מזראטי גראן טוריסמו הוא רכב ספורטיבי גדול בקטגורית גראן טוריסמו שעל שמה הוא קרוי. זהו נציג מסורתי של הקטגוריה. גראן טוריסמו המופתי מיוצר על-ידי יצרנית הרכב האיטלקית משנת 2007. הדגמים בצורות מרכב קופה וגג פתוח הוצגו לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה במרץ 2007 ויוצרו עד שנת 2019. את עיצוב המרכב פיתחה סדנת Pininfarina המתמח
מזראטי גראן טוריסמו. קובע סטנדרטים
AUTOBOOM

מזראטי גראן טוריסמו. קובע סטנדרטים

מזראטי גראן טוריסמו. קובע סטנדרטים

מזראטי גראן טוריסמו הוא רכב ספורטיבי גדול בקטגורית גראן טוריסמו שעל שמה הוא קרוי. זהו נציג מסורתי של הקטגוריה. גראן טוריסמו המופתי מיוצר על-ידי יצרנית הרכב האיטלקית משנת 2007. הדגמים בצורות מרכב קופה וגג פתוח הוצגו לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה במרץ 2007 ויוצרו עד שנת 2019. את עיצוב המרכב פיתחה סדנת Pininfarina המתמחה ביצירת מכוניות-על מדהימות והמנוע פותח בשיתוף פעולה עם פרארי. וסוף-סוף, בשנת 2022 יוצא לאור הדור החדש שהתעלה מעל כל ציפייה – מזראטי גראן טוריסמו פולגורה החדש יהפוך לדגם הקופה החשמלי ה"נמוך" ביותר בעולם עם האצה ל-100 קמ"ש תוך 2,7 שניות. בקיצור, אם ייצא לכם לבקר בניס, תדעו שמזראטי גראן טוריסמו הוא כלי הרכב הטוב ביותר בשביל הריביירה הצרפתית.

התרגום המילולי של Gran Turismo (באיטלקית Gran Turismo, באנגלית Grand Tourer, בצרפתית Grand Tourisme) הוא "מסע גדול". בעבר, "גראן טור" (Gran Tour) היה שם למסעות ארוכים על כרכרות גדולות דרך כל אירופה, שצוידו בכל הדרוש לסיפוק נוחות במהלך הדרך. רכבי קטגורית GT הם רכבים מהירים במיוחד, ככלל עם צורת מרכב קופה ו-2 או 4 מקומות, המיועדים לתנועה נוחה בכבישים ציבוריים.

מעניין

דור ראשון

רק תראו את היופי הזה: הקלשון הגדול ונוצץ בציפוי כרום במרכז של "לוע הכריש" הענק שפתוח לרווחה בכוונה לטרוף, הרוחב של החרטום מודגש על-ידי הפנסים המוצבים הרחק זה מזה. המרכב נראה לא רק ספורטיבי ונמרץ, אלא גם שרירני ואגרסיבי. עם זאת, הרכב אינו קטן: אורך המרכב של החתיך הוא 4,881 מ"מ, הרוחב 1,915 מ"מ והגובה 1,353 מ"מ. הוא שוקל 1,880 ק"ג. בתור בסיס נלקחה הפלטפורמה של מזראטי קוואטרופורטה שעברה שכלול קל: בסיס הגלגלים התקצר ב-125 מ"מ, הקשיחות הוגברה ב-30%. סרח העודף האחורי התקצר ויחידת הכוח הוזזה אחורה. כתוצאה, מזראטי גראן טוריסמו יצאה מאוזנת במיוחד: 49% מהמשקל נופל על הסרן האחורי, 51% על הקדמי. בתא הנוסעים הצליחו ללא בעיה למקם ארבעה מקומות.

