יונדאי ix35. ממלא מקום של טוסון
יונדאי ix35 הוא קרוסאובר קומפקטי שיוצר בין השנים 2009 – 2015. הרכב הוצג על-ידי יונדאי דרום הקוריאנית בספטמבר 2009 בפרנקפורט, הייצור התבצע בדרום קוריאה, בסלובקיה ובסין עד שנת 2015. הדור השני לדגם בשם ix35, שקודם לכן היה ידוע בתור טוסון, נמכר בישראל, רוסיה, אירופה, אוסטרליה וסין. במדינות אחרות הוא שמר על השם הקודם ובארץ המוצא שלו שמו הוחלף ליונדאי טוסון ix. הקרוסאובר שחולק פלטפורמה עם הדור השלישי של קיה ספורטאז' היה זמין הן עם הנעה קדמית והן עם הנעה כפולה.
עיצוב חיצוני
העיצוב החיצוני של ix35 פותח בשנת 2007 על-ידי מעצב יונדאי צ'ה איל-הוי תוך שיתוף פעולה עם מעצב BMW לשעבר תומס בורקלה בסטודיו הדיזיין של יונדאי ברוסלהיים, גרמניה. הרכב עוצב בסגנון שהחברה הקוריאנית קוראת לו "פסל נוזלי". אורך המרכב של ix35 הוא 4,410 מ"מ, אורך בסיס הגלגלים 2,640 מ"מ. רוחב הקרוסאובר – 1,820 מ"מ, גובה – 1,670 מ"מ, מרווח גחון – 170 מ"מ.
חלל פנימי
תא הנוסעים הוא לא רק מודרני ובעל ארגונומיה טובה, אלא גם מרווח. הגודל שלו מאפשר לחמישה נוסעים להתיישב בנוחות. תא המטען של הקרוסאובר יספיק ל-591 ליטר של כבודה ובמידת הצורך ניתן להגדיל את הקיבולת ל-1,436 ליטר על-ידי קיפול המושבים האחוריים.
יחידות כוח
בין השנים 2009 – 2015 יונדאי ix35 נמכר בכל העולם עם מנועים שונים. בנזין: 2,0 או 2,4 ליטר מסדרת Theta-II או 1,6 ליטר מסדרת Gamma. מנועי דיזל: 2 ליטר ו-1,7 ליטר. מנוע 2 ליטר ו-Gamma כללו מערכת הזרקה ישירה GDi. באירופה הוצעו רק מנועים בנפח 1,6 ו-1,7 ליטר. הקרוסאובר צויד בתיבות 5 או 6 הילוכים אוטומטית וידנית. הותקנו מתלים עצמאיים: מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי באחורי. כמו כן, בשני הסרנים הותקנו מייצבים רוחביים.
בטיחות
יונדאי ix35 החדש נחשב לאחד מהרכבים הבטיחותיים ביותר בקטגוריה שלו, הודות לכך הוא זכה בפרס "Top Safety Pick" מאת מכון הבטיחות בדרכים של חברות ביטוח באמריקה (IIHS). בנוסף לכך, הקרוסאובר קיבל חמישה כוכבים במבחני Euro NCAP: בטיחות מבוגר ברמת 90% ובטיחות ילד ברמת 88%.
מתיחת פנים שנת 2013
החל משנת 2013 את תפקיד המעצב הראשי של החברה דרום הקוריאנית ממלא המעצב הגרמני פירט שריינר. הודות למאמצים שלו העיצוב של יונדאי ix35 שנת 2013 יצא ספורטיבי, טכנולוגי ואפילו אגרסיבי במידה. מתיחת הפנים העניקה לדגם יחידות תאורה מעודכנות, פגושים בעלי קווים חדשים וג'נטים בעיצוב אחר. הפנסים צוידו באורות יום בצורת פס לד מסוגנן; בפנסים האחוריים גם הופיעו לדים. לרשימת האופציות הוסיפו חימום הגה והגה כוח Flex Steer, שופרה איכות חומרי הגימור הפנימיים. יותר מכך, החלו להתקין מנועים משוכללים, יותר חסכוניים ושקטים.