על פי נתונים שסיפק איגוד יצרניות הרכב האירופאיות (ACEA), ביוני של 2023 מכוניות חשמליות עקפו במכירות את מכוניות הדיזל בשוק האירופאי. זהו המקרה הראשון מאז תחילת רישום הסטטיסטיקה.
לראשונה באירופה, מכוניות חשמליות עקפו את מכוניות הדיזל בפופולריות
AUTOBOOM

לראשונה באירופה, מכוניות חשמליות עקפו את מכוניות הדיזל בפופולריות

לראשונה באירופה, מכוניות חשמליות עקפו את מכוניות הדיזל בפופולריות

על פי נתונים שסיפק איגוד יצרניות הרכב האירופאיות (ACEA), ביוני של 2023 מכוניות חשמליות עקפו במכירות את מכוניות הדיזל בשוק האירופאי. זהו המקרה הראשון מאז תחילת רישום הסטטיסטיקה.

Car Charging station

נתח הרכבים החשמליים בהיקף המכירות הכולל באירופה ביוני עומד על 15,1%, בזמן שרכבי דיזל תופסים רק 13,4%. ביוני נמכרו 158,2 דגמים חשמליים, ובמחצית הראשונה של 2023 – 703,5 אלף יחידות.

נתונים
קיה EV6 שנת 2021. קרוסאובר, דור 1.

למרות שרכבים חשמליים עקפו את רכבי הדיזל בפופולריות, במקום הראשון עדיין נשארו דגמים בעלי מנוע בנזין. נתח דגמי הבנזין בשוק האירופאי עומד על 36,3% ביוני.

טויוטה bZ4X שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

אך אם לצרף לדגמים החשמליים גם את ההיברידיים, המהווים 24,3% מכלל השוק האירופאי, נקבל 39,4% – באופן כזה רכבים בעלי מערכת הנעה מחושמלת עוקפים את הדגמים המסורתיים עם מנועי בנזין בלבד.

יונדאי קונה EV שנת 2023. ג'יפ 5 דלתות, דור 2.

בסך הכל, בחודש הראשון של הקיץ האירופאים קנו 1,26 מיליון רכבים חדשים, מה שגבוה ב-18,7% בהשוואה ליוני 2022. במחצית הראשונה נמכרו 5,4 מיליון רכבים חדשים, זוהי צמיחה בסך 17,9% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

סקודה אניאק IV שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

איגוד יצרניות הרכב האירופאי מציין ששוק הרכב האירופאי סוף-סוף התאושש ממגיפת הקורונה. יחד עם זאת, הצמיחה המשמעותית במכירות בהשוואה לשנה שעברה נבעה בעיקר מההיצע הנמוך בשנת 2022.

פולקסווגן ID.4 שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

למרות הצמיחה בהיקף המכירות של רכבים חשמליים, יצרניות מסוימות מדווחות שההיצע עולה על הביקוש. לדוגמה, פולקסווגן צמצמה את היקף הייצור של דגמי ID.4 ו-ID.7 מהסיבה שהביקוש עליהם נמוך בכ-30% מהיקף הייצור המתוכנן.

מעניין
האם לדעתכם הפופולריות של רכבים חשמליים היא מגמה יציבה או טרנד חולף?
6 קולות