אסטון מרטין DBX – קרוסאובר פרימיום המיוצר על-ידי חברת Aston Martin הבריטית משנת 2019. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של קרוסאובר המפואר.
אסטון מרטין DBX ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

אסטון מרטין DBX. לנסיעות בלתי נשכחות

אסטון מרטין DBX ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

אסטון מרטין DBX – קרוסאובר פרימיום המיוצר על-ידי חברת Aston Martin הבריטית משנת 2019. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של קרוסאובר המפואר.

בסרטון: אסטון מרטין DBX 2019 שנת. ג'יפ.

DBX החדש – רכב השטח SUV-על! אסטון מרטין הראשון בהנעה כפולה. רכב שטח הראשון מאסטון מרטין. החלופה הרצינית הראשונה לקרוסאוברים-על דוגמת למבורגיני Urus ובנטלי Bentayaga. הרכב מתמקם איפשהו באמצע מבחינת האיזון שבין הפאר והספורט. הוא מסוגל להתחרות גם עם פורשה Cayenne Turbo ועם רולס-רויס Cullinan.

דור ראשון

גרסת הדור הראשון יוצרה לראשונה בתם שנת 2019 והמכירות החלו ב-2020. לרכב שטח הראשון בתולדות החברה DBX פלטפורמה מקורית, המזוהה בחלקה עם מכוניות הספורט DB11 ו-DBS. מאפיין המפתח של פלטפורמה – מנוע שהועבר לתחום של בסיס הגלגלים. זאת הסיבה שלדגם DBX מרחק משמעותי בין הצירים (3,060 מ"מ) וזוויות גישה ונטישה קצרות. חלוקת המשקל של המכונית מתקרבת לשלמות – 46\54 לזכות הציר הקדמי.

לקרוסאובר בריטי מתלים עם בולמי זעזוע אדפטיביים, מפוחי אוויר תלת-תאיים ומייצבים אקטיביים עם מפעילים בנפרד ממערכת החשמלית בסך 48 וולט. כפי שמבטיחים היצרנים, בעת הסטייה החדה DBX נוטה להטייה עוד פחות ממכוניות העל עם מתלים פאסיביים. טווח ההגדרה של מרווח הגחון – הוא בין 140 ועד 235 מ"מ. מלפנים מותקנים בלמים עם מנגנוני שישה בוכנות ודיסקים בקוטר 410 מ"מ. בציר האחורי – קליפר צף פשוט ודיסקים בקוטר 390 מ"מ.

מראה חיצוני ותא הנוסעים

מבחינה חיצונית קרוסאובר נראה לא יותר גדול מפורשה Macan, בעוד שמימדיו האמתיים הם גדולים יותר (מבחינת האורך והרוחב) מריינג' רובר, לדוגמה. למכונית מראה ספורטיבי בולט במיוחד. ג'אנטים בגודל סטנדרטי – 22 אינץ'. לוחות הכיסוי החיצוניים של אסטון מרטין DBX עשויות מאלומיניום ומחומרי תרכובת. ידיות הדלתות שקועות בתוך הדלתות חסרות המסגרת. הרבה תשומת לב הושקע באווירודינמיקה: למרכב כמות מינימלית של מרכיבים בולטים ואין מגב אחורי. החלון מתנקה באמצעות זרימת אוויר "הנופלת" מהגג. רעיון נוסף של המעצבים הן חותמות החבויות בקצוות הדלתות. בזכותן דלת הזכוכית נראית אחידה וחיפויי זכוכית על גבי תמוכות המרכב. כל זה מוסיף לתפיסה החזותית שכל החלק הצדדי של המכונית הוא זכוכית אחידה.

תא הנוסעים של אסטון מרטין DBX שנת 2020 הוא נוח ומרווח ביותר. בסיס הגלגלים באורך מעל שלושה מטרים בשילוב עם משענות דקות של המושבים הקדמיים המבוססים על מושבי DB11, מפנים הרבה מאוד מקום לרגלי הנוסעים. הגג הפנורמי שכלול באבזור הבסיס, מייצר מספיק אור ותחושה של מרווח במושב האחורי, למרות העובדה שהיא ממוקמת נמוך יחסית לטובת הנמכת המכונית בכללי. לדגם DBX תא נוסעים בגודל מלא עם חמישה מקומות ישיבה ומושב אחורי מרווח. אבזור הבסיס כולל ריפוד עור עם אופציה להזמין בד יקר המורכב ב-80% מצמר, בקרת אקלים תלת-אזורית, חימום מושבים וגג פנורמי. חומרי הגימור הם ברמת איכות מאוד גבוהה והם מייצרים אווירה של יוקרה. תא הנוסעים מאופיין בבידוד רעשים, רטט והגנה מהתנגשויות מעולה. האווירה המרגיעה מתאימה מאוד לנסיעות ארוכות.

המכשירים הדיגיטליים "מצויירים" על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ'. כמעט כל המכשור במכונית – אלה מכשירי מרצדס דור אחרון, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ', שלט מגע במרכז ומערכות הבטיחות האקטיביות. למשל מערכת הסיוע בבלימה האוטומטית מותקנת במכונית אסטון מרטין לראשונה. תא הנוסעים מכיל 632 ליטר, קיים חיבור למערכת Apple CarPlay, יש מספיק מקום לאחסון בתאי הדלת ומתחת לקונסולה המרכזית "הצפה". כל זה מוסיף לפרקטיות של המכונית.

מנועים וביצועים

רכב השטח אסטון מרטין פותח עם שימוש במגוון אבזור ומכשור מאת התאגיד Daimler. בפנים מותקן מנוע טורבו כפול AMG V8 בנפח 4 ליטר שמאבזר את הדגמים Vantage ו-DB11, אך עבור קרוסאובר המנוע להספק בסך 550 כ"ס ו-700 נ"מ. גם תיבת 9 ההילוכים האוטומטית עם ממיר מומנט הידראולי ותיבת ההעברה עם מצמד לציר הקדמי הם במקור מ-Daimler וכמעט זהים לאלה של מרצדס GLE. במקביל, קרוסאובר DBX עם משקל כולל בסך 2,245 ק"ג יכול לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות ומהירותו המרבית מגיעה ל-291 קמ"ש.

אסטון מרטין DBX ‏2019. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מדובר על אסטון מרטין בהנעה כפולה הראשון בתולדות החברה ולכן יחידת הכוח "transaxle" המסורתית עבור מכוניות הספורט עם תיבת ההילוכים על הציר האחורי לא מתאימה עבורו. זאת הסיבה של כל יחידות הכוח מיובאות מהמפעלים של Daimler. אולם פירי הכונן ודיפרנציאל בין-גלגלי באסטון הם מקוריים, בעוד שהדיפרנציאל האחורי מצויד בנעילה בשליטה חשמלית. בהמשך היצרן מבטיח להרחיב את קו המנועים. יש לצפות ליציאת המנוע ההיברידי ומתקבלות ההחלטות עבור גרסת מנוע טורבו כפול V12 המותקן בדגמים DB11 ו-DBS.

מה דעתכם על אסטון מרטין בהנעה כפולה?
1 קול