BMW X5 – קרוסאובר בינוני בעל הנעה כפולה מאת מותג BMW הגרמני, הנמצא בייצור מאז שנת 1999. האות "X" מעידה על נוכחותה של מערכת הנעה כפולה, והמספר 5 – שדגם זה נבנה על בסיס סדרת 5 של ב.מ.וו. עובדה מעניינת – בממוצע, כל רכב BMW רביעי שנמכר – הינו דגם מסדרת ה- X. והכל התחיל בדיוק מ- X5! כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדו
ב.מ.וו X5
AUTOBOOM

ב.מ.וו X5. קרוסאובר מקטגוריית הפאר.

ב.מ.וו X5

BMW X5 – קרוסאובר בינוני בעל הנעה כפולה מאת מותג BMW הגרמני, הנמצא בייצור מאז שנת 1999. האות "X" מעידה על נוכחותה של מערכת הנעה כפולה, והמספר 5 – שדגם זה נבנה על בסיס סדרת 5 של ב.מ.וו. עובדה מעניינת – בממוצע, כל רכב BMW רביעי שנמכר – הינו דגם מסדרת ה- X. והכל התחיל בדיוק מ- X5! כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של רכב הפנאי בדגם שנת 2018.

דור ראשון

הדור הראשון של ב.מ.וו X5 שווק בין השנים 1999 ל- 2006, ועבר מתיחת פנים ב- 2003. דגם X5 הראשון נוצר בעת כאשר מותג Land Rover כבר היה בבעלות קבוצת BMW. לפיכך, לפנאי-שטח הראשון של ב.מ.וו היה הרבה במשותף עם ריינג' רובר L322, למשל, מערכות Hill Descent ו- Off Road. אך בשונה מהריינג' רובר, X5 הראשון נוצר כרכב ספורטיבי, ולכן, לו וכשר שטח חלש יותר באופן ניכר ביחס ללנד רובר. בשנת 2003 עבר X5 מתיחת פנים והחל לצבור פופולאריות רבה ופרסים יוקרתיים בתור קרוסאובר מקטגוריית הפאר.

דור שני

הדור השני של ב.מ.וו X5 שווק בין השנים 2006 ל- 2013, ועבר מתיחת פנים ב- 2010. דגם X5 השני גדל במימדים, נהיה יותר נוח, ושוכלל מבחינת אבזור טכני. הקרוסאובר צויד במערכות אלקטרוניות מתקדמות, כולל היגוי אקטיבי, בולמי זעזועים אלקטרוניים, מוטות מייצבים מתכווננים, ומתלי אוויר בסרן האחורי. עקב מתיחת הפנים של הדור השני ב- 2010, ב- X5 זכו לחידוש הפנסים מאחור ומקדימה, הפגוש הקדמי והכנפיים. וכנהוג, עודכנה שורת מנועים ותיבות הילוכים.

דור שלישי

הדור השלישי של ב.מ.וו X5 שווק בין השנים 2013 ל- 2018. X5 השלישי בוסס על גבי פלטפורמה משוכללת של הדור הקודם, ולכן הוא שמר על מימדיו, על תצורת מערכת המתלים ועל שורת המושבים השלישית האופציונאלית כמו ב- X5 השני. בדגמי הדור השלישי הותקנו אך ורק מנועי טורבו. שורה תחתונה, הקרוסאובר היוקרתי נהיה מהיר יותר, קל יותר, משוכלל טכנולוגית וטוב יותר מכל אספקט.

דור רביעי

בסרטון: ב.מ.וו X5 2018 שנת. ג'יפ.

דור רביעי של ב.מ.וו X5 נמצא בייצור משנת 2018 ועד עתה. X5 החדש עבר לפלטפורמה מודולארית חדשה CLAR, השתנה חזותית ונהיה עוד יותר טכנולוגי ו"חכם". מרכבו הוקל אך הוקשה הודות לשילוב סוגי פלדה ואלומיניום שונים. מימדי מרכב דור רביעי גדלו, ובסיס הגלגלים בעקבותם. בקרוסאובר X5 החדש "נחירי" הגריל גדלו באופן ניכר והתעטרו במסגרת כרום, ונוספו קווים מובהקים על פני המרכב. הודות לקיפולים בצדי המרכב וקווים בולטים מעל הכנפיים המדגישים את גודל הגלגלים, הדור הרביעי של הקרוסאובר הפך ספורטיבי ואגרסיבי יותר בהופעתו בהשוואה לקודמו בתפקיד. כיום בישראל מוצעת לא רק הגרסה הבסיסית של ב.מ.וו X5, אלה גם את הגרסה הספורטיבית - M Sport.