בי.ווי.די. הוצג "טסלה קילר" נוסף – סונג החדש
הושק "טסלה קילר" נוסף – סונג החדש. הקרוסאובר במימדים בינוניים BYD סונג יצא בשנת 2015 וכבר בדור הראשון קיבל גרסה חשמלית. הקונספט של סונג החדש, Song L, פונה ללקוחות צעירים, העיצוב החיצוני שלו מבוצע בסגנון Vanguard Dragon Beauty – "יופי אוונגרדי של דרקון". הגרסה הסופית תגיע עם הנעה כפולה ומתלי אוויר. ההשקה מתוכננת למחצית השנייה של שנת 2023 והמחיר של סונג החדש יהיה אפילו גבוה מזה של טסלה מודל Y.
בשנת 2022 בי.ווי.די מכרה 478,811 קרוסאוברים ממשפחת סונג, הכוללת את סונג פלוס New Energy וסונג פרו New Energy. המספר הזה מהווה יותר מרבע מהיקף המכירות הכולל של ענקית הרכב.
לרגע זה אין הרבה מידע לגבי הדגם החדש. אפשר רק לנחש מהם מימדי המרכב – משהו באמצע בין שני הדגמים הנוכחים: סונג L גדול יותר מסונג פלוס EV, אך קטן מטאנג EV. המימדים של סונג פלוס EV – אורך 4,705 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,680 מ"מ, בסיס גלגלים 2,765 מ"מ. טאנג EV – אורך 4,900 מ"מ, רוחב 1,950 מ"מ, גובה 1,725 מ"מ, בסיס גלגלים 2,820 מ"מ.
ידוע שהקרוסאובר החדש מבוסס על הפלטפורמה החשמלית 3.0 ומצויד בסוללות CTB (cell-to-body) מסדרת LFP Blade – סוללות ליתיום-ברזל-פוספט הנחשבות לבטיחותיות. סונג L יקבל מתלי אוויר עם מערכת הבקרה החדשה DiSus-A.
בישראל מוצעים שלושה דגמי בי.ווי.די: הקרוסאובר הקומפקטי אטו 3, הקרוסאובר הבינוני טאנג ומכונית הסלון במרכב סדאן האן. כל הרכבים החשמליים מציעים טווח נסיעה ראוי, לשני הדגמים הבכירים יש גרסאות עם הנעה כפולה ושני מנועים המפיקים כ-500 כ"ס.
בי.ווי.די סונג L החדש יורכב במקביל לסונג פלוס EV שהוצג ב-11 באפריל, אך להם מעט במשותף מבחינת עיצוב. סונג L דומה יותר דווקא לדגם דנזה N7. יותר מכך, יחידות הכוח שלו הן עוצמתיות יותר והמחיר גבוה יחסית: המתחרה הראשי מאת טסלה, מודל Y, נמכר בסין תמורת 38,000 דולר, בזמן שמחירו של הקרוסאובר מאת בי.ווי.די מתחיל ב-43,600 דולר. אבל ככל הנראה, עובדה זו לא מדאיגה את היצרנית: המעמד שלה בשוק הוא מאוד יציב וקו דגמי סונג הוא מוצלח במיוחד.