מיצובישי ספייס סטאר – מכונית קומפקטית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors. נמצאת בייצור משנת 1998. הדור השני הושק בשנת 2012 ועבר מתיחות פנים ב- 2016 ו- 2019. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי מוצעת גרסה בעלת מנוע 1,2 ליטר ותיבת הילוכים רציפה.
מיצובישי ספייס סטאר ‏2016. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

האצ'בק מיצובישי ספייס סטאר. דור 2 מתיחת פנים (2016)

מיצובישי ספייס סטאר ‏2016. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

מיצובישי ספייס סטאר – מכונית קומפקטית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors. נמצאת בייצור משנת 1998. הדור השני הושק בשנת 2012 ועבר מתיחות פנים ב- 2016 ו- 2019. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי מוצעת גרסה בעלת מנוע 1,2 ליטר ותיבת הילוכים רציפה.

הדור הראשון של ספייס סטאר הופיע בשנת 1998, אך דגם זה שיוצר עד 2005 השתייך לקטגוריית מיניוואנים קומפקטיים. לאחר מכן היצרנית הציעה האצ'בק Colt שהוחלף בהמשך על ידי הדור החדש של ספייס סטאר. בביאתו השנייה הדגם הפך להאצ'בק – זוהי הביוגרפיה המעט מבלבלת של הגיבור הקטן שלנו.

הדור השני של ספייס סטאר לאחר מתיחת פנים שנת 2016 נוצר במסגרת פרויקט Global Small, מטרתו – לספק את הביקוש לדגמים לא יקרים. סדאן אטראז' הינו השותף לפלטפורמה של ההאצ'בק. לכן לרכבים הרבה במשותף מבחינת מבנה ואבזור. אורך המרכב של ספייס סטאר שנת 2016 – 3845 מ"מ, רוחב – 1655 מ"מ, ולגובה הוא 1505 מ"מ. בסיס גלגלים – 2450 מ"מ. לרכב רדיוס סיבוב קטן למדי: 4,6 מטר. משקלו העצמי עומד על 845 ק"ג בלבד.

מבחוץ

הצלחת רכב מתחילה בהופעתו החיצונית. מראה חיצוני של דגמים לא יקרים צריך להיות פשוט, אך חינני, ולספייס סטאר יש את זה. החזית נראית ידידותית הודות לצורה הלא שגרתית של הפנסים, לגריל הפשוט ולאיקס המקורי בסגנון Dynamic Shield המעיד על שייכות הרכב ל"מותג היהלום". קווי פרופיל נמרצים, בליטות אנרגטיות על מכסה המטען, בדפנים ועל הפגוש האחורי, ספוילר על החלק העליון של דלת המטען – להאצ'בק הופעה דינאמית, ומחירו הנמוך אינו כל כך ברור מאליו. מעבר לאטרקטיביות, למרכב גם אווירודינאמיקה מצוינת: מקדם גרר עומד על 0,27 בלבד.

לא פחות חשובה העובדה שבמבנה המרכב מיושמת טכנולוגיית בטיחות פאסיבית גבוהה RISE, המהווה שלדת חוזק מוגבר המגנה על הנוסעים ללא קשר לכיוון ההתנגשות בעת תאונה. אזורי דפורמציה מפזרים את אנרגיית המכה, ומרחיקים אותה מתא הנוסעים. צבעי מרכב בולטים מושכים תשומת לב, מסייעים למכונית להתבלט בכביש ואף תורמים לנהיגה בטיחותית יותר במידה מסוימת.

מבפנים

תא הנוסעים נראה איכותי למדי. צג מולטימדיה גדול, פתחי מיזוג מרכזיים בעיצוב בלתי שגרתי, הגה קטן מפלסטיק מט רך, בלוק בקרת אקלים עם מסך, לוח מחוונים נאה ואינפורמטיבי משמח את העין. ניתן לכוונן את זווית נטיית ההגה.

המושבים דו-גווניים, שחורים או אפורים, להם תמיכה טובה. בגרסה הבכירה מרופדים בעור מלאכותי. בשורה האחורית שלוש חגורות ושלוש משענות ראש, אולם הספה בבירור נועדה לשני נוסעים בלבד. אורך תא הנוסעים משיג 1870 מ"מ, לרוחב – 1390 מ"מ ולגובה – 1220 מ"מ. נפח תא מטען – 235 ליטר. המושבים האחוריים מתקפלים בחלקים, ובכך נפח תא מטען גודל ל- 912 ליטר. בתא הנוסעים נוכח מספר רב של תאים עבור חפצים שונים, קיים גם תא נוסף מתחת לרצפת המטען – ירושה מהתקופה בה ספייס סטאר היה קומפקט-ואן.

מנועים ושאסי

לאחר מתיחת הפנים ההאצ'בק מוצע בישראל עם מנוע 1,2 ליטר בלבד. בו 3 צילינדרים ומערכת תזמון שסתומים משתנה MIVEC. ההספק מכובד למדי בשביל נפח מנוע כה צנוע – 80 כ"ס בעת 6000 סל"ד ו- 106Nm מומנט בעת 4000 סל"ד. למכונית זו דרגת זיהום אוויר נמוכה – 4.

האצ'בק ספייס סטאר שנת 2016/2017 מצויד בתיבת הילוכים רציפה בעלת מערכת שליטה אדפטיבית INVECS-III ושש הילוכים וירטואליים. הנעה – קדמית בלבד. צריכת דלק בעיר – קצת מעל 5 ליטר ל- 100 ק"מ. האצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – תוך 12,8 שניות.

בדומה לרוב מכוניות סופר-מיני, האצ'בק מיצובישי קיבל מתלים עצמאיים בסרן הקדמי (מקפרסון) וקורה מתפתלת עצמאית למחצה מאחור. הצמיגים מגיעים בקוטר 165/65R14 או 175/55R15. מלפנים בלמי דיסק מאווררים ומאחורה בלמי תוף.

רמות גימור

נכון לשנת 2021 בישראל מוצעות שלוש רמות גימור: Instyle, Supreme ו- Premium. האחרונה הינה העשירה ביותר, חזותית נבדלת בפסים אדומים בשבכת הגריל, מצוידת במערכת כניסה ללא מפתח, בהתנעה בכפתור, ופנסי LED בחזית.

רמת גימור הבסיסית כוללת: חיישני גשם, מערכת שמע עם בלוטוס וכפתורי שליטה בהגה, בקרת שיוט שגם היא נשלטת מההגה (היא אקטיבית – עוצרת את הרכב בעת איתור מכשול מלפנים), בקרת אקלים עם צג דיגיטאלי, סיוע בזינוק בעליה HSA, בקרת סטייה מנתיב. נוכחת גם ABS השגרתית בעלת פונקציית חלוקת עוצמת בלימה בפניות בהתאם לעומס (EBD). גרסאות Supreme ו- Premium כוללות החלפת אור גבוה/נמוך אוטונומית.

מהי לדעתכם צריכת דלק אופטימלית בעת תנועה עירונית?
5 קולות