לפי דיווחי גורמים יודעי דבר, ג'נרל מוטורס מכינה להשקה שלוש דגמים חדשים על אותה פלטפורמה: שברולט קמארו דור שביעי, קדילאק CT5 דור שני, וכן סדאן חדשה של ביואיק, ששמה עדיין נשמר בסוד. כולן יקבלו את מנוע הבעירה הפנימית הישן והטוב (ובמקרה של הקמארו — גם חזק במיוחד), בלי שום חשמול.
שברולט קאמרו ‏2018. מרכב, צורה. קבריולט, 6 דור, שדרוג
אוטובום

שברולט מארו 2027: יחד עם סדאני ביואיק וקדילאק — כולן עם מנועי בערה

שברולט קאמרו ‏2018. מרכב, צורה. קבריולט, 6 דור, שדרוג

לפי דיווחי גורמים יודעי דבר, ג'נרל מוטורס מכינה להשקה שלוש דגמים חדשים על אותה פלטפורמה: שברולט קמארו דור שביעי, קדילאק CT5 דור שני, וכן סדאן חדשה של ביואיק, ששמה עדיין נשמר בסוד. כולן יקבלו את מנוע הבעירה הפנימית הישן והטוב (ובמקרה של הקמארו — גם חזק במיוחד), בלי שום חשמול.

שברולט קאמרו 2018. מרכב, צורה. קופה, 6 דור, שדרוג

נזכיר: ייצור שברולט קמארו דור שישי הסתיים בדצמבר 2023. מאז, הנהלת GM התקשתה להחליט מה לעשות עם ה"אגדה". בתחילה עלה רעיון להפוך את Camaro לתת-מותג נפרד של מכוניות ספורט חשמליות, שהיה אמור לכלול לא רק קופה וקבריולה, אלא גם קרוסאוברים. אולם זמן קצר לאחר מכן החלה האטה עולמית בביקוש לרכב חשמלי, שבעקבותיה התוכניות הקודמות לקמארו חשמלית איבדו משמעות.

שברולט קאמרו ‏2018. לוח מחוונים. קופה, 6 דור, שדרוג

בסתיו 2025 החלו להופיע שמועות שלפיהן GM בכל זאת תחזור למכוניות נוסעים מסורתיות עם מנועי בעירה פנימית. הסיבה, לפי הדיווחים — דונלד טראמפ, שלמעשה משך את הקרקע מתחת לרגליהן של המכוניות החשמליות. באפריל 2026 המידע הזה קיבל אישור. לפי ההערכות, כבר בסתיו 2027 תשיק GM במפעל לנסינג גראנד ריבר שלה (מישיגן, ארה"ב) שלושה דגמים חדשים המבוססים על פלטפורמת Alpha 2 המעודכנת: שברולט קמארו, קדילאק CT5 וגם סדאן חדשה לחלוטין של ביואיק.

קאדילק CT5 ‏2024. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג 1

פלטפורמת Alpha 2, עם מנוע אורכי והנעה אחורית, משמשת כיום את קדילאק CT5 מהדור הראשון (שהיא למעשה יורשת ה-CTS), את הסדאן הקטנה יותר קדילאק CT4 (יורשת ה-ATS), וכן את דגמי הקופה והקבריולה של קמארו דור שישי שכבר ירדו מפס הייצור. השימור של הפלטפורמה הזו מסביר כיצד ניתן יהיה להכין את הדגמים החדשים במהירות יחסית.

ביואיק ריגל ‏2017. מרכב, צורה. ליפטבק, 6 דור

כיום, בהיצע הדגמים של ביואיק בארה"ב יש רק קרוסאוברים, בעוד שמכונית הנוסעים המסורתית האחרונה של המותג — ביואיק ריגל, שהייתה למעשה גרסה תאומה של אופל אינסיגניה הגרמנית — ירדה מפס הייצור כבר ב-2020. החיסול ההמוני של מכוניות סדאן בארה"ב הוביל לכך שאצל הצרכנים נוצר געגוע אמיתי למכוניות כאלה; הקרוסאוברים כבר מתחילים לעייף, והקהל רוצה גיוון. לכן, בהנהלת GM החליטו שזה הזמן הנכון להחזיר את סדאן ביואיק לשוק האמריקאי.

ביואיק ריגל ‏2017. לוח מחוונים. ליפטבק, 6 דור

צריך לתת קרדיט למחלקת התכנון של GM על הגישה השקולה: לפי המקורות, מפעל לנסינג גראנד ריבר נערך לייצר בין 60 אלף ל-70 אלף מכוניות חדשות בשנה על בסיס פלטפורמת Alpha 2. כלומר, כל הדגמים הללו יהיו למעשה נישתיים. לכן, לא כדאי לצפות לחדשנות טכנולוגית דרמטית: יהיו רק גרסאות עם מנועי בעירה פנימית, בלי שום חשמול, לצד עיצוב חדש ועדכני ואלקטרוניקה מהדור החדש.

פורד מוסטנג 2022. מרכב, צורה. קופה, 7 דור

סביר להניח ששברולט קמארו דור שביעי תקבל את מנוע ה-V8 האטמוספרי בנפח 6.7 ליטר, שהוצג בחודש שעבר ב-Corvette Grand Sport, עם הספק של 542 כ"ס. יחידת הכוח החזקה הזו אמורה להיות הקלף המרכזי של הקמארו החדשה במאבק מול פורד מוסטנג הנוכחית (שמנוע ה-V8 הבסיסי שלה, בנפח 5.0 ליטר, חלש יותר) ומול דודג' צ'ארג'ר, שמצוידת בכלל במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו — אם כי גם עבורה כבר מתוכנן מנוע V8.

הצביע עכשיו!
מחכים לשברולט קמארו החדשה?
6 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר