רכבי פורד סדרת F – משפחה גדולה של טנדרים אמריקאים גדולים הנמצאים בייצור מאז שנת 1948 ועד היום. טנדרים סדרת F – חלק מהדגמים המוצלחים ביותר בתולדות החברה Ford וחלק מהפופולאריים ביותר – מרגע הופעתם בשוק נמכרו מעל 27,5 יחידות ברחבי העולם. רכבים אלו חביבים על המונים באמריקה. נכון להיום הושקו כבר 13 דורות של טנדרים סדרת F
פורד F-250 ‏2021. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 4 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

סוסי עבודה אמריקאים

פורד F-250 ‏2021. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 4 דור, שדרוג 2

רכבי פורד סדרת F – משפחה גדולה של טנדרים אמריקאים גדולים הנמצאים בייצור מאז שנת 1948 ועד היום. טנדרים סדרת F – חלק מהדגמים המוצלחים ביותר בתולדות החברה Ford וחלק מהפופולאריים ביותר – מרגע הופעתם בשוק נמכרו מעל 27,5 יחידות ברחבי העולם. רכבים אלו חביבים על המונים באמריקה. נכון להיום הושקו כבר 13 דורות של טנדרים סדרת F. הם – סוסי עבודה אמיתיים, שלעתים יכולים גם לככב בסרט או בתכנית ריאליטי ("Shipping Wars", 2012–2015).

בשנת 1998 F-250 ודגמים כבדים יותר הופרדו לסדרה משלהם Ford Super Duty ועליה נדון. להרכב הסדרה נכנסים דגמי F-250, F-350 ו- F450. בישראל מוצעים F-250 ו- F-350, דור 4 לאחר מתיחת פנים 2021. ל- F-250 כושר העמסה של 750 ק"ג, ל- F-350 – טון. דגמים אלו מורכבים במפעל בעיר לואיוויל, קנטאקי. סדרת Ford Super Duty משווקת בדרום/צפון אמריקה, במספר מדינות באפריקה, במזרח התיכון ובאיסלנד. עד 2007 נמכרו באוסטרליה.

דור ראשון

בשנת 1998 התקיימה הופעת בכורה של הדור הראשון של Ford Super Duty. בדור זה העוצמתיים ביותר בין המנועים הזמנים היו V10 בנזין 6.8 Triton (עד 367 כ"ס ו- 620Nm, בהתאם לשנת ייצור) ו- V8 דיזל 7.3 PowerStroke (עד 279 כ"ס ו- 712Nm). תיבות הילוכים – ידנית 6 היל' עם מעביר הספק, אוטומטית 4 היל' הוחלפה ב- 5 היל'. הטנדרים יוצרו עם הנעה אחורית או כפולה, במרכב חד-קבינה, קבינה וחצי ודו-קבינה בעלת 5 מקומות. הייצור הופסק ב- 2007.

דור שני

יוצר בין השנים 2008 ל- 2010. צויד במנוע דיזל V8 Power Stroke חדש לחלוטין בנפח 6,4 ליטר אשר מפיק 350 כ"ס ו- 880Nm, ב- V8 ו- V10 בנזין מסדרת טריטון בנפח 5,4 ליטר (300 כ"ס) ו- 6,8 ליטר (362 כ"ס) בהתאם. בין אבזור נוסף נציין תנור קבינה Rapid-Heat Supplemental אשר נכלל בגרסאות דיזל עם תיבת הילוכים אוטומטית TorqShift. בחורף הוא מעלה בזריזות את הטמפרטורה בתא הנוסעים עד רמה מתאימה בזמן שהמנוע מתחמם.

דור שלישי

הופיע לראשונה בשנת 2011 וכמעט מיד קיבל מספר פרסים: הטנדר הוכרז כסוס עבודה הטוב ביותר על פי מגזין «Popular Mechanics» שנת 2011, הוכתר בתואר משאית השנה וכו'. בדור זה בגרסאות הנעה כפולה הופיעה דיפרנציאל ננעל. F350 ניחן בכושר גרירה הגדול ביותר של 9800 ק"ג. הרכבים צוידו במנועי 6,2 ו- 6,8 ליטר (בנזין) ו- 6,7 ליטר (דיזל). תיבות: ידנית 5 היל' ואוטומטית 6 היל'.

בין אופציות – צג צבעוני בלוח המחוונים, מערכת מולטימדיה MyFord Touch הכוללת מסך מגע 8 אינץ', מצלמה אחורית ו- HD Radio בעל מערכת שמע פרימיום Sony עם סאבוופר. סדרה זו החזיקה בפס הייצור עד דצמבר 2016.

