ביוני של 2022 מותג היוקרה הצרפתי די.אס, שהינו חלק מקבוצת סטלנטיס, הציג את הגרסה המעודכנת של הדור הראשון לקרוסאובר DS 7. מהשם הוסרה התוספת "קרוסבק", החזית קיבלה עיצוב בסגנון הדגמים האחרונים של DS, תא הנוסעים החל להראות עוד יותר יוקרתי והגרסה ההיברידית הבכירה זכתה להגברת הספק. במאי של 2023 הקרוסאובר המעודכן נחת בישראל
די.אס. הקרוסאובר המעודכן DS7 נחת בישראל
AUTOBOOM

די.אס. הקרוסאובר המעודכן DS7 נחת בישראל

די.אס. הקרוסאובר המעודכן DS7 נחת בישראל

ביוני של 2022 מותג היוקרה הצרפתי די.אס, שהינו חלק מקבוצת סטלנטיס, הציג את הגרסה המעודכנת של הדור הראשון לקרוסאובר DS 7. מהשם הוסרה התוספת "קרוסבק", החזית קיבלה עיצוב בסגנון הדגמים האחרונים של DS, תא הנוסעים החל להראות עוד יותר יוקרתי והגרסה ההיברידית הבכירה זכתה להגברת הספק. במאי של 2023 הקרוסאובר המעודכן נחת בישראל. הרכב יוצע בשלוש גרסאות, כולל העוצמתית ביותר בהספק 360 כ"ס, כולן – היברידיות פלאג-אין עם טווח נסיעה של 58-66 ק"מ במצב חשמלי.

די.אס 7 קרוסבק. רכב פנאי 5 דלתות, דור 1.

די.אס 7 קרוסבק הופיע לראשונה עוד בשנת 2017 בתור ספינת הדגל של המותג שהפך לעצמאי לאחר התנתקות מחברת האם סיטרואן בשנת 2014. באותה שנה הקרוסאובר שימש כרכבו של עמנואל מקרון במהלך טקס ההשבעה. אפשר לומר בוודאות ש-DS 7 זכה להצלחה באירופה: העיצוב היפה והאבזור העשיר מצאו חן בעיני האירופאים.

מעניין

על תחילת המכירות של DS 7 שנת 2023 החדש בישראל הכריזה קבוצת "לובינסקי", יבואנית מותג היוקרה DS. המחיר הבסיסי של הקרוסאובר כעת עומד על 339,990 ש"ח, מה שגבוה בערך ב-15% בהשוואה לגרסת טרום עדכון.

עיצוב

כל השינויים העיקריים בעיצוב נמצאים מבחוץ. מלפנים הופיע גריל גדול יותר עם קצוות חדים בסגנון דגם ההאצ'בק DS 4 ומכונית המנהלים DