החברה הבריטית קייטרהאם מייצרת מכוניות ספורט קלות ממשפחת סוון כבר לאורך חצי מאה. אבל הזמנים משתנים, הטכנולוגיות הירוקות היום בטרנד, לכן קייטרהאם סוון תהפוך לחשמלית, אבל תהיה מיועדת למסלולי מרוצים בלבד. מכונית הרודסטר EV Seven תוכל לעבור 20 דקות במסלול עם הספק מרבי, לאחר מכן להיטען במשך 15 דקות ולנסוע שוב 20 דקות. לדבר
קייטרהאם. מכוניות הספורט סוון יהפכו לחשמליות
AUTOBOOM

קייטרהאם. מכוניות הספורט סוון יהפכו לחשמליות

קייטרהאם. מכוניות הספורט סוון יהפכו לחשמליות

החברה הבריטית קייטרהאם מייצרת מכוניות ספורט קלות ממשפחת סוון כבר לאורך חצי מאה. אבל הזמנים משתנים, הטכנולוגיות הירוקות היום בטרנד, לכן קייטרהאם סוון תהפוך לחשמלית, אבל תהיה מיועדת למסלולי מרוצים בלבד. מכונית הרודסטר EV Seven תוכל לעבור 20 דקות במסלול עם הספק מרבי, לאחר מכן להיטען במשך 15 דקות ולנסוע שוב 20 דקות. לדברי היוצרים, את המחזור הזה ניתן יהיה לבצע אינסוף פעמים.

קייטרהאם הוא מותג אנגלי ידוע המייצר רכבי ספורט אגדיים – פשוטים, זריזים ופרקטיים במיוחד, המתאימים גם למרוצים וגם למסעות מחוץ לעיר. קייטרהאם ייצרה תחת המותג שלה את הרודסטרים האגדיים לוטוס סוון.

עובדות
קייטרהאם סוון. רודסטר, דור 1.

EV Seven תהיה מבוסס על השאסי של סוון הרגילה. יחידת הכוח תסופק על-ידי שותפה ותיקה של קייטרהאם, חברת Swindon Powertrain. יחידת כוח זו פותחה במיוחד עבור קייטרהאם וצוידה בסוללה עם מערכת קירור שבה הסוללה שקועה בנוזל לא מוליך Motul. עדיין לא קיים אב טיפוס מתפקד, את ההרכבה שלו מבטיחים לסיים רק בסוף יולי 2023. בין הרנדרים שפורסמו לא מוצג החרטום של הרכב: בינתיים מסתירים את האטם במקום הגריל.

תא נוסעים. קייטרהאם סוון. רודסטר, דור 1.

המפתחים מבטיחים ש"הגנים" של דגם סוון המקורי נשמרו: הם לא מתכננים להכביד יותר מדי את המכונית החשמלית, כך שהיא לא תהיה כבדה בהרבה מהרודסטר המקורי. כנקודת התייחסות לקחו את קייטרהאם סוון 485 הסדרתי עם מנוע בנזין 2 ליטר Ford Duratec המפיק 237 כ"ס ו-206Nm, שמשקלו הכולל הוא 560 ק"ג בלבד. משקלו של הספיידר החשמלי לא אמור לחרוג מעל 700 ק"ג.

קייטרהאם סוון. מרכב, צורה.
רודסטר סוון EV העתידי.

קייטרהאם EV סוון פותח על בסיס שאסי רחב עם מתלים אחוריים עצמאיים. בסרן האחורי מותקן מנוע חשמלי בשילוב עם תיבת הפחתה. יחידת הכוח החשמלית Swindon Powertrain תפיק 240 כ"ס ו-250Nm. בינתיים נתונים אלו הם רק מטרות. אפילו המאפיינים הדינמיים השגרתיים מצוינים בערך: האצה ל-60 מייל/שעה (97 קמ"ש) תוך 4 שניות, מהירות מרבית – 130 מייל/שעה (209 קמ"ש). המכונית החשמלית תקבל דיפרנציאל ננעל אוטומטית, בולמי זעזועים מתכווננים Bilstein ובלמי 4 בוכנות.

קייטרהאם סוון. מרכב, צורה.
רודסטר סוון EV העתידי.

הבלוקים של הסוללות ממוקמים מתחת למכסה המנוע ובטונל המרכזי בין המושבים. הקיבולת הכוללת של הסוללות – 51 קוט"ש, הקיבולת היעילה – 40 קוט"ש. מטען ה-DC יתמוך בטעינה בהספק עד 152 קילוואט.

קייטרהאם סוון. הרכב מכונית.

המערכת החשמלית פותחה לפי העיקרון "20-15-20": הספיידר יוכל לעבור 20 דקות במסלול במלוא הכוח, אחר כך להיטען 15 דקות, מה שיספיק לעוד 20 דקות של נהיגה. המחזור הזה יכול להיות אינסופי.

קייטרהאם סוון. הרכב מכונית.

קייטרהאם EV סוון היא רק בחינת עצם הרעיון של הפיכת מכוניות קייטרהאם לחשמליות. קייטרהאם לא ממהרת להוציא את EV סוון לשוק. המכונית החשמלית דורשת הרצה יסודית, ורק לאחר מכן יהיה מובן מה יקרה הלאה. הופעת הבכורה הפומבית של הרודסטר תתקיים בקיץ של 2024 בפסטיבל המהירות של גודווד.

מועדים

דרך אגב, במקביל לקייטרהאם EV סוון מתבצע פיתוח של מכונית ספורט חשמלית נוספת, שתקבל כבר עיצוב מודרני ותרחיב את תוכנית הייצור של קייטרהאם. על העיצוב יקח אחריות המעצב הראשי החדש של החברה, אנתוני ז'נארלי, שפיתח את התדמית של Lykan Hypersport ו-Jannarelly Design-1.

מה דעתכם על כך שיותר ויותר יצרניות מעבירות את הדגמים הפופולריים שלהם לחשמל?
5 קולות