מזראטי גראן טוריסמו 2007. מנוע. קופה, 1 דור

מנוע V8 מאת פרארי בנפח 4,2 ליטר הפיק 405 כ"ס, לכן יחס המשקל להספק בגראן טוריסמו הראשון היה 4,6 ק"ג בלבד לכל "סוס". הרכב צויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית ZF. דיפרנציאל ננעל אוטומטית בסרן האחורי המוביל מנע פרפור גלגלים אפשרי. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לקחה 5,2 שניות, המהירות המרבית עמדה על 285 קמ"ש. המתלים של מכונית הקופה הם עצמאיים מסוג עצמות עצה כפולות בשני הסרנים. בולמי הזעזועים הם אקטיביים (הטכנולוגיה נקראה Skyhook ועברה מהדגם במרכב הסדאן קוואטרופורטה). האלקטרוניקה כל הזמן עוקבת אחרי סגנון הנהיגה של הנהג ומתאימה את הגדרות המתלים והתיבה האוטומטית.

Maserati GranTurismo MC Stradale Centennial Edition.

בקיץ שנת 2008 מזראטי השיקה את הגרסה העוצמתית יותר מזראטי גראן טוריסמו S עם מנוע בנפח 4,7 ליטר (440 כ"ס) ובשנת 2009 לשוק יצאה גרסה עם גג פתוח. הקבריולט הפך לדגם הפתוח הראשון של המותג עם 4 מקומות. הודות למיומנותם של מומחי מזראטי הוצלח להשיג עליה לא מהותית במשקל, הגג הוא מתקפל ועשוי מבד. היו גם גרסאות מיוחדות. בשנת 2011 הוצגה גרסה משודרגת של דגם קופה: MC סטרדלה מוקלת עם שני מקומות. וב-2014 לקו הדגמים הצטרף גראן טוריסמו MC Centennial Edition הבלעדי והמפואר במיוחד על בסיס גרסת ה-S שיצא לכבוד מאה שנה למזראטי. הוא מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות בלבד. הרכב קל יותר ב-110 ק"ג, המנוע שלו מפיק 460 כ"ס ובנוסף הוא צויד בחבילת אווירודינמיקה ובבלמים מרוכבים.

עדכון שנת 2017

במשך 10 שנים מזארטי יצרה מעל 37 אלף רכבים ממשפחת גראן טוריסמו / גראן קבריו, אך במקום דור חדש היצרנית ארגנה את מתיחת הפנים הראשונה לרכבי היוקרה מזה עשר שנים. העדכון החזותי כלל רק את הפגושים ואת הגריל שקיבל מראה פחות "שינני". כונסי האוויר החדשים הפחיתו במעט את מקדם הגרר. בפנים הופיעה מערכת מדיה מודרנית עם מסך "8,4 המשמח בתמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto. הכפתורים הפיזיים הועברו למקומות חדשים. מההיצע הוסרה המכונית הבסיסית, נותרו גרסת Sport ו-MC המוקלת, שתיהן צוידו בגרסה הכי עוצמתית של מנוע ה-V8 בנפח 4,7 ליטר (460 כ"ס ו-520Nm) בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית ZF. מזראטי גראן טוריסמו ספורט האיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,8 שניות, גרסה MC תוך 4,7 שניות, המהירות המרבית שלהן מתקרבת ל-300 קמ"ש.

דור שני

בסרטון: מזראטי גראן טוריסמו 2022 שנת. קופה.

