סקודה ראפיד הוא רכב קומפקטי שמיוצר משנת 2012, סך הכל יצאו שני דורות. בישראל עד לא מזמן הוצעה באופן רשמי גרסת הדור הראשון של הדגם לאחר מתיחת פנים. זו הייתה הגרסה של שנת 2017 במרכב ליפטבק עם מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר עם הספק 125 כ"ס ועם תיבת DSG 7 הילוכים רובוטית. על הגרסה הזו בכתבה שלנו.
סקודה ראפיד ‏2017. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סקודה ראפיד במרכב ליפטבק. דור ראשון, מתיחת פנים שנת 2017

סקודה ראפיד ‏2017. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור, שדרוג

סקודה ראפיד הוא רכב קומפקטי שמיוצר משנת 2012, סך הכל יצאו שני דורות. בישראל עד לא מזמן הוצעה באופן רשמי גרסת הדור הראשון של הדגם לאחר מתיחת פנים. זו הייתה הגרסה של שנת 2017 במרכב ליפטבק עם מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר עם הספק 125 כ"ס ועם תיבת DSG 7 הילוכים רובוטית. על הגרסה הזו בכתבה שלנו.

Skoda Octavia 2019. Liftback, 4 generation.

המאפיין המרכזי של הדגם הוא שהרכב מוצע בגרסאות בעלות מרכבים שונים לשווקים שונים: עד שנת 2019 ברוב המדינות באירופה הדגם הוצע בגרסאות בעלות מרכב ליפטבק והאצ'בק, הוא מיוצר בהצלחה בתצורות מרכב האצ'בק וסדאן 4 דלתות בסין. בהודו הדגם ידוע בגרסת סדאן בלבד. בשנת 2019 סקודה סקאלה הפכה ליורשת של דגם ראפיד באירופה המערבית.

עיצוב חיצוני

הגרסהבמרכב ליפטבק קיבלה לאחר מתיחת פנים של שנת 2017 פגושים שונים מעט, בחלקה הקדמי הופיעו פנסי ערפל ובחלק האחורי - פנסים כהים ותוספת עיצוב חדשה שהדגישה את הציור האופייני בצורת C. בנוסף הוצעו מספר חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ומספר גוונים בולטים למרכב הרכב: חום Toffee Brown, בז' Titanium, כתום Copper Orange, אדום Tornado Red, ירוק בהיר Rallye Green וצהוב Savanna. סקודה ראפיד החדשה ברמות הגימור Ambition ו-Style, שנמכרו בישראל, הצטיידה באורות ניווט לד, ברשת בפגוש הקדמי עם עיצוב חדש ובפנסי ערפל שונים. משנת 2017 האופציות כוללות פנסי בי-קסנון עם שינוי אור מגבוה לנמוך אוטומטי. במבט מאחור השינויים לא בולטים במיוחד: תוספת עיצוב שחורה בפגוש האחורי הוחלפה, פנסים אחורים בגרסת הטופ Style קיבלו קטעי לד.

עיצוב פנים ואבזור

בתוך תא הנוסעים נשמר אותו סגנון של עיצוב - צנוע וטוב. הדלתות קיבלו לוחיות חדשות, פתחי האוורור בפאנל הקדמי שינו צורה. לוח המחוונים ויחידת הבקרה במיזוג האוויר השתנו גם הם. ברמות גימור מתקדמות יותר הופיעו תאורה מיוחדת ופונקציות נוספות. בנוסף, בחלק האחורי של תא הנוסעים הופיעו שני שקעי USB המיועדים לטעינת מכשירים ניידים. הדגם אובזר בשורה של "פתרונות גאוניים ופשוטים" בשם (Simply Clever), מדובר בדברים קטנים ונעימים שעוזרים בחיי היומיום, כמו מגש מתחת למושב הנהג לאחסון אפוד חירום, שטיחון דו צדדי (סיב/גומי) בתא המטען וכו'.

בישראל הוצעו גרסאות סקודה ראפיד 2017/2018 ברמות גימור עשירות יותר: Ambition ו-Style. הגרסה הראשונה צוידה בשתי כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, מערכת ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת סיוע בעלייה HAS, מיזוג אוויר, חלונות חשמל, מושבים קדמיים עם חימום וכו'. הגרסה השנייה קיבלה בנוסף לכך תא כפפות עם קירור, מערכת בקרת אקלים, הגה רב תכליתי, גלגל הגה וידית תיבת הילוכים בריפוד עור ועוד.

מנועים

הדגם מבוסס על הפלטפורמה Volkswagen Group A05 (PQ25), עליה הורכב גם דגם פולו במרכב סדאן. ההבדלים הם: בסיס גלגלים מוארך, מפשק גלגלים מורחב, מערכות מתלים הושאלו מהדגמים פאביה (מתלים קדמיים מסוג McPherson) ואוקטביה (ציר פיתול אחורי). מכל קו המנועים הרחב, הוצג בישראל אך ורק מנוע בנפח 1.4 ליטר שבזכות מגדש הטורבו הפיק 125 כ''ס והוא פעל בשילוב עם תיבת DSG 7 הילוכים רובוטית. סוג ההנעה הוא קדמי.

איזה ראפיד היית קונה לך?
7 קולות