דור רביעי

בספטמבר 2015 פורד חשפה סדרת Super Duty נוספת. ואם הדורות הקודמים היו רק מודרניזציה של האחר, במקרה של הדור הרביעי – זהו דור חדש לחלוטין. השלדה עשויה ב- 95% מפלדת חוזק גבוה, המרכב – מסגסוגת אלומיניום סדרת 6000 הידוע כסוג צבאי עמיד במיוחד. כתוצאה מכך משקל הרכב הופחת ב- 159 ק"ג בממוצע. טנדרים F-250 ו- F-350 מורכבים על שלדה סגורה. חוזקה תיבת ההילוכים, כולל מוטות קרדן וגלים. וכמקודם, כל הסדרה מיוצרת במפעל בקנטאקי, איכן מורכב גם ציוד מכאני כבד יותר.

טנדרים סדרת F זכו להופעה בסגנון חדש לחלוטין: פגוש קדמי מרוכב וגריל מורכב היושב מעל הפנסים התלת-קומתיים העצומים בצורת "C". מימדי הרכב הבאים: 6351 מ"מ אורך, 2031 מ"מ רוחב, 2070 מ"מ גובה, בסיס גלגלים – 3480 מ"מ. כנהוג זמינים שלושה סוגי קבינה: חד-קבינה, קבינה וחצי, דו-קבינה.

טנדרים Super Duty ירשו את קו יחידות הכוח מהדור הקודם: V8 בנזין 6,2 ליטר ו- V8 דיזל 6,7 ליטר, זמינים בכל גרסה. מנוע הבנזין בנפח 6,2 ליטר מפיק את אותם 385 כ"ס, אולם המומנט הוגבר ב- 5%. מנוע הדיזל בנפח 6,7 ליטר גם הוא נותר באותו הספק של 440 כ"ס, אך עם מומנט גבוה ב- 7,5%. דגם F-250 צויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית TorqShift-G, כאשר שאר טנדרים Super Duty, כולל F-350, קיבלו תיבת 6 היל' אוטומטית 6R140. זמין עם הנעה אחורית או כפולה.

ובנוגע לאבזור, רבים יכולים לקנא בו: תאורת LED מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית התראת התנגשות, מערכות בקרת נתיב וניטור שטחים מתים, חיישני לחץ בצמיגים של רכב ושל נגרר. לטנדרים היגוי אדפטיבי עם מאמץ משתנה, פתיחת מנעול דלת ארגז ממרחק, ושבע מצלמות! מלבד כבר ארבע מצלמות ראות היקפית השגרתיות נוסף עוד זוג במראות הצד המאפשר להקל על תמרון עם נגרר הודות לתצוגת התמונה מהן על מסך, והאחרונה מפקחת על פלטפורמת המטען.

מתיחת פנים 2019

הרכבים עברו עדכון חזותי קל, אך העיקר – דגמי Super Duty זכו למנוע חדש המיוחל, V8 בנזין בנפח מפלצתי של 7,3 ליטר. דיזל Power Stroke V8 6.7 הותיק והטוב עבר מודרניזציה עמוקה: הוגבר לחץ ההזרקה, הותקנו מזרקים חדשים וטורבינה בגיאומטריה משתנה. מנוע V8 הבסיסי בנפח 6,2 ליטר מותר ללא שינויים (390 כ"ס ו- 583Nm). תיבת 10 הילוכים אוטומטית TorqShift החדשה החליפה את תיבת 6 הילוכים.

מתיחת פנים 2021

מתיחת פנים השנייה אשר התקיימה במרץ 2021 הביאה עמה את דגם Lariat Sport הטרי, הכולל גריל ואלמנטים אחרים הצבועים בגוון המרכב, אם כי בדרך כלל הם בגימור כרום. נוספו צבעי מרכב חדשים ואופציות גימור פנים חדשות. בתא הנוסעים מתמלך צג 12 אינץ' אופציונאלי של מערכת המדיה Sync 4, כאשר לשם התקנתו הצטרכו לעצב מחדש את הפאנל הקדמי. מערכת מולטימדיה זו תומכת בשליטה קולית, באפל קארפליי ובאנדרויד אוטו. בגרסאות הכניסה המולטימדיה מצוידת במסך מגע 4,2 אינץ', בבכירות – 8 אינץ'.

איך אתם מתייחסים לטנדרים גדולים?
2 קולות