אאודי הציגה את רכב הקונספט הראשון מבין שלושה, הרודסטר המרשים Skysphere ("ספרה שמימית"). בקווי המרכב של מכונית זו ניכר סגנון העיצוב העתידי של אאודי, המשלב קדמה ופאר. משפחת הדגמים תהיה מורכבת משלושה קונספטים: רודסטר Skysphere, ליפטבק Grandsphere וקרוסאובר Urbansphere, כולם הוצגו בשנת 2022. החברה עצמה מעדיפה לרשום א
ממכונית ספורט ל"חדר מנוחה" מפואר בלחיצת כפתור
AUTOBOOM

ממכונית ספורט ל"חדר מנוחה" מפואר בלחיצת כפתור

ממכונית ספורט ל"חדר מנוחה" מפואר בלחיצת כפתור

אאודי הציגה את רכב הקונספט הראשון מבין שלושה, הרודסטר המרשים Skysphere ("ספרה שמימית"). בקווי המרכב של מכונית זו ניכר סגנון העיצוב העתידי של אאודי, המשלב קדמה ופאר. משפחת הדגמים תהיה מורכבת משלושה קונספטים: רודסטר Skysphere, ליפטבק Grandsphere וקרוסאובר Urbansphere, כולם הוצגו בשנת 2022. החברה עצמה מעדיפה לרשום את שמות הדגמים באות קטנה. תא הנוסעים העוטף את הנמצאים בתוכו כמו פקעת הינו הנושא הראשי של הפרויקט "Sphere", לכן דווקא מילה זו מאחדת את כל שלושת הקונספטים.

על מנת להעניק לנהג ולנוסעים חופש מירבי, קונספצית Audi Skysphere פותחה עבור שני תנאי נהיגה שונים: לנסיעות ארוכות ולנהיגה ספורטיבית. אחרי הכל, לקונספט יש בסיס גלגלים מתכוונן. המנועים החשמליים והמנגנון המורכב של חלקי המרכב והשלדה המוכנסים זה לתוך זה, מאפשרים לשנות את בסיס הגלגלים עצמו ואת האורך החיצוני של הרכב בטווח של 20 מ"מ. המכונית יכולה לפתוח ולסגור בעצמה את הקטע בין הכנפיים הקדמיות והדלתות ללא התערבות של מכונאים. ומרווח הגחון מתכוונן בטווח של 10 מ"מ לשיפור הנוחות והדינמיקה.

"מקור ההשראה והאב הקדמון של Sky Sphere הוא Horch 853A שהגדיר בשנות ה-1920 את "עיצוב המוביליות הפרמיאלית". ל-Horch פרופורציות מדהימות, מכסה מנוע ארוך, בסיס גלגלים ענקי עם סרחי עודף כמעט אפסיים וחלל פנימי שעוצב עם תשומת לב לכל פרט"
סגן נשיא אאודי הנריק ונדרס והמעצב הראשי של אאודי מארק ליכטה

בלחיצת כפתור הנהג יכול לבחור אחד מבין שני מצבי נהיגה. הראשון – במצב "ספורט" אתם מקבלים רודסטר באורך 4,94 מ' עם בסיס גלגלים קצר והיגוי סרן אחורי המספק כושר תמרון יוצא מן הכלל. האפשרות השניה – במצב "Grand Touring" אתם נוסעים במכונית שאורכה 5,19 מ' ונהנים מהמרווח בתא הנוסעים, התוספת לאורך מגדילה את המרווח לרגלי הנהג והנוסעים. עם זאת, כל הטרנספורמציות לא משפיעות על הרוחב (2 מטר) והגובה הוא 1,23 מ' בלבד במצב ספורט. מרכז הכובד והאווירודינמיקה של הרכב-רובוטריק מותאמים באופן מרבי. הדוושות, ההגה והמסך העצום ברוחב 1,415 מ"מ ובגובה 180 מ"מ (מאחד את לוח המחוונים הדיגיטלי ואת מערכת המדיה) מוחבאים בחיק החלק הקדמי של הרכב. אוטופיילוט רמה 4 יקח על עצמו את השליטה: אאודי Skysphere עוקבת באופן אוטונומי אחר הכביש בעזרת מערכת חיישנים ומובילה את הנוסעים בבטחה ליעדם. המכונית מסוגלת לאסוף את הנוסעים על סמך נתוני המיקום הנוכחיים שלהם ומנתחת בעצמה את המצב בנוגע לחניה ותחנות טעינה. יותר מכך, למכונית העתיד יש גלגלים עצומים – 23 אינץ'!

הקונספט מצויד במנוע חשמלי יחיד המותקן בסרן האחורי שמפיק 632 כ"ס ו-750Nm, מה שמאפשר לאאודי Skysphere להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4 שניות. המכונית שוקלת 1,800 ק"ג, חלק גדול מהמשקל הן הסוללות. קיבולת הסוללה היא כ-80 קוט"ש. במצב חסכוני Grand Touring ה"ספירה השמימית" יכולה לעבור יותר מ-500 ק"מ (לפי WLTP) בין טעינות. וכמובן, הדגם צויד במתלים אדפטיביים המנטרים את איכות משטח הכביש בעזרת מערכת הניווט. חלוקת משקל: כ-60% לטובת הסרן האחורי.

אאודי Skysphere הוצגה לציבור ב-13 באוגוסט 2021 במסגרת Monterey Car Week בקליפורניה. המכונית הקונספטואלית הזו תוכננה ופותחה בסטודיו לעיצוב של אאודי במליבו. וגם אם הדגם הסופי לא יהיה כה בולט ופנטסטי, משהו מהמוזכר לעיל בוודאות יופיע ברכבים הסדרתיים של אאודי בעתיד הקרוב. אנו מחכים בקוצר רוח!

מה הכי הפתיע אתכם במכונית הזו?
5 קולות