פולקסווגן טרמונט הוא קרוסאובר גדול בעל 5 או 7 מקומות המיועד לשוק האמריקאי, אך מיוצר גם במדינות אחרות. הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים בשנת 2020. הרכב מיועד יותר לנסיעות משפחתיות ולמסעות ארוכים מאשר למסלולי שטח. טרמונט פותח על בסיס פלטפורמת MQB והיה הגדול ביותר בין המבוססים עליה, ע
טרמונט. פולקסווגן לאמריקה ומחוצה לה
AUTOBOOM

טרמונט. פולקסווגן לאמריקה ומחוצה לה

טרמונט. פולקסווגן לאמריקה ומחוצה לה

פולקסווגן טרמונט הוא קרוסאובר גדול בעל 5 או 7 מקומות המיועד לשוק האמריקאי, אך מיוצר גם במדינות אחרות. הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים בשנת 2020. הרכב מיועד יותר לנסיעות משפחתיות ולמסעות ארוכים מאשר למסלולי שטח. טרמונט פותח על בסיס פלטפורמת MQB והיה הגדול ביותר בין המבוססים עליה, עד ליציאתו של הדגם טלאגון באורך 5,152 מ"מ המיועד לשוק הסיני. בהיררכית VW הקרוסאובר מוצב מעל טיגואן ומתחת לטוארג, שאמנם קטן ממנו, אך יוקרתי יותר. וזה למה עיתונאי רכב כינו אותו "אנטי-טוארג". הפולקסווגן לאמריקה ומחוצה לה ידוע בישראל בתור אטלס.

פולקסווגן אטלס שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

בישראל נמכר הדור הראשון של פולקסווגן אטלס לאחר מתיחת פנים של 2020 – זהו אחד מהקרואסוברים הגדולים ביותר בסגמנט: אורכו קצת מעל 5 מטרים והוא מגיע עם 5 מקומות או 3 שורות ו-7 מקומות. יותר פרטים כאן

חשוב

עיצוב חיצוני

טרמנוט החדש, הבנוי על גבי אותה פלטפורמת MQB המודולרית כמו סקודה קודיאק (מנוע רוחבי והנעה קדמית עם אפשרות שילוב סרן אחורי), עולה משמעותית על הסקודה. עם אורך של 5,037 מ"מ, הפולקסווגן ארוך יותר מדגמים אחרים שפותחו עבור ארה"ב: טויוטה היילנדר, הונדה פיילוט ופורד אקספלורר. מרשימים גם הרוחב (1,998 מ"מ), הגובה (כמעט 1,8 מ') ובסיס הגלגלים (כמעט 3 מ'). המראה של הדגם מעוצב בסגנון אמריקאי טיפוסי למדי, עם חרטום גדול בעל "הבעה" גסה. לדברי אחד ממומחי VW, זהו "רכב עם תדמית חזקה".

חלל פנימי ואבזור

בפנים נפגוש תא נוסעים טיפוסי לפולקסווגן, המזכיר את אמארוק ודגמים אחרים של המותג; המשמעות היא ארגונומיה מצוינת ונוחות במושבי השורה הקדמית והשנייה. שורת המושבים השלישית מבטיחה מקום יחסית מרווח לשני נוסעים מבוגרים. כדי להגיע לשם, צריך להזיז את השורה השנייה ולהטות את אחד המושבים קדימה. ישנן שלוש רמות גימור:

  • הבסיסית נקראת Respect והיא כוללת: בקרת אקלים תלת-אזורית, הגה רב-תכליתי עם חימום, מושב נהג עם כיוון חשמלי ל-10 כיוונים, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה ללא מפתח, כפתור התנעה, מכסה מטען חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוזר חניה Park Pilot עם מצלמה אחורית.
  • גרסת Status מוסיפה תאורת אווירה בתא הנוסעים, אוורור מושבים קדמיים, אורות יום ואורות עוקבי פנייה נפרדים, מסך לוח מחוונים דיגיטלי מוגדל מ-"8 ל-"10.
  • רמת גימור Exclusive מציעה גלגלי R20, עיטור כרום לחלונות הצד, מערכת בקרת אור גבוה אוטומטית Light Assist ופונקציית מניעת סטיה מנתיב Lane Assist.

מערכת הנעה

פולקסווגן טראמונט ‏2016. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

פולקסווגן טרמונט החדש מצויד בשני מנועי בנזין: טורבו 4 ציל' 2,0 ל' ואטמוספרי 6 ציל' טורי 3,6 ל'. לשני המנועים משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית Aisin יחד עם מערכת הנעה כפולה 4Motion בעלת מצמד רב-דיסקי לשילוב הגלגלים האחוריים. למען הנוחות ויכולת הגרירה הוחלט לא להתקין DSG.

מתיחת פנים שנת 2020

פולקסווגן טרמונט שנת 2020/2021 המעודכן נבדל ביחידות תאורה קדמיות שונות ובגריל אחר, כמו גם בפגושים חדשים ובמילוי אחר של הפנסים האחוריים. בתא הנוסעים – הגה ולוח מחוונים חדשים ומערכת מולטימדיה משודרגת. בנוסף לכך, בתוספת תשלום ניתן להזמין מושבים נפרדים בשורה השנייה, גג פנורמי נפתח, מערכת לחימום תא הנוסעים עם שליטה מרחוק וטיימר וכן רשת מטען. לרמת הגימור הבסיסית הוסיפו מערכת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל.

הופיעה גרסת R-Line חדשה – חבילת העיצוב הספורטיבית מוצעת רק עם המנוע הגדול וכוללת פגושים מיוחדים עם תוספות שחורות מבריקות, דיפיוזר אחורי וחישוקי R20 בעיצוב מקורי. לתא הנוסעים הוסיפו הגה בציפוי עור נאפה, כיסויי מתכת לדוושות ועיטור נוסף.

מה תבחרו: טוארג או אנטי-טוארג (טרמונט/אטלס)?
7 קולות