קאדילק הציגה את CTS-V בגרסת הדור השלישי בשנת 2016 ולאותה עת הוא היה הרכב הסדרתי העוצמתי ביותר במרכב סדאן ב-112 שנות הקיום של המותג. הדגם החדש פרץ לקטגורית רכבי היוקרה ועשה זאת בגדול. העדכון המקיף יצר שילוב הרמוני של יוקרה עם התנהגות כביש מעודנת ואופי של מכונית מרוצים.
קאדילק CTS-V סדאן. דור 3 שנת 2016–2019
AUTOBOOM

קאדילק CTS-V סדאן. דור 3 שנת 2016–2019

קאדילק CTS-V סדאן. דור 3 שנת 2016–2019

קאדילק הציגה את CTS-V בגרסת הדור השלישי בשנת 2016 ולאותה עת הוא היה הרכב הסדרתי העוצמתי ביותר במרכב סדאן ב-112 שנות הקיום של המותג. הדגם החדש פרץ לקטגורית רכבי היוקרה ועשה זאת בגדול. העדכון המקיף יצר שילוב הרמוני של יוקרה עם התנהגות כביש מעודנת ואופי של מכונית מרוצים.

קאדילק CTS-V שנת 2016/2017 מבוסס על פלטפורמת General Motors Alpha, כל מה שצריך לדעת עליה היא העובדה שעל גביה מורכב גם שברולט קמארו. דרך אגב, בדור השלישי נותרה רק תצורת סדאן, גרסאות קופה וסטיישן לא מוצעות יותר. כך, CTS-V הפך לרכב יוקרה עם הנעה אחורית אך ורק במרכב סדאן 4 דלתות.

העיצוב החיצוני

העיצוב החיצוני של CTS-V שוב שוכלל: הרכב נהיה אווירודינמי ושרירני יותר, כמו בודיבילדר בטוקסידו. בחזית הותקן ספליטר ארוך יותר ופתחי הגריל נהיו גדולים יותר. האלמנט הבולט ביותר הוא מכסה המנוע הקמור – המנוע הגדול דורש הרבה מקום. על מכסה תא המטען הותקן ספוילר גבוה לשיפור היציבות במהירות גבוהה.

חלל הפנים

בתוך תא הנוסעים לא התרחשו שינויים מהותיים – אותה יוקרה השגרתית של קאדילק בתוספת גימור מקרבון ואלקנטרה אופנתית. לוח המחוונים הדיגיטלי הפעם פותח במיוחד עבור CTS-V על מנת לספק לנהג את מלוא המידע במהירויות גבוהות. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל אוורור מושבים, מערכת מולטימדיה מקורית עם ניווט לווין, טעינה אלחוטית, מערכת GM OnStar עם חיבור לסמארטפון, נקודת גישה ווי-פי ועוד. בין אופציות הבטיחות החדשות: מערכת מצלמות 360°, מצלמות פגוש קדמיות, עזרה בחניה במקביל ובאלכסון, ניטור שטחים מתים, התרעה על התנגשות חזיתית, מניעת סטיה מנתיב והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

מנועים ושאסי

הרכב מצויד במנוע V8 בנפח 6,2 ליטר עם סופרצ'ארג'ר 1,7 ליטר המגביר את הספק השיא ל-640 כ"ס ו-855Nm. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית עם פקדי העברת הילוכים על ההגה. קאדילק CTS-V החדש מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות בלבד ולהשיג מהירות מרבית של 320 קמ"ש. דווקא הגרסה הזאת מיובאת לישראל. יחידת הכוח שוב צוידה בטכנולוגיות המאפשרות לשמור על כוחה האדיר תחת שליטה.

קאדילק CTS-V ‏2016. מנוע. סדאן, 3 דור

מערך המתלים רב החיבורי הקדמי מסוג מק'פרסון עם ציר כפול מספק תגובה מהירה יותר ויציבות צידית משופרת, המייצב הרוחבי נהיה קשיח יותר ב-20% בהשוואה לדור הקודם, המתלים האחוריים סיפקו סטייה מופחתת של מרכז זווית הגלגול. כמ כן, CTS-V צויד במערכת דמפרים מגנטיים של הדור השלישי ובמערכת בקרת משיכה העדכנית ביותר. וזהו רק חלק מהאלמנטים שהופכים את הסדאן לחיית כבישים אמיתית.

איזו מכונית הייתם לוקחים לסיבוב?
17 קולות