פולקסווגן. היפרדות ממנועי בעירה פנימית
ראש פולקסווגן, תומס שייפר, שיתף את חזון ההתפתחות של התאגיד הגרמני. ואם אתם מחכים לסנסציה, זה לא קרה – פולקסווגן נחושה לנטוש רכבים עם מנועי בעירה פנימית ולעבור לייצור רכבים חשמליים. ההיפרדות ממנועי דלק היא כבר לא בעתיד הרחוק. בשנת 2033 בקו הדגמים האירופאי יישארו רק דגמים חשמליים, בתנאי שהאיחוד האירופאי ישמור על האסטרטגיה הנוכחית להוציא לפועל את תוכנית פליטות CO2 אפסיות החל מ-2035.
כל התוכניות רלוונטיות רק לאירופה. בשאר האזורים בעולם פולקסווגן יכולה לייצר דגמים עם מנועי בעירה פנימית לאורך תקופה הרבה יותר גדולה.
המוהיקנים האחרונים *
* "המוהיקני האחרון" הוא רומן היסטורי מאת הסופר האמריקאי ג'יימס פנימור קופר, שפורסם לראשונה ב-1826.
נשאר מספר קטן מאוד של רכבים עם מנועי דלק המתוכננים לפרמיירה באירופה. בשנת 2023 צפוי לצאת הדור התשיעי של פולקסווגן פאסאט בצורת מרכב סטיישן (גרסת הסדאן כבר יצאה לפנסיה). כמו כן, ייצא הדור החדש, השלישי, של פולקסווגן טיגואן.
בשנת 2024 יופיע הקרוסאובר החדש פולקסווגן טיירון המוצע בינתיים רק בסין, אך הדור השני יהפוך לגלובלי.
בשנת 2025 צפוי לצאת הדור השני של פולקסווגן טי-רוק. לאחר מכן החברה תעסוק רק במתיחות פנים ועדכונים של דגמים קיימים.
העתיד של פולו וגולף
הדורות הנוכחיים של פולו וגולף יהיו האחרונים עם מנועי בעירה פנימית. הדורות הבאים יהיו אך ורק חשמליים. בשנת 2025 יכנסו לפועל תקני יורו-7 המחמירים יותר, לכן, לדברי מר שייפר בראיון למגזין הגרמני Automobilwoche הדגמים הקומפקטיי יהיו יקרים מדי, לכן לא יהיה טעם בפיתוח שלהם.
הצי החשמלי של פולקסווגן
נכון להיום בקו הדגמים הגלובלי של פולקסווגן יש 5 דגמים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB: האצ'בק ID.3, קרוסאוברים ID.4 ו-ID.5, הקרוסאובר הגדול ID.6 עבור סין ומיניוואן ID.Buzz.
בעתיד הקרוב יופיע דגם הסדאן הגדול פולקסווגן ID.7 (כדי שלא נתגעגע לפאסאט).
לשנת 2025 מתוכננת הופעת הבכורה של ההאצ'בק ה"עממי" ID.2, שיהיה מבוסס על הקונספט פולקסווגן ID. 2all שהוצג ב-2023. המחיר המשוער של המכונית החשמלית העממית יהיה 25-20 אלף יורו.
מאוחר יותר יופיע קרוסאובר בשם ID טיגואן וכן הדגם הזול ביותר בסדרה ID.1 במחיר 20 אלף יורו. דגם חשמלי בעל השם האייקוני גולף צפוי לצאת לא לפני 2028, גולף העתידי יתבסס על פלטפורמת SSP של הדור הבא.
החל משנת 2035, כל רכב הנמכר בשוק האיחוד האירופי אמור לייצר אפס פליטות CO2. אין איסור מוחלט על שימוש במנועי בעירה פנימית, יורשו מנועים על בסיס דלק סינטטי או מימן. לכלל יש שני חריגים: עבור חברות המייצרות בין 1 ל-10 אלף רכבים בשנה החוק יחול שנה לאחר מכן – מתחילת 2036. למי שמייצר פחות מ-1,000 רכבים בשנה (בדרך כלל יצרניות של מכוניות היפר) הכלל לא יחול בכלל.