לנצ'יה בחרו בדרך טובה להחיות את הדגם האייקוני שלהם. החיים השניים (והלוואי ארוכים) של לנצ'יה דלתא יהיו חשמליים ועל מסלול המרוצים. ההרצה הראשונה של דלתא החשמלית כבר התקיימה במסלול ראלי-קרוס בפורטוגל. מאחורי ההגה של המכונית החשמלית במרכב האצ'בק, שעוצבה בסגנון לנצ'יה דלתא אינטגרלה האגדית, ישב 9 פעמים אלוף העולם בראל
לנצ'יה. החיים השניים של דלתא האייקונית: חשמלית למסלול
AUTOBOOM

לנצ'יה. החיים השניים של דלתא האייקונית: חשמלית למסלול

לנצ'יה. החיים השניים של דלתא האייקונית: חשמלית למסלול

לנצ'יה בחרו בדרך טובה להחיות את הדגם האייקוני שלהם. החיים השניים (והלוואי ארוכים) של לנצ'יה דלתא יהיו חשמליים ועל מסלול המרוצים. ההרצה הראשונה של דלתא החשמלית כבר התקיימה במסלול ראלי-קרוס בפורטוגל. מאחורי ההגה של המכונית החשמלית במרכב האצ'בק, שעוצבה בסגנון לנצ'יה דלתא אינטגרלה האגדית, ישב 9 פעמים אלוף העולם בראלי מצרפת, נהג הראלי העטור ביותר סבסטיאן לוב.

Lancia Pu+Ra HPE 04.2023

לאחר המעבר לבעלות התאגיד סטלנטיס, מותג הרכב האיטלקי הוותיק לנצ'יה מבטיח להשיק שלושה דגמים חדשים. בשנת 2024 ייצא אפסילון החשמלי, וב-2028 דלתא שקמה לתחייה בתור מכונית חשמלית. ב-15 באפריל 2023 באירוע Emozione Pu+Ra לנצ'יה הציגה את הקונספט החדש כמניפסט המותג לעשור הקרוב.

תוכניות

מכונית המרוצים החשמלית בשם דלתא Evo-e RX פותחה על-ידי חברת GCK Motorsport, שבראשה עומד נהג המרוצים הצרפתי גרלן שישרי. הוא גם הנהג הרשמי של קבוצת Special One Racing, אליה העונה מצטרף סבסטיאן לוב.

Sebastien Loeb
סבסטיאן לוב. נהג ראלי צרפתי, נהג הראלי העטור ביותר בהיסטוריה, תשע פעמים אלוף העולם בראלי ברציפות.

סבסטיאן לוב השתתף באליפות העולם בראלי-קרוס בין השנים 2016 – 2018. מאחורי ההגה של פיג'ו 208 WRX לוב צבר 15 פודיומים בראלי-קרוס עולמי. בשנים האחרונות הוא העדיף מרתוני ראלי "דקאר" ואת המרוצים החשמליים Extreme E.

לפרוטוקול

בעונה הקודמת שישרי כבר השתתף עם הפיתוח שלו בראלי-קרוס, אבל לקראת עונת 2023 החדשה החליט להגדיל את הצי שלו פי שניים. לצוות לקח שלושה חודשים לבנות את מכונית הספורט. ביוזמת המנהל, שתי המכוניות נצבעו בגווני Martini Racing הקלאסיים.

Lancia Delta Evo-e RX
"אני בא מדור שגדל על הניצחונות של לנצ'יה דלתא בראלי, אז באופן טבעי יש לי נקודה רכה כלפי המכונית הזו. בדצמבר שעבר בחנתי לראשונה את המכונית החשמלית שמיד הטריפה אותי עם האיכויות הדינמיות שלה".
סבסטיאן לוב
Lancia Delta Evo-e RX
Lancia Delta Evo-e RX

הגרסה החשמלית של מכונית ההאצ'בק האיטלקית מאת נהגי המרוצים הצרפתיים בשם לנצ'יה דלתא Evo-e, למעשה, קיבלה מהדגם המקורי רק את השאסי וכמה אלמנטים חיצוניים, בעוד שמפשק הגלגלים הורחב והמרכב חוזק עם כלוב התהפכות מקרבון. עם זאת, הסגנון המקורי נשמר ללא דופי – העיצוב של דלתא הפך כבר מזמן לאייקוני. אפילו הג'נטים נראים זהים, אבל הם חדשים לחלוטין ומנועלים בצמיגי מישלין.

Lancia Delta Evo-e RX
Lancia Delta Evo-e RX

המכונית החשמלית נראית כמעט זהה לדלתא המקורית, למעט כמה פרטים ופרופורציות קצת שונות. מכונית הספורט מצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים 680 כ"ס. טוענים שדלתא החשמלית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 1,8 שניות, מה שהופך אותה למהירה יותר אפילו ממכונית פורמולה-1.

לנצ'יה דלתא אינטגרלה

לנצ'יה דלתא אינטגרלה שלטה בראלי-קרוס WRC העולמי בסוף שנות ה-80 – תחילת שנות ה-90 של המאה ה-20.

עובדה
Giorgetto Giugiaro
ג'ורג'טו ג'וג'ארו. מעצב רכב איטלקי.

לנצ'יה דלתא המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1979 בתערוכת הרכב בפרנקפורט. עיצוב המכונית פותח על-ידי ג'ורג'טו ג'וג'ארו עצמו. בשנות ה-80 גרסאות שונות של הדגם התחרו בהצלחה במרוצי ראלי, אחד ההישגים הבולטים ביותר הוא 6 התארים ברציפות באליפות העולם בראלי בין יצרניות רכב בין השנים 1987 – 1992, שיא שלא נשבר עד היום. גרסאות Integrale האזרחיות של מכונית הראלי נחשבות כיום לפרטי אספנות, לא מעט בשל העיצוב של ההאצ'בק האיטלקי החם.

אמנם לנצ'יה עצמה מתכננת להחזיר את השם דלתא לקו הדגמים, אבל זה לא יקרה בקרוב: המכונית החשמלית בעלת השם האייקוני תשוחרר לכל הפחות בשנת 2028.

איך אתם מתייחסים להחייה של מכוניות ספורט אגדיות?
7 קולות