תצוגת הרכב בשנגחאי. לוויתן גדול או מיניוואן הדגל של GAC
בתצוגת הרכב של שנגחאי הוצג מיניוואן הדגל החדש GAC Trumpchi E9 שנראה מלפנים כמו לוויתן גדול עם "שפם לוויתן" מסיבי בתור גריל. מה שלא היינו אומרים על העיצוב הזה, בסין הוא נחשב דווקא לשיא האופנה, כמו גם היברידים פלאג-אין. הדגם הבכור בסדרה ה-E ה"נטענת" של GAC הוא המיניוואן Trumpchi E9. מאוחר יותר יחידות כוח היברידיות דומות יותקנו בדגמים האחרים של סדרת ה-E.
הזמנות כבר מתקבלות, היציאה לשוק מתוכננת לקיץ של 2023.
כמעט לכל הרכבים הסינים יש קשרים משפחתיים מסובכים ומבלבלים, לפעמים קשה להבין מי זה מי: לדורות חדשים ואפילו לעדכונים רגילים, שלא לדבר על גרסאות שונות, נהוג לתת שמות חדשים. אבל הצלחנו לפענח מה הולך פה! למעשה, GAC Trumpchi E9 החדש הוא לא דגם עצמאי, אלא בסך הכל גרסה של GAC Trumpchi М8, מיניוואן גדול המיוצר החל מסוף שנת 2022, שהוא בעצמו הדור השני של דגם GN8 שיצא עוד בשנת 2017.
השאסי עם בסיס גלגלים באורך 3,070 מ"מ, המרכב באורך 5,193 מ"מ ואפילו תא הנוסעים של E9 החדש ו-M8 הם זהים. GAC Trumpchi E9 הבסיסי קיבל עיצוב זהה של החרטום בסגנון "שפם הלוויתן", אולם עבור הגרסאות היקרות פיתחו חזית חדשה עם חריצים אופקיים לזרימת אוויר לרדיאטור.
הדור החדש של M8 עולה בסין מ-39 עד 50 אלף דולר, אך GAC Trumpchi E9 הנטען מוצע במחיר מ-48 עד 56 אלף דולר.
כמו המיניוואן הבסיסי Trumpchi M8, ההיבריד הנטען E9 קיבל תא נוסעים בעל 7 מקומות עם שני מושבים נפרדים בשורה השנייה. על מנת להצדיק את המחיר ולהדגים את השוני מהדגם הקודם, לדגם החדש הוסיפו מספר אופציות: ריפוד בעור אנילין יקר ומצב ספא למושבי השורה השנייה, הכולל עיסוי רטט, חימום ואוורור בו-זמנית. על הפאנל הקדמי הופיע מסך שלישי לנוסע בגודל "12,3 (כמו לוח המחוונים).
יחידת הכוח ההיברידית של GAC Trumpchi E9 שנת 2023 יכולה לפעול במצב מקביל או טורי. על סיבוב הגלגלים הקדמיים אחראי מנוע חשמלי המפיק 182 כ"ס ו-300Nm. מנוע בנזין טורבו בנפח 2 ליטר (190 כ"ס ו-300Nm) מסוגל לתפקד בתור גנרטור לטעינת הסוללה או להתחבר לגלגלים האחוריים דרך תמסורת דו-הילוכית DHT עם מצמד נפרד. במקרה הזה ההספק הכולל של המערכת ההיברידית עומד על 373 כ"ס ו-670Nm. המיניוואן מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8,8 שניות, המהירות המרבית היא 175 קמ"ש.
עד כה, ההיצע של תאגיד הרכב GAC הכיל או היברידים רגילים עם תמסורת מאת טויוטה, או רכבים חשמליים לחלוטין הנמכרים תחת המותג הנפרד איון. ורק עכשיו החברה הכינה מערכת היברידית משלה עם סוללה גדולה ואפשרות טעינה משקע.
סוללה טעונה בקיבולת 25,6 קוט"ש אמורה לספק 106 ק"מ של טווח נסיעה חשמלי (לפי WLTP). צריכת הדלק הממוצעת במצב היברידי – 6,05 ליטר ל-100 ק"מ.