Peugeot 5008 – רכב המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009 ועד עתה. בהתחלה יוצר כמיניוואן בתצורת 5 או 7 מקומות. לעומת פיג'ו 5008 המודרני – זהו קרוסאובר אמיתי. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 5008 בדגם שנת 2016.
קרוסאבור פיג'ו 5008. דור 2, בייצור משנת 2016.
AUTOBOOM

קרוסאובר פיג'ו 5008. דור 2 (2016)

קרוסאבור פיג'ו 5008. דור 2, בייצור משנת 2016.

Peugeot 5008 – רכב המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009 ועד עתה. בהתחלה יוצר כמיניוואן בתצורת 5 או 7 מקומות. לעומת פיג'ו 5008 המודרני – זהו קרוסאובר אמיתי. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 5008 בדגם שנת 2016.

5008 החדש – קרוסאובר בעל הנעה קדמית הנמצא בייצור מאז ספטמבר 2016. רכב הפנאי נבנה על פלטפורמה חדשה לחלוטין וספג לתוכו את הטוב ביותר שקונצרן PSA מסוגל להציע כיום. פיג'ו 5008 שנת 2016/2017 מאוד דומה לדגם 3008, ממש כמו שני אחים. דור שני של 5008 מוצע בתצורת 5 או 7 מקומות. לשוק הישראלי מיובא בגרסה עם נפח תא מטען מרבי בעת שורת מושבים אחורית מקופלת – 1940 ליטר. גודל מאוד מרשים, צריך לציין.

תכונות ייחודיות

ארכיטקטורת סביבת נהג Peugeot i-Cockpit החדשה עם לוח מחוונים דיגיטאלי גבוה והגה קטן, חומרים יוקרתיים, תאורת אווירה, ה"ניבים" המקוריים על פנסי החזית וה"טפרים" בלדים מאחור, גג פנוראמי, מבנה המרכב המותאם במיוחד לספיגת מכות, לא פחות משש כריות אוויר, מערכות ABS ו- ASR, בקרת יציבות ESP, סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מצלמות המקלות על תהליך החנייה ומערכות עזר מתקדמות ביותר – כל זה תמצאו בכל גרסה של פיג'ו 5008 החדש.

גרסאות

עבור לקוחות בישראל, פיג'ו 5008 שנת 2019/2020 מוצע עם שני גרסאות של מנועי בנזין ודיזל. כולם מצוידים בטורבו. דגמי בנזין: 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס ו- 1,6 ליטר בהספק 180 כ"ס. דגמי BLUE HDI דיזל: 1,5 ליטר בהספק 130 כ"ס ו- 2 ליטר בהספק 177 כ"ס. לכולם משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הדגם החסכוני ביותר ביניהם הינו הדיזל בנפח 1,5 ליטר, הצורך בסביבות 4 ליטר למאה ק"מ בלבד, וקצת פחות בכביש מהיר. והזריז ביותר יהיה דגם בנזין 1,6 ליטר, המספק מהירות מרבית של 220 קמ"ש ותאוצת 0 ל- 100 קמ"ש ב- 8,3 שניות.

רמות גימור

עבור השוק הישראלי הצרפתים מציעים 3 רמות גימור: Active, GT ו- Premium. ההבדל ביניהן, אם בקצרה: פשוטה יותר, ספורטיבית יותר, יוקרתית יותר. אך אפילו ברמת גימור Active ה"פשוטה", נכלל בקרת סטייה מנתיב, חיישן עייפות הנהג, מערכת סיוע בזינוק בעליה (HSA), מערכת למניעת התנגשויות, זיהוי תמרורים, החלפה אוטומטית בין אור נמוך לגבוה, מערכת עזר לתמרון בחנייה, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אור וגשם ועוד המון פונקציות נוספות.

קרוסאובר פיג'ו 5008 שנת 2020 מגיע בגרסת הנעה קדמית בלבד. בתור חלופה למערכת 4X4, בדור השני מוצעת מערכת Advanced Grip Control. על פי דברי היצרן, שילוב של מרווח גחון גדול ומערכת זו מאפשר לרכב להתמודד ללא מאמץ עם כל סוג דרך.