Toyota Prius Plug-In – מכונית היברידית קטגוריית "M" בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. מיוצרת משנת 2015 במרכב ליפטבק. פריוס פלאג-אין הינו גרסת דגם פריוס הבסיסי עם נפח סוללה מוגדל ואפשרות טעינה מרשת חיצונית. כיום בשוק נוכח כבר הדור השני של טויוטה פריוס פלאג-אין אשר הופיע בשנת 2017, אותו ניתן לרכוש בשוק הישראל
טויוטה םפריוס פלאג-אין ליפטבק. דור 2. בייצור משנת 2017.
AUTOBOOM

ליפטבק טויוטה פריוס פלאג-אין היבריד. דור 2 (2017)

טויוטה םפריוס פלאג-אין ליפטבק. דור 2. בייצור משנת 2017.

Toyota Prius Plug-In – מכונית היברידית קטגוריית "M" בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. מיוצרת משנת 2015 במרכב ליפטבק. פריוס פלאג-אין הינו גרסת דגם פריוס הבסיסי עם נפח סוללה מוגדל ואפשרות טעינה מרשת חיצונית. כיום בשוק נוכח כבר הדור השני של טויוטה פריוס פלאג-אין אשר הופיע בשנת 2017, אותו ניתן לרכוש בשוק הישראלי (נכון לשנת 2020).

מימדי הליפטבק: 4645 מ"מ לאורך, 1760 מ"מ לרוחב, 2700 מ"מ – בסיס גלגלים. תא הנוסעים בפריוס פלאג-אין 2017/2018 יספק מרחב מחייה נדיב ונוח עבור 5 נוסעים מבוגרים. נפח תא מטען – 360 ליטר.

עיצוב חיצוני

מבחינה חזותית פריוס פלאג-אין החדש נבדל מפריוס הרגיל בתצורת חזית חדשה. אלמנטים גדולים ובולטים מפסלים את הגריל ואת קצוות הפגוש, בתוכם מובנים פנסי יום אנכיים, ובחלק העליון של הכנפיים תופסים מקום יחידות תאורת LED קומפקטיות במיוחד. לפריוס פלאג-אין 2017/2018 חלק אחורי מאורך, ספוילר הממוקם נמוך יותר וגלגלים דו-גוניים חדשים. דלת המטען – מיוצרת מסיבי פחמן, ולה חלון קעור העוקב אחר צורת הספוילר, דלת זו קלה ב- 40% מאחת זהה המיוצרת מאלומיניום.

תא נוסעים

בתא הנוסעים של פריוס פלאג-אין 2019 לא מצויים הרבה שינויים. שורת מושבים השנייה כעת מורכבת משני מושבים נפרדים וקונסולה המפרידה ביניהם. בשל הסוללה הגדולה, רצפת תא המטען הורמה ב- 160 מ"מ, מה שהקטין את הנפח עד 360 ליטר. במקום גלגל רזרבי בתא המטען מאוחסנת ערכת תיקון פנצ'ר, אותה אחת כמו לדור הקודם. מערכת מתלים אחרי כוונון יסודי מספקת התנהגות כביש מצוינת. בה מותקנים קפיצים ובולמי זעזועים מיוחדים בשני הסרנים ומוט מייצב עוצמתי יותר מאחור.

גרסאות

טויוטה פריוס פלאג-אין 2019/2020 מיובא לישראל עם חטיבת כוח היברידית בהספק 98 כ"ס, הפועלת על חשמל ובנזין. מצוידת בגיר אוטומטי. מהירות מרבית של הליפטבק עומדת על 162 קמ"ש. ותצרוכת דלק ממוצעת פשוט מדהימה – 1,3 ליטר למאה קמ"ש.

סוללה חדשה ומוגדלת בפלאג-אין השני סיפקה טווח נסיעה חשמלי עד 68 ק"מ במהירות עד 135 קמ"ש. להטעין אותה עד 80% מהמקסימום בתחנת טעינה מהירה ניתן תוך 20 דקות בלבד. וזמן טעינה מלאה מאספקת חשמל ביתית תהיה בין 2-14 שעות, תלוי במתח ובעוצמת זרם מרבית.

רמות גימור

עבור לקוחות בישראל מוצעת רמת גימור אחת בלבד – Standart. היא כוללת: חבילת כריות אוויר מלאה, מלבד כריות ברכיים לנהג, חיישן לחץ בצמיגים, אימובילייזר, נעילה מרכזית, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית. שפע מערכות עזר שונות מקלות על הנהיגה בפריוס פלאג-אין החדש: בורר מצבי נהיגה, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, מערכת למניעת התנגשויות, סיוע בבלימה וסיוע בזינוק בעליה.

כמו כן, ברמת גימור זו נוכחים חימום מושבים קדמיים, כוונון הגה חשמלי, הגה כוח אקטיבי, בקרת אקלים מפוצלת, תצוגה עילית, כניסה ללא מפתח, מראות צד ותא מטען חשמליים.