הדור השני נחשף באוקטובר 2022 וייצא לשוק בתחילת שנת 2023. ההשקה תתחיל מהדגם במרכב קופה, לגבי מרכב פתוח עוד אין מידע. לפי הערכות ראשוניות, הגרסה הבסיסית Modena תעלה קרוב ל-150 אלף יורו, הדגם החשמלי במרכב קופה יעלה לא פחות מ-200 אלף יורו. כן כן! על פי תוכנית המעבר לרכבים חשמליים עד שנת 2030 מזראטי החלה לייצר מכוניות שפועלות על הסוללות. גרסאות הבנזין והחשמלית פותחו בו-זמנית, הפלטפורמה החדשה נוצרה בשביל יחידות כוח שונות. עם זאת, מזראטי גראן טוריסמו החדש שמר על הייחודיות ועל השיק של קודמו. על אף שבסיס הגלגלים התקצר ב-13 מ"מ (ל-2,929 מ"מ), הרכב שמר על ארבעת המקומות בתא הנוסעים. המרכב התארך ב-78 מ"מ (ל-4,959 מ"מ) וצמח לרוחב באופן ניכר ל-1,957 מ"מ (תוספת של 110 מ"מ). רק נתון אחד נותר ללא שינוי, הגובה – 1,353 מ"מ. קצת השתנה מערך המתלים: בסרן הקדמי השאירו את עצמות העצה הכפולות, מאחור התקינו מערך מתלים רב-חיבורי, בולמי זעזועים אדפטיביים מגיעים כברירת מחדל. הודות לשימוש בסגסוגות קלות, הדור השני של גראן טוריסמו יצא קל מקודמו: המשקל העצמי הוא 1,795 מ"מ (פחות ב-85 ק"ג).

הרבה יותר מורגש השינוי בהיצע יחידות הכוח: מזראטי גראן טוריסמו 2022/2023 החדש מובא לידי תנועה באמצעות מנוע טורבו V6 Nettuno בנפח 3 ליטר בשתי אפשרויות הספק: הראשן מפיק 490 כ"ס ו-600Nm, השני (עם השם Trofeo) מפיק 550 כ"ס ו-650Nm. המנוע הזה עלול להיות מוכר מדגמי MC 20 ומזראטי גרקלה. דגם הקופה מצויד בגרסה של המונע עם עוקה רטובה ומערכת השבתת מחצית צילינדרים בעת עומס נמוך הופכת אותו לחסכוני יותר. תיבת ההילוכים גם מודרנית יותר: אוטומטית 8 הילוכים, כנהוג מאת ZF. חשוב לציין כי מערכת ההנעה הוחלפה לכפולה! המהירות המרבית של גרסת הבנזין עומדת על 302 קמ"ש, האצה ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 3,9 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 13 שניות. גרסת Trofeo היא מהירה יותר: מהירות מרבית 320 קמ"ש, האצה ל-100 תוך 3,5 שניות, ל-200 תוך 11,4 שניות. שני הרכבים כוללים את מצבי הנהיגה Sport, GT, Comfort ו-Corsa.

"הברק" החשמלי. מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

המכונית הזו מגיעה עם תוספת Folgore בשם, שפירושה "ברק". החשמלית העוצמתית מצוידת בשלושה מנועים חשמליים: אחד בסרן הקדמי ושניים באחורי, לכל אחד מערכת בקרה משלו. בסך הכל הם מפיקים 1,200 כ"ס. כמו כן, ישנה סוללת 800 וולט. **מזראטי גראן טוריסמו החשמלי יאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,7 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 8,8 שניות, המהירות המרבית שלו תהיה מעל 320 קמ"ש. המחיר של הדינמיקה הוא צמצום נפח תא המטען ל-270 ליטר (בהשוואה לתא 310 ליטר "העצום" בגרסאות הבנזין, הבדל לא משמעותי). קיבולת הסוללה שגנבה נפח מתא המטען היא 92,5 קוט"ש, ניתן להטעין אותה בתחנות עם הספק 270 קילוואט. טווח הנסיעה הרשמי הוא 450 ק"מ לפי מחזור WLTP, אך זוהי תוצאה היפותטית שתלויה בסגנון הנהיגה. נותר רק להוסיף שגראן טוריסמו פולגורה 2022/2023 קצת טוב יותר מבחינת אווירודינמיקה: יש לו פגושים וג'נטים אחרים. לדברי היצרנית, "הברק" החשמלי יהפוך לרכב החשמלי הנמוך ביותר בעולם – בגובה 135 ס"מ בלבד.

חולמים על מזראטי גראן טוריסמו?
12 קולות