מזראטי גרקאלה זהוקרוסאובר בגודל בינוני מסגמנט הפרימיום שמיוצר על-ידיה חברה האיטלקיט הלוהטת Maserati מאביב של שנת 2022. זהו "האח הקטן" של קרוסאובר גדול יותר לוונטה. הוא הורכב על בסיס הפלטפורמה המשותפת Giorgio עם דגם דור שני מאת אלפא רומיאו - ג'וליה וסטלביו. היוצרים קראו לרכב על שם של הוריקן שנושבת באזור של ים התיכון
מזראטי גרקאלה. דור ראשון שנת 2022
AUTOBOOM

מזראטי גרקאלה. דור ראשון שנת 2022

מזראטי גרקאלה. דור ראשון שנת 2022

מזראטי גרקאלה זהוקרוסאובר בגודל בינוני מסגמנט הפרימיום שמיוצר על-ידיה חברה האיטלקיט הלוהטת Maserati מאביב של שנת 2022. זהו "האח הקטן" של קרוסאובר גדול יותר לוונטה. הוא הורכב על בסיס הפלטפורמה המשותפת Giorgio עם דגם דור שני מאת אלפא רומיאו - ג'וליה וסטלביו. היוצרים קראו לרכב על שם של הוריקן שנושבת באזור של ים התיכון, כרמז לדינמיקה יוצאת הדופן של הדגם. אנחנו מרוצים מאוד - סוף כל סוף הרוח הזאת נושבת לכיוון הנכון: את גרקאלה היוקרתי ניתן כבר לרכוש בישראל. הרכב מיוצג בדור הראשון ומוצע ב-3 גרסאות.

העיצוב החיצוני

מזראטי גרקאלה החדש מעוצב בסגנון האופייני למותג: גריל גדול במיוחד שנראה כמו "פה פעור", חלק קדמי מעוגל, הפנסים ותעלות האוויר הם מאורכים, כאילו "נמרחו" מהמהירות הגבוהה. רכב חטוב עם שמשה קדמית ואחורית הנוטות לאחור. הקרוסאובר מגיע עם חישוקי גלגלים בגודל מ-19 ל-21 אינץ'. בנוסף, יש אפשרויות רחבות להתאמה אישית של העיצוב החיצוני והפנימי.

עיצוב הפנים והאבזור

תא הנוסעים מאובזר במסכים שונים: תצוגת עילית לנהג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', שני מסכי מגע על הפנל המרכזי: למעלה נמצאת מערכת מולטימדיה Maserati Intelligent Assistant עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מתחתיה - מסך קטן יותר שכולל בקרת אקלים והגדרות נוספות. יש לציין במיוחד את השעון הדיגיטלי החדש: הוא יכול לשדר מצפן, טימר, ומד התאוצה. הנוסעים האחוריים יהנו מבקרת אקלים נפרדת עם מסך בגודל 6.5 אינץ'. לרכב רמת הגימור מצוינת: עור אמיתי, פורניר עץ וסיבי פחמן. נפח תא המטען בגרסאות ההיברידיות המתונות (סוללה תופסת חלק מהנפח) עומד על 535 ליטר, בגרסה המובילה Trofeo - 570 ליטר. בנוסף תא הנוסעים הוא מרווח: בסיס הגלגלים עומד על 2,901 מ"מ.

גרקאלה החדש קיבל מערכת שינוי הגדרות VDCM (Vehicle Dynamic Control Module). כלומר יש לו מצבי נהיגה Comfort, GT, Sport ו-Off-Road. מצב הנהיגה לתנאי שטח פועל ברכבים בעלי מתלים פנאומטיים ומספק מרווח הגחון מוגדל ב-30 מ"מ ובאופן כללי מרווח הגחון ניתן לכייל בטווח של 65 מ"מ. גרסת Corsa קיבלה בנוסף מצב נהיגה מרוצים. בין האופציות: גג פנורמי, מערכת שמע יוקרתית, מערכת חניה אוטומטית ונהג אוטומטי רמה שתיים.

המנועים

בישראל מיוצגות כל שלושת הגרסאות של מזראטי גרקאלה שנת 2023: GT, מודנה וטרופיו. צפויה גם הגרסה הרביעית החשמלית לחלוטין Folgore ("ברק"). היא תצא בשנת 2023 ותצטייד ביחידת הכוח עם הספק 500 כ"ס ומומנטום מרבי בסך 800 נ"מ וסוללה עם קיבולת 105 קילוואט. המהירות המרבית של "ברק" תעלה על 200 קמ"ש.

מזראטי גרקאלה 2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
  • גרסת הבסיס GT: יחידת כוח היברידית מתונה על בסיס מנוע בנפח 2 ליטר עם מגדש משולב (טורבו וחשמלי) ומתנע-אלטרנטור עם הספק 48 וולט. המערכת מפיקה 300 כ"ס ו-450 נ"מ. הרכב מצויד בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ZF והנעה כפולה - סוג הנעה העיקרי הוא אחורי שמגיעה עם מצמד גלגל קדמי. מזראטי גרקאלה GT מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש.
  • גרסת מודנה (Modena באנגלית) היא קצת יותר דינמית: 330 כ"ס, ציר אחורי עם דיפרנציאל נעילה עצמית. מזראטי גרקאלה מודנה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות.
  • גרסת הספורט טרופיו (Trofeo באנגלית): ערכת גוף ספורט ומנוע V6 חזק במיוחד בנפח 3 ליטר עם שני מגדשי טורבו (אותו מנוע מורכב במכונית העל MC20 שמיוצגת בישראל). עבור גרקאלה המנוע הואץ מעט, הוא מפיק 530 כ"ס ו-620 נ"מ. הגרסה המובילה מצוידת במתלים פנאומטיים ודיפרנציאל אחורי "חכם". מזראטי גרקאלה טרופיו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 285 קמ"ש.
בסרטון: מזראטי גרקאלה 2022 שנת. ג'יפ.
איזו גרסה של גרקאלה הייתם לוקחים?
8 קולות