קאדילק XT5. אידיאל שקשה לעמוד בו.
קאדילק XT5 – קרוסאובר יוקרה בינוני מאת יצרנית רכב Cadillac האמריקאית, אחת מחברות הבת של General Motors. מיוצור משנת 2016 עם הנעה קדמית או כפולה. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של הקרוסאובר לאחר מתיחת פנים שנת 2019.
דור ראשון
נמצא בייצור משנת 2016 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2019 (נתונים לשנת 2020). קרוסאובר XT5 היוקרתי, שנחשף לראשונה ב- 2015 בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס, מחליף בשורת הדגמים את SRX. ייצור המוני של הקרוסאובר מתבצע במפעל בספרינג-היל, טנסי, ארה"ב. כמו כן הוא מורכב במפעל משותף בסין SAIC-GM. דגם XT5 זמין עם הנעה קדמית או כפולה. בסתיו 2019 הוצגה גרסה ספורטיבית XT5 Sport.
XT5 הראשון מורכב על פלטפורמת C1. היצרנית שמה דגש על משקל עצמי הנמוך למדי של הקרוסאובר: 1814 ק"ג בלבד בגרסת הנעה קדמית, 1930 ק"ג – הנעה כפולה. הפחתה במשקל הושגה הודות לפלטפורמה זו. קאדילק XT5 החדש יצא קל יותר ב- 68 ק"ג מדגם SRX הקודם. מהחזית בקרוסאובר מתגלים תווי פנים של ספינת הדגל סדאן קאדילק CT6. ובעקבותיו XT5 קיבל מראה פנימית עם מצלמה. היא קולטת את תמונת המרחב מאחורי הרכב עם אזור כיסוי מוגדל משמעותית, משדרת את המידע לבלוק עריכה בעל תוכנה מיוחדת אשר "מוחקת" משדה הראייה את כל המכשולים ואת היושבים בתוך תא נוסעים מאחורה ומשדרת על צג ה- LCD תמונה "נקייה".
כפי שטעונים היצרנים: "יצרנו עבורכם אידיאל שאליו ישאפו אחרים".
XT5 הראשון צויד במנוע 3,6 ליטר V6 בהספק 314 כ"ס בעל מערכות השבתת שסתומים חלקית ופונקציית "סטרט-סטופ". מעבר לכך, קיימת גם גרסת טורבו 4 צילינדרים בהספק 258 כ"ס. תיבת הילוכים – אחת: אוטומטית 8 הילוכים, והנעה יכול להיות קדמית או כפולה.
מתיחת פנים 2019
הדבר העיקרי בקרוסאובר המעודכן הוא הוספת מנוע טורבו 2 ליטר חדש בהספק 200 כ"ס עמו הקרוסאובר החליף תדמית. ממכונית נישה הוא הפך לאחת האופציות החסכוניות יותר בסגמנט, אם לחשב רמת האבזור. ריפוד עור כעת נכנס לאבזור הבסיסי, ולצידו גם גג פנוראמי, מצלמה היקפית, בקרת אקלים תלת-אזורית, אוורור מושבים, תצוגה עילית והרבה מעבר לכך.
XT5 שנת 2019 נהיה יותר מפויס, אולם שמר על תחושות הנהיגה הטבועות ברכב אמריקאי. מתלים עצמאיים (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחורה) עם מערכת בקרת ריסון בלתי פוסקת, הנכללת באבזור הבסיסי ברמת גימור Sport, משכחים בעדינות כל שיבוש כביש, כולל תפרי הכביש בגשרים, ומספקים זוויות גלגול מתונות בפניות חדות.
על החזית מתיחת הפנים כמעט ולא השפיעה. הצורות ה"קטועות" הידועות התרעננו בעזרת גריל, ג'נטים, מראות צד (עם פנסי איתות נוספים) ופגושים חדשים. מה שדי מעניין, מבחוץ XT5 נראה יותר קומפקטי ממה שהוא בפועל. אולם באורך בסיס הגלגלים הקרוסאובר עולה על מתחרו לקסוס RX ב- 67 מ"מ. ומכאן מגיע כל המרווח הפנימי, וגם תא מטען נדיב – מ- 849 עד 1784 ליטר, בהתאם לתנוחת המושבים בשורה השנייה.
תא נוסעים עבודת יד מעודן, בו מבוצע שימוש בעור מנוקב, מערכת שמע יוקרתית Bose Performance Series, עשר מערכות בטיחות אלקטרוניות ומנוע טורבו 2,0 טכנולוגי – פאר אמיתי כבר ברמת גימור הבסיסית. כפי שטעונים היצרנים: "יצרנו עבורכם אידיאל שאליו ישאפו אחרים".