פורשה פאנאמרה הוא רכב ספורט מקטגורית גראן טוריסמו בעל 5 דלתות, מנוע קדמי והנעה אחורית או כפולה. מיוצר על-ידי יצרנית הרכב הגרמנית Porsche במרכבי ליפטבק וסטיישן 5 דלתות. בשנת 2016 שוחרר הדור השני ובאוגוסט 2020 חל עדכון מתוכנן. בשוק ישראלי פאנאמרה המעודכנת מוצעת הן בתור ליפטבק והן בתור סטיישן ספורט טוריסמו במחיר הח
פורשה פנמרה ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סטיישן פורשה פאנאמרה. דור 2, מתיחת פנים שנת 2020

פורשה פנמרה ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

פורשה פאנאמרה הוא רכב ספורט מקטגורית גראן טוריסמו בעל 5 דלתות, מנוע קדמי והנעה אחורית או כפולה. מיוצר על-ידי יצרנית הרכב הגרמנית Porsche במרכבי ליפטבק וסטיישן 5 דלתות. בשנת 2016 שוחרר הדור השני ובאוגוסט 2020 חל עדכון מתוכנן. בשוק ישראלי פאנאמרה המעודכנת מוצעת הן בתור ליפטבק והן בתור סטיישן ספורט טוריסמו במחיר החל מ-899,815₪ תמורת הגרסה ההיברידית (נתונים לשנת 2022). נברר במה נבדל הסטיישן מהליפטבק ואילו חידושים הביאה מתיחת פנים.

Porsche Panamera 2020. Liftback, 2 generation, restyling.

הסטיישן מבוסס על אותה פלטפורמה שעליה נוצר הדור השני לליפטבק. המנועים, התמסורת, עיצוב תא הנוסעים ומפרט האבזור זהים בשני הדגמים. עם זאת, פורשה פאנאמרה ספורט טוריסמו מציעה שורת מושבים שנייה רחבה יותר ותא מטען בעל קיבולת גבוהה. יתר על כן, פריסת המקומות היא 4+1, כלומר, ניתן ליישב חמישה נוסעים. המקום הנוסף הוא מושב בגודל מלא, אבל כן מעניק רמת נוחות מספקת במהלך נסיעות קצרות. על נוחות השימוש אחראים מכסה המטען הגדול, רף ההטענה הנמוך ותא מטען בגודל לא טיפוסי לרכב ספורט המסוגל להכיל עד 1,384 ליטר.

שינויים מבחוץ ומבפנים

פורשה פאנאמרה ספורט טורסימו שנת 2020/2021 המעודכן לא שונה מקודמו באופן משמעותי, ישנם הבדלים אולם הם לא נראים לעין ולא כל אחד יוכל להבחין בהם. השתנה הפגוש הקדמי ועיצוב אורות היום. מאחורה הותקנו פנסים אחרים שעיצובם מזכיר את שאר הדגמים האחרונים של Porsche. נהיו זמינים צבעי מרכב חדשים Truffle Brown ו-Cherry Red. הורחב היצע הג'נטים. מימדיו של הסטיישן נותרו זהים: 5,049 מ"מ לאורך, 1,937 מ"מ לרוחב ו-1,428 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ. מבפנים: הגה חדש מאת הרכב החשמלי טייקאן ומפרט אופציות מורחב.

שינויים בחלק הטכני

פורשה פאנאמרה ספורט טוריסמו מוצע בישראל בגרסאות הבאות:

  • GTS Sport Turismo: מנוע V8 בי-טורבו בסיס בנפח 2,9 ליטר המפיק 480 כ"ס. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות, מהירות מרבית של 292 קמ"ש. המחיר מתחיל ב-1,149,815₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022).
  • E-Hybrid Sport Turismo: היברידי נטען, יחידת הכוח מורכבת ממנוע 2,9 ליטר טורבו V6 בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק הכללי הוא 462 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 17,9 קוט"ש. טווח הנסיעה על טעינה בודדת במצב חשמלי – 50 ק"מ. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 4,4 שניות, מהירות מרבית – 280 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת ל-100 ק"מ – 2,1 ליטר.
  • 4S E-Sport Turismo: היבריד פלאג-אין נוסף המצויד במנוע 2,9 ליטר V6 ומנוע חשמלי, אולם כאן ההספק הכולל הוגבר ל-560 כ"ס. קיבולת הסוללה הינה זהה – 17,9 קוט"ש, כמו גם טווח הנסיעה של 50 ק"מ. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 3,7 שניות, מהירות מרבית – 293 קמ"ש צריכת דלק – 2,4 ליטר ל-100 ק"מ.

כל הגרסאות מצוידות בתיבת הילוכים רובוטית ובהנעה כפולה. ניתן לראות את הגרסאות של ליפטבק פאנאמרה המעודכן כאן.

מסכימים עם כך שרכב ספורט יכול להיות גם נוח וגם שימושי בנסיעות ארוכות?
6 קולות