קיה סלטוס הוא קרוסאובר עם הנעה קדמית או כפולה המסווג כקומפקטי. מדובר בדגם גלובלי שנחשף בשנת 2019 וכיום משווק בכל היבשות. בקו הדגמים של קיה הוא מוצב בדרגה מתחת לספורטאז'. הספקנו לבחון את גרסת הדור הראשון של הדגם לפני שסלטוס שנת 2022 המעודכן החליף אותו. בישראל הרכב נמכר בגרסה יחידה עם מנוע בנפח 2 ליטר, גיר רציף והנע
קיה סלטוס 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קיה סלטוס. החן הדועך

קיה סלטוס 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

קיה סלטוס הוא קרוסאובר עם הנעה קדמית או כפולה המסווג כקומפקטי. מדובר בדגם גלובלי שנחשף בשנת 2019 וכיום משווק בכל היבשות. בקו הדגמים של קיה הוא מוצב בדרגה מתחת לספורטאז'. הספקנו לבחון את גרסת הדור הראשון של הדגם לפני שסלטוס שנת 2022 המעודכן החליף אותו. בישראל הרכב נמכר בגרסה יחידה עם מנוע בנפח 2 ליטר, גיר רציף והנעה קדמית. לקחנו לנסיעת מבחן את הקרוסאובר ברמת הגימור ה"בינונית" EX במחיר 146,725 ₪ וביררנו באיזו צורה "החן הדועך" יכול למשוך קונים.

מה הוא מציע

קיה סלטוס 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
העיצוב המקורי של הגריל הופיע עוד בשנת 2007 והממציא שלו כרים חביב העניק לדגמי של המותג דרום הקוריאני ייחודיות שהספיקה ליותר מעשרה שנים.

העיצוב של סלטוס מסגיר מיד שמדובר בקיה. למעשה, כותב המאמר בכלל לא התעניין בדגם הזה, עד שראה במראה של הרכב שלו את החרטום האופייני עם "אף הטיגריס" ולאחר מכן את החלק האחורי של המרכב עם הכיתוב Seltos. העיצוב המקורי של הגריל הופיע עוד בשנת 2007 והממציא שלו כרים חביב העניק לדגמים דרום הקוריאניים ייחודיות שהספיקה ליותר מעשרה שנים. בשנת 2021 הטרנד הזה נולד מחדש. הגרסה החדשה קיבלה כינוי "אף הטיגריס הדיגיטלי". להזכירכם, טיגריס הוא יונק טורף, חיה אמיתית וייצור "אנלוגי" לחלוטין – נשמע מוזר. כשמסתכלים על קיה סופרטאז' החדש, מבינים שהאבולוציה היא לא תמיד דבר טוב: קווי המתאר האלגנטיים של "אף הטיגריס" הקודם הפכו למבנה חשוף-שיניים לא מובן, או שהטיגריס מפהק, או שהוא שיכור. ביחס אליו, העיצוב הברור של ה"פנים" הזכריות של סלטוס הראשון טרום מתיחת פנים, קיה סורנטו שנחבן קודם לכן ומכוניות הנוסעים "הישנות", דוגמת אופטימה, נראה הרבה יותר נאה.

הפרופיל של הקרוסאובר גם נעים לעין: קו הזיגוג מתגנב כלפי מעלה ואז ממריא באופן חד, קו הגג, לעומת זאת, נוטה כלפי מטה בעדינות ושואף לכיוון קו החלונות. בדפנות מובלטים קצוות חדים, הם מתחילים מהפנסים הקדמיים והאחוריים ומסתיימים בדלתות; ספוילר קטן מעטר את מכסה תא המטען.

קיה סלטוס 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מאחורה העיצוב של קיה סלטוס החדשה גם ברור ויפה. בעת פתיחת הדלת הבולטת מגלים כי בנוסף ליופי החיצוני יש גם תא מטען מרווח ונוח: במספרים יבשים הנפח שלו הוא 433 ליטר. ברמת גימור EX (האמצעית מבין השלוש שמוצעות בישראל) הרכב מקבל מפרט אבזור כלל לא רע: גלגלי 17 אינץ' עם ג'נטים בעיצוב יפה ואלגנטי, חימום מראות, הגה ומושבים קדמיים וכן מצלמה אחורית. יש 6 כריות אוויר, בקרת שיוט, מערכות ABS, ESP, ARS וסיוע לזינוק בעליה ולירידה במדרון. כמו כן, הרכב עוקב אחר שמירת הנתיב, מצויד במערכת למניעת התנגשויות ומעניק את האפשרות לבחור באחד משלושה מצבי הנהיגה: אקו, רגיל וספורט.

איך הוא נוסע

קיה סלטוס 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הוא נוסע טוב, לא פחות מטויוטה RAV4 היקרה יותר שבחנו קודם ובמקביל יש לו אופי אקטיבי ואפילו שובב. מעין טיגריס צעיר הדולק אחר אנטילופה בשאננות, עוד אפילו לא עסוק במיוחד במטרה להשיג ולהכניע אותה. שום דבר מתוך הרצינות שמקרין סורנטו המכובד, שום "נכונות" מלוטשת האופיינית לטויוטה. ההגה החשמלי הריקני והמשעמם לאחר זמן קצר כבר מפסיק לעורר מרירות אולד-סקולית אצל הכותב שלכם שגדל על הגה הידראולי והדינמיות מודגשת על-ידי העובדה שזה קרוסאובר, גבוה יותר ממכונית רגילה. התאוצה נעימה ואף טיפה מלהיבה, למרות שכמות ה"סוסים" לא נדיבה במיוחד: 149 כ"ס.

קיה. קונסולת הילוכים מרכזית.

למנוע בנפח 2 ליטר משודך גיר רציף ללא הילוכים. ההבדל היחיד מתיבה אוטומטית טובה הוא שכאשר עוזבים את הגז, הגיר ממשיך לדחוף את המכונית הלאה ללא תגובה לתנועות החשובות שלכם עם דוושת התאוצה. עם זאת, אין תלונות לכיול המתלים. כמובן, תרגישו את הקטגוריה ואת המחיר של הרכב, אבל שום רעד מיותר בשטח קל, שום זוויות גלגול בלתי נשלטות בעת מעבר מהיר של פניות חלקות ורק הרגשה נעימה מהנהיגה.

קיה סלטוס או אחד ממתחריו?
17 קולות