טויוטה פריוס – מכונית קטגוריית "C" בעלת הנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצאת בייצור משנת 1997. נחשבת למכונית היברידית המונית הראשונה בעולם המונעת על ידי מנועי בנזין וחשמל. וזה משתקף בשמה – למילה "Prius" שורשים לטיניים ומשמעותה "ראשון" או "בראשיתי". על ידידות לסביבה, רמת פליטת מזהמים נמוכה וצריכת דלק קטנ
טויוטה פריוס ‏2018. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור, שדרוג
AUTOBOOM

ליפטבק טויוטה פריוס. דור 4 מתיחת פנים 2018

טויוטה פריוס ‏2018. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור, שדרוג

טויוטה פריוס – מכונית קטגוריית "C" בעלת הנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצאת בייצור משנת 1997. נחשבת למכונית היברידית המונית הראשונה בעולם המונעת על ידי מנועי בנזין וחשמל. וזה משתקף בשמה – למילה "Prius" שורשים לטיניים ומשמעותה "ראשון" או "בראשיתי". על ידידות לסביבה, רמת פליטת מזהמים נמוכה וצריכת דלק קטנה פריוס זכה בשפע פרסים, הוכתר בתואר "מכונית השנה" ביפן, אמריקה הצפונית ואירופה.

כיום בשוק נוכח כבר הדור הרביעי של טויוטה פריוס, אשר בשנת 2018 עבר מתיחת פנים. בשוק הישראלי הרכב ההיברידי בדגם שנת 2018/2019 מוצע במרכב ליפטבק 5 דלתות 4 מקומות. יתר על כן, קיים גם פריוס במרכב סטיישן – פריוס+, ודגם בעל נפח סוללה מוגדל המסוגל להיטען מרשת חיצונית – פריוס Plug-in. שתיהן מוצעות בשוק הישראלי כמו כן.

הדור הרביעי של טויוטה פריוס נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה. הוא מבוסס על פלטפורמת TNGA וניחן בחזות עתידנית, מתאפיין בקווי מרכב חדים ומשוננים ובאלמנטים מזוגזגים, במנועים יעילים יותר, בתמסורת מעודכנת ובחסכוניות גדולה בהרבה. מתלים עצמאיים בסרן האחורי וסוללה הממוקמת מתחת למושבים האחוריים אפשרו להגדיל מהותית את נפח תא המטען. לראשונה בהיצע מוצגת גרסה בעלת הנעה כפולת עם סרן אחורי המשתלב מעת לעת.

קווי שוני של גרסת מתיחת פנים 2018

פריוס 2018/2019 המעודכן נבדל בעיצוב חזית שונה. הרכב זכה לפנסי דמויי L חדשים ולפגוש בצורה לקונית יותר. ספקטרום הצבעים הורחב בשתי אפשרויות חדשות – Supersonic Red (אדום בהיר מטאלי) ו- Electric Storm Blue (כחול בהיר מטאלי). מימדי הליפטבק: 4575 מ"מ לאורך, 1760 מ"מ לרוחב, 1470 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2700 מ"מ. נפח תא מטען – 343 ליטר.

לאחר מתיחת הפנים פריוס החדש כבר ברמת גימור הבסיסית מצויד בקומפלקס מערכות בטיחות Toyota Safety Sense P, הכולל בקרת נתיב, החלפת אור גבוה/נמוך אוטומטי, מערכת למניעת התנגשויות עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ופונקציית זיהוי תמרורים.

גרסאות

החומרה של טויוטה פריוס 2019/2020 נותרה זהה. בבסיסה – מנוע 1,8 ליטר בנזין שנעזר במנוע חשמלי בהספק 72 כ"ס המופעל מבלוק הסוללות מתחת למושבים האחוריים. ההספק הכללי של חטיבת הכוח – 122 כ"ס. צריכת דלק ממוצעת – 4,6 ליטר ל- 100 ק"מ. מהירות מרבית – 180 קמ"ש. הנעה – קדמית.

רמות גימור

כל הגרסאות עבור השוק הישראלי מגיעות עם צבע "מטאלי", וו גרירה, פנסי LED. האבזור הבסיסי של טויוטה פריוס החדש כולל 7 כריות אוויר, מצלמה אחורית, חיישני חנייה אחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, בורר מצבי נהיגה, מערכות ABS ובקרת משיכה, סיוע בבלימה, ניטור שטחים מתים, מערכת למניעת התנגשויות, בקרת יציבות, בקרת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

מולטימדיה עם בלוטוס, מטען אלחוטי לסמארטפון, מערכת בידור עבור נוסע קדמי, תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי, חימום מושבים קדמיים ומראות צד, הגה כוח אקטיבי, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חנייה חשמלי, הגה רב-תכליתי – נכללים במפרט אבזור הבסיסי של טויוטה פריוס שנת 2020.

איזה רכב היברידי תבחרו בשנת 2021?
11 קולות