בתצוגת הרכב של שנגחאי 2023 היו הרבה פרמיירות רועשות. אבל המקורית ביותר מכולן הייתה הופעת הבכורה של מזראטי: האיטלקים הביאו את הקרוסאובר החשמלי מזראטי גרקלה פולגורה בצורת פלטפורמה. כל המעוניינים יכלו להתבונן בבסיס של הדגם העתידי – מונוקוק מקרבון עם עריסות ומכלולים חשמליים. הרכב הסדרתי יקבל מערכת חשמלית במתח 800 וול
מזראטי. בשנגחאי הוצג הקרוסאובר החשמלי גרקלה פולגורה
AUTOBOOM

מזראטי. בשנגחאי הוצג הקרוסאובר החשמלי גרקלה פולגורה

מזראטי. בשנגחאי הוצג הקרוסאובר החשמלי גרקלה פולגורה

בתצוגת הרכב של שנגחאי 2023 היו הרבה פרמיירות רועשות. אבל המקורית ביותר מכולן הייתה הופעת הבכורה של מזראטי: האיטלקים הביאו את הקרוסאובר החשמלי מזראטי גרקלה פולגורה בצורת פלטפורמה. כל המעוניינים יכלו להתבונן בבסיס של הדגם העתידי – מונוקוק מקרבון עם עריסות ומכלולים חשמליים. הרכב הסדרתי יקבל מערכת חשמלית במתח 800 וולט ושני מנועים. מאחר והפרמיירה הרשמית תתקיים לקראת סוף השנה, המחיר המשוער ופרטים רבים אחרים טרם נחשפו.

מזראטי MC20 שנת 2020. קופה, דור 1

מזראטי תעבור לייצור של רכבים חשמליים בלבד החל משנת 2030. בעוד שעתיד החשמול נטוע דווקא בסין. הרכב החשמלי הבא של מזראטי יהיה MC20 פולגורה – מכונית העל MC20 בגרסה חשמלית.

העתיד
מזראטי גראן טוריסמו שנת 2022. קופה, דור 2.

במקביל לגרקלה פולגורה, הוצגה לראשונה מכונית הקופה מזראטי גראן טוריסמו – הדגם מיוצר בגרסת בנזין וגם עם יחידת כוח חשמלית במתח 800 וולט המורכבת משלושה מנועים חשמליים. זהו הרכב החשמלי הראשון למותג.

באשר לקרוסאובר גרקלה, הגרסה החשמלית שלו לא תהיה שונה בהרבה מגרסת הבנזין: אותן מידות, פגושים קצת שונים, גריל אטום, ג'נטים בעיצוב אווירודינמי מיוחד בקוטר מ-19 עד 21 אינץ'.

מזראטי גרקאלה ‏2022. מושבים קדמיים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

תא הנוסעים כמעט זהה לזה של גרסת הדלק, בו תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3 ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "12,3. בנוסף לכך, יש מסך "8,8 לשליטה בפונקציות מובנות כמו בקרת האקלים.

"זהו הרגע המכריע בשביל המותג מזראטי… התחלה חדשה עבור המותג שלנו. אנו חוגגים את פולגורה, פרויקט החשמול שהפך למציאות ומוכן להוביל בעידן המהפכני הזה"
דיוויד גראסו, מנכ"ל מזראטי

מזראטי גרקלה פולגורה קיבל מערכת חשמלית במתח 400 וולט. מותקנים שני מנועים חשמליים זהים המפיקים ביחד 557 כ"ס ו-820Nm. זה קצת יותר מאשר גרסת הבנזין גרקלה טרופאו עם מנוע טווין-טורבו V6 בהספק 530 כ"ס ו-620Nm. עם זאת, הגרסה החשמלית כבדה בכמעט 450 ק"ג (2,480 ק"ג). הסוללה בקיבולת 105 קוט"ש של גרקלה החשמלי ממוקמת מתחת לרצפה, היא מספקת טווח נסיעה של עד 500 ק"מ. נתמכת טעינת AC בהספק 22 קילוואט וטעינת DC בהספק עד 150 קילוואט.

מזראטי גרקאלה ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הקרוסאובר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,1 שניות (גרסת הבנזין תוך 3,8 שניות). בנוסף לכך, המהירות המרבית היא הרבה יותר נמוכה: 220 קמ"ש לעומת 285 קמ"ש. כך שבינתיים הוא לא מצדיק את שמו ("Folgore" – "ברק" באיטלקית). היצרנית מציעה 4 מצבי נהיגה: Max Range (חסכוני), GT, Sport ו-Offroad. לאחרון מסייעים מתלי האוויר הנכללים במפרט האבזור הבסיסי.

בישראל מוצעות שלוש גרסאות של מזראטי גרקלה שנת 2023: GT, מודנה וטרופאו הבכירה המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות.

להזכירכם
בחירתכם?
14 קולות