפריל 2018. זהו רכב קומפקטי קטגוריית "C" בעל הנעה קדמית. נמצא בייצור מאז שנת 1998 על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Ford. כיום מוצע במרכבי סדאן, סטיישן, והאצ'בק 5 דלתות, הניתנים לרכישה כיום בשוק הישראלי.

פורד פוקוס האצ'בק – רכב בעל הנעה קדמית ו- 5 דלתות, הקומפקטי ביותר בסדרת הפוקוס, אך עם מרווח מכובד בפנים, דינאמיקה נאותה ומגוון מערכות עזר לנהג. תא המטען בהאצ'בק יכול להרשים בגודלו, נפחו המרבי מגיע ל- 1350 ליטר – נתון מכובד להאצ'בק.

פורד פוקוס – אחד מההאצ'בקים המשפחתיים האהובים בעולם, אשר בעצם הומצא מחדש בשנת 2018. להבחין בהמשכיות של הדור הרביעי ניתן בעין בלתי מזוינת, אולם המעצבים העניקו לרכב סגנון חדש, השקפה חדשה, מראה חיצוני חדש והשתמשו במספר עצום של טכנולוגיות שונות, הרבה יותר מבעבר. בהתבוננות על פוקוס החדש מהצד, ניתן לראות בו צללית אתלטית של ספורטאי המתכונן לזינוק.

עיצוב חיצוני

מעבר לפלטפורמת C2 החדשה תרם למימדים ולפרופורציות המרכב. השינוי המשמעותי ביותר חל בבסיס הגלגלים, שהוארך ב- 53 מ"מ (ל- 2701 מ"מ). השינויים במימדים החיצוניים לא כל כך מורגשים. האצ'בק פורד פוקוס 2018/2019 הינו 4378 מ"מ לאורך, 1825 מ"מ לרחוב ו- 1454 מ"מ לגובה. עם זאת, המרכב נהיה יותר קל (88 ק"ג פחות למסה הכללית), קשיח, ועמיד יותר לפיתול (עד ל- 20%).

האצ'בק פוקוס דור 4 קיבל גריל חדש, פנסים ראשיים המוצבים רחוק אחד מהשני עם מילוי LED בהיר, פגוש קדמי אלגנטי עם עיצוב מקורי של פנסי הערפל ופתח צר לכונס אוויר המרכזי. הצללית של פוקוס הרביעי משמחת באופיה הספורטיבי ובפרופורציות הרמוניות. המהנדסים הגדילו מעט את אורך החרטום והזיזו לאחור את קורות הגג הקדמיות, ולצדדים העניקו תבליט צלעות אקספרסיבי, אשר מעצב את קווי כנפיים האתלטים. חישוקי סגסוגת R16, R17 ו- R18 מרגישים את עצמם מצוין במרווח הגדול מתחת לכנפיים.

עיצוב פנימי

בתא הנוסעים של פוקוס החדש מעט מאוד מזכיר את הדור הקודם. הפאנל הקדמי הונדס באופן חדש לחלוטין עם שילוב תמציתי של מחוונים, מסך מולטימדיה הבולט מעל הקונסולה המרכזית, ולוח בקרה נוח לשליטה בשמע ובאקלים. לתא אחסון המרכזי נוסף משטח טעינה אלחוטית לנייד עם חיבור USB וכפתור בלם יד חשמלי. גרסאות בעלי תיבת 8 הילוכים אוטומטית מצוידות בבקר חוגה, אשר החליף את ידית ההילוכים המסורתית.

רמות גימור

רשימת האבזור לפורד פוקוס 2020 הועשרה באופציות שלא היו זמינות קודם. רמות הגימור הבכירות ישמחו את הלקוחות במיוחד, הן מציעות מערכת מולטימדיה Sync 3 מתקדמת עם מסך מגע 8 אינץ' (שליטה קולית, אינטרפייס Apple CarPlay ו- Android Auto, וויי-פיי), בקרת אקלים מפוצלת, מושבים עם כוונון חשמלי, תצוגה עילית, מצלמות אחוריות עם זווית ראייה רחבה, דלת תא מטען חשמלית, גג פנוראמי נפתח, אקוסטיקת פרמיום B&O PLAY בעלת 10 רמקולים (675 וואט).

ספקטרום מערכות העזר בפורד פוקוס האצ'בק 2020 רחב ועשיר כנהוג. לעזרת הנהג באות בקרת שיוט אקטיבית עם פונקציית Stop & Go, החלפת תאורה אוטומטית, אזהרה על התנגשות חזית, בקרת נתיב, זיהוי תמרורים, מערכת חנייה אוטונומית ומגוון מערכות אחרות – המבחר תלוי ברמת הגימור. למשל, תבחרו בגרסת ACTIVE X, המוצעת בשוק הישראלי, ותקבלו גרסה "קרוסאוברית" של ההאצ'בק עם בודי קיט שטחי, בחירת מצב נהיגה ומרווח גחון מוגדל.