במאי של 2023 הסטארטאפ הסקוטי Munro Vehicles הציג את הטנדר החשמלי החדש MK_1 שנוצר על בסיס רכב השטח בעל אותו השם, שיצא בשנת 2022 ומיד הצליח למשוך תשומת לב רבה הודות לתדמית ה"קופסתית" שפותחה על-ידי רוס קומפטון. Munro MK_1 Pick-Up החדש גם משמח בעיצוב קשוח וברשימה ארוכה של פתרונות טכניים מעניינים שיספקו לרכב תוחלת חיי
Munro MK_1 Pick-Up. טנדר חשמלי עם עיצוב קשוח ותוחלת חיים "אינסופית"
AUTOBOOM

Munro MK_1 Pick-Up. טנדר חשמלי עם עיצוב קשוח ותוחלת חיים "אינסופית"

Munro MK_1 Pick-Up. טנדר חשמלי עם עיצוב קשוח ותוחלת חיים "אינסופית"

במאי של 2023 הסטארטאפ הסקוטי Munro Vehicles הציג את הטנדר החשמלי החדש MK_1 שנוצר על בסיס רכב השטח בעל אותו השם, שיצא בשנת 2022 ומיד הצליח למשוך תשומת לב רבה הודות לתדמית ה"קופסתית" שפותחה על-ידי רוס קומפטון. Munro MK_1 Pick-Up החדש גם משמח בעיצוב קשוח וברשימה ארוכה של פתרונות טכניים מעניינים שיספקו לרכב תוחלת חיים כמעט "אינסופית". עוד לפני הפרמיירה התקבלו 200 הזמנות מוקדמות על הטנדר. המחיר מתחיל ב-49,995 פאונד לפני מסים.

בשנת 2023 Munro Vehicles תייצר בסך הכל 50 רכבים, בשנה הבאה – 250, ועד שנת 2027 כושר הייצור השנתי במפעל החברה בגלזגו יגיע ל-2,500 יחידות. שוק היעד של הטנדרים ורכבי השטח מאת מונרו היא בריטניה, אך ככל שהחברה תגדל צפוי להתחיל יצוא לאירופה היבשתית ולצפון אמריקה.

תוכניות
רכב השטח Munro MK_1.

גם רכב השטח וגם הטנדר Munro MK_1 פונים לחברות כרייה ובנייה, שירותי הצלה, הצבא, חקלאים ופשוט לאנשים שאוהבים פנאי בטבע הפראי. הרכב נועד להיות עמיד במיוחד (תוחלת החיים המשוערת – 50 שנה) ומאפשר לשכלל אותו באופן אינסופי כאשר רכיבים מסוימים נשחקים ומתיישנים.

עיצוב חיצוני

Munro MK_1 Pick-Up שנת 2023 מבוסס על שלדת סולם חזקה שפותחה על-ידי החברה עצמה, המרכב מיוצר מאלומיניום. העיצוב מתאפיין בשילוב של משטחים שטוחים, קווים ישרים, פינות משופעות וקשתות גלגלים מרובעות.

Munro MK_1 Pick-Up

הסטארטאפ האמריקאי Bollinger Motors האשים את הסטארטאפ הבריטי Munro Vehicles בכך שרכב השטח החשמלי Munro MK_1 מעתיק את המראה החיצוני של Bollinger B1. מעניינת העובדה ששני הרכבים עוצבו על-ידי אותו המעצב הבריטי, רוס קומפטון.

מסקרן
Munro MK_1 Pick-Up

הטנדר MK_1 כמעט ולא נבדל בדבר מרכב השטח המקורי, אפילו מימדי המרכב זהים: אורך – 4,590 מ"מ, רוחב 1,812 מ"מ, גובה 2,010 מ"מ, בסיס גלגלים – 3,255 מ"מ. כושר ההעמסה של הטנדר – 1,050 ק"ג (לארגז ניתן להכניס משטח יורו סטנדרטי), כושר גרירה מרבי – 3,5 טון. מרווח גחון – 480 מ"מ, זווית גישה – 84 מעלות, זווית נטישה – 51 מעלות.

חלל פנימי

תאי הנוסעים של הטנדר ורכב השטח Munro MK_1 הם זהים.

תא הנוסעים של הטנדר זהה לזה של רכב השטח Munro MK_1: הוא מציע רמת נוחות לא רעה, לדוגמה, בקרת אקלים, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע 270 וואט (6 רמקולים), מסך מולטימדיה "9, מצלמה אחורית, שני שקעי USB לטעינת מכשירים ושני מדפים לטעינת סמארטפונים אלחוטית. עם זאת, אין מערכות בטיחות מודרניות. את הגימור העמיד בפני שחיקה ניתן לשטוף עם צינור. לשני תאי המטען בכנפיים הקדמיות ניתן לשים חפצים קטנים.

החלק הטכני

הטנדר Munro MK_1 Pick-Up, כמו גם רכב השטח, מוצע בשלוש גרסאות – Utility, Range ו-Performance. כולן מצוידות במנוע חשמלי קומפקטי אחד עם שטף מגנטי צירי המשודך לתיבת העברה דו-הילוכית, אחרי כן המומנט מועבר לגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קלאסית עם שלושה דיפרנציאלים (כולם ננעלים). ההספק המרבי של Utility ו-Range הוא 299 כ"ס ו-600Nm, גרסת Performance מפיקה 381 כ"ס ו-700Nm.

Munro MK_1

Utility ו-Range מאיצות ל-100 קמ״ש תוך 7,6 שניות, Performance דורשת רק 4,9 שניות, המהירות המרבית מוגבלת בשני המקרים ל-129 קמ"ש.

דינמיקה

בשני הסרנים מותקנים מתלים עצמאיים המיועדים לעבודה קשה בשטח. בכל הגלגלים מותקנים בלמי דיסק מאווררים. אין צורך לחשוש מהתחממות יתר של הבלמים, שכן עוצמת הרגנרציה הגבוהה של המנוע החשמלי מאפשרת לנהוג ללא שימוש בדוושת הבלימה, כך שברוב המקרים הבלמים המסורתיים של MK_1 הם כלל לא נחוצים.

Munro MK_1

קיבולת הסוללה של Utility עומדת על 61,2 קוט"ש, Range ו-Performance קיבלו סוללת 82,4 קוט"ש. טווח הנסיעה בין טעינות תלוי בתנאי השימוש, בגרסאות Range ו-Performance הוא יכול להגיע ל-305 ק"מ. הספק הטעינה המרבי של סוללת 61,2 קוט"ש – 70 קילוואט, סוללת 82,4 קוט"ש – 94 קילוואט. בשני המקרים ניתן למלא את הסוללה מ-15% ל-80% תוך 36 דקות.

מה דעתכם על הרכב?
13 קולות