קרוסאובר GMC אקדיה. דור 2 מתיחת פנים (2019)
הדור השני של GMC אקדיה אשר עבר מתיחת פנים בשנת 2019 – רכב שטח בינוני, המקביל לשברולט Traverse בחלק הטכני, ועם זאת, מתקדם ממנו בהרבה. לאחר העדכון אקדיה הפך לעוצמתי, למהיר ולאמין יותר, אולם בכל זאת נשאר משעמם יחסית מבחינת עיצוב ודינאמיקה בהשוואה לקרוסאוברים דומים מאת מותגים אחרים.
מרכב
GMC אקדיה שנת 2019 מיישב עד שבעה נוסעים בהתאם למבנה ורמת גימור. היצע רמות הגימור נותר זהה: SL, SLE, SLT, חבילת שטח AT4 והבכירה Denali. נפח מטען – 2237 ליטר, אולם כאשר המושבים במצב רגיל מאחוריהם נותרים 362 ליטר בלבד.
בעיצובו של הקרוסאובר שנת 2019/2020 לא חלו שינויים משמעותיים, אך הופיעו פנסי חזית מלבניים מקוריים (תאורת LED מלאה עם אורות יום בצורת C), גריל עצום, פגושים משוכללים, מראות חדשות ופנסי חנייה גדולים במסגור לדים. בהתאם לגרסה, באקדיה מותקנים חישוקי סגסוגת קלה 17 עד 20 אינץ'.
תא נוסעים
חלל הפנים של הקרוסאובר שוכלל בהתאם לקידמה – מערכת זיהוי פקודות קוליות משופרת, רשימת אופציות מורחבת הודות למטען אלחוטי לסמארטפונים, שני חיבורי USB נוספים, מצלמות אחוריות ברזולוציה מוגברת ותצוגה עילית, ובנוסף, תפעול תיבת 9 הילוכים האוטומטית באמצעות כפתורים.
רמת גימור Denali כוללת בנוסף מושבים בריפוד עור, חימום הגה, חימום ואוורור מושבים קדמיים. המושבים הקדמיים מתכווננים לאורך, ומוסיפים מרווח רגליים או נפח אחסון בהתאם לסיטואציה. לנוסעים בגרסת דנאלי כעת בקרת אקלים משלהם, חיבורי טעינה USB-A ו- USB-C, ומעבר לכך – שקע חשמלי קלאסי וערכת מחזיקי כוסות שלמה נשלפת.
מנועים ושאסי
החידושים העיקריים בקרוסאובר אקדיה המעודכן – מנוע ותיבת הילוכים: מנוע טורבו בנזין חדש V4 בהספק 230 כ"ס, ותיבת 9 הילוכים אוטומטית חדישה. אולם נותרו גם המנועים הקודמים – 2,5 ליטר I4 בהספק 196 כ"ס ו- 3,6 ליטר 6 ציל' בהספק 314 כ"ס עבור גרסת SLT ודנאלי.
יתר על כן, ב- GMC אקדיה המשוכלל כווננה מחדש מערכת המתלים עבור גרסת שטח AT4. גרסה זו זכתה לתשומת לב מיוחדת, בשבילה שוכלל מנוע 3,6 ליטר V6, ומערכת הנעה כפולה קיבלה שני מצמדים בשליטה אלקטרונית – הראשון מעביר את המומנט לסרן האחורי, השני – אחראי על נעילת דיפרנציאל אחורי.
בטיחות
מעבר לכריות אוויר ווילונות בטיחות הסטנדרטיים, מערך הבטיחות החדש של אקדיה כולל מערכת בקרת שטחים מתים עם התראת תנועה חוצה מאחור, תזכורת על ילד במושב האחורי, התראת סכנת התנגשות אוטומטית, חיוג חירום SOS ועוד.
אולם האבזור נחשב לא מספק בדגמים פחות יקרים. למשל, גרסאות SL ו- SLE כלל לא מצוידות במערכות התראת התנגשות חזיתית והופעת הולכי רגל, יתר על כן, בהן חסרות אופציות בלימת חירום אוטונומית, שבשנת 2019/2020, בעיקרון, זה מאסט הב.
בלימת חירום אוטומטית משוכללת הפועלת במהירות עד 50 קמ"ש זמינה עבור דנאלי בלבד. מערכות בקרת סטייה מנתיב ושמירה על נתיב זמינות בגרסאות SLT ו- AT4 בלבד.
אקדיה עבור פטריוטים אמיתיים
על פי חברת J.D. Power האנליטית , 46% מבעלי GMC אקדיה – נשים, בעוד שבסגמנט הקרוסאוברים נשים בכלל מהוות 44%. ומעניין, ש- 87% מבעלי הקרוסאובר – פטריוטים של תעשיית רכב האמריקאית שעבורם חשוב שאקדיה – רכב אמריקאי, בזמן שבין בעלי דגמים מקבילים הם מהווים רק 56%.
מעניינת לא פחות העובדה שהרוב בחרו את אקדיה בגלל... המראה. במידה פחותה, הבעלים העריכו את דינאמיקת התנועה, את מאפייני המנועים ואת תיבות ההילוכים, ועוד פחות לקחו בחשבון בטיחות בעת בחירתם. יחד עם זאת, סופגים ביקורות שליליות חסכון הקרוסאובר, איכות מערכת האינפוטיינמנט, נוחות המושבים ופונקציונליות בקרת האקלים. אכן, מידע די שימושי שעלול לעניין רוכשים פוטנציאליים של אקדיה.