הונדה הכריזה שהיא יצרה את דגם זה בכדי לספק למעריצי המותג אשר זקוקים לטנדר את האפשרות לרכוש דגם דווקא מבית הונדה. ההסבר המרגש, ככל הנראה, נגע לליבם של נהגים: במהלך שלוש שנות ייצור הראשונות (2005-2007) רידג'ליין זכה במספר רב של פרסים נכבדים בארה"ב וקנדה, והיקף המכירות שלו שבר שיאים – 40-50 אלף יחידות בשנה. בשני
הונדה ריג'ליין ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

רידג'ליין. טנדר ברוטאלי מבית הונדה

הונדה ריג'ליין ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג

הונדה הכריזה שהיא יצרה את דגם זה בכדי לספק למעריצי המותג אשר זקוקים לטנדר את האפשרות לרכוש דגם דווקא מבית הונדה. ההסבר המרגש, ככל הנראה, נגע לליבם של נהגים: במהלך שלוש שנות ייצור הראשונות (2005-2007) רידג'ליין זכה במספר רב של פרסים נכבדים בארה"ב וקנדה, והיקף המכירות שלו שבר שיאים – 40-50 אלף יחידות בשנה. בשנים האחרונות לייצור המכירות בקושי עלו על 30 אלף (לשם השוואה, המתחרה טויוטה טאקומה נמכרת בכמויות של 250 אלף). ובכן, צריך לעשות עם זה משהו. אולי כדאי בדרך כלשהי שוב לרגש את חובבי הטנדרים. לפחות בעובדה שנכון להיום רידג'ליין – דגם בעל שלדת סולם היחיד של הונדה. בשנת 2021 בשוק מוצע הדור השני של הטנדר לאחר מתיחת פנים שהתקיימה בסתיו 2020. רידג'ליין אינו מיובא לישראל, וחבל.

דור ראשון

הופיע בשוק במרץ 2005. רידג'ליין הראשון תוכנן על ידי המהנדסים של החברה האמריקאית Honda Research and Development (R&D). הפיתוח נערך החל משנת 2001, כאשר צוות המומחים התחיל ניסויים עם המטרה ליצור טנדר על בסיס הדור הראשון של Acura MDX. לאחר ארבע שנות פיתוח הגרסה הסופית נחשפה לקהל בתצוגת הרכב הבינלאומית בצפון אמריקה בתור קונספט Honda Sport Utility Truck Concept. מעט מאוחר יותר הונדה הציגה גרסה מעודכנת והכריזה את השם הרשמי של הדגם – Ridgeline. הגרסה הסדרתית נחשפה בתצוגת רכב צפון אמריקאית בשנת 2005. הדור הראשון של רידג'ליין יצא רכב חדש לחלוטין: רק ב- 7% מכלל מרכביו השתמשו בדגמים אחרים של הונדה. ייצור הדור הראשון נמשך עד 2015, הרכב עבר מתיחת פנים פעמיים – ב- 2008 ו- 2011. כתוצאה מכך, רידג'ליין הפך לאחד הדגמים הרווחיים ביותר עבור החברה היפנית.

דור שני

הדור השני של רידג'ליין הופיע בשוק ביוני 2016. הטנדר הורכב על פלטפורמה גלובלית חדשה שאותה הוא משתף עם דגם Pilot דור 3 ורכבים גדולים אחרים של הונדה. רידג'ליין השני חולק 73% ממרכיביו עם הקרוסאובר פיילוט. אולם בכדי להבטיח עמידות והצלחה בהתמודדות עם הובלת מטען וגרירה, אלמנטים של מערכת המתלים ואלמנטים חשובים אחרים עברו חיזוק משמעותי. בהשוואה לקודמו, קשיחות השלדה הוגברה ב- 28%.

הרכב יוצר במרכב דו-קבינה. מימדיו – בהחלט אמריקאיים: 5334 מ"מ לאורך, 1996 מ"מ לרוחב, 1798 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 3180 מ"מ, מרווח גחון – 200 מ"מ. הוצע מנוע אחד בלבד – בנזין 3,5 ליטר בהספק 280 כ"ס, גיר – 6 הילוכים אוטומטי. צויד בהנעה קדמית או כפולה עם מערכת i-VTM4 ומתלים אחוריים עצמאיים. לרידג'ליין היה מאפיין ייחודי: תא המטען שלו נמצא בסרח עודף האחורי מתחת לרצפת המטען. מדובר בתא עמוק הננעל באמצעות מפתח.

מתיחת פנים 2019/2020

ניתן לומר שמודרניזציית הרכב התבצעה בשני שלבים. בסוף שנת 2019 רידג'ליין זכה לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (בה הצטייד גם פיילוט) ולהרחבה של מפרט האופציות. באוקטובר 2020 עודכנה חזותו של הרכב.

תדמיתו של היפני שונתה באופן שהפך אותו דומה יותר לטנדרים אחרים שנהנים מפופולריות בארה"ב. לשם כך עודכן חלקו הקדמי של המרכב כמעט במלואו: פנסים, פגוש, גריל, כנפיים ומכסה מנוע – כולם חדשים. מאחורה רידג'ליין 2020/2021 החדש קיבל קצוות אגזוז חדשים – הם עגולים ואינם מסתתרים יותר מאחורי הפגוש. למען היופי יצרו חבילת HPD (Honda Performance Development), אשר מורכבת מהרחבות כנפיים מפלסטיק, חישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ' בגוון ברונזה וגריל מקורי. וכמובן, לא לשכוח את הלוחיות ההכרחיות במצב כזה שמקשטות את המרכב.

מהו טנדר האהוב עליכם בגודל כזה?
33 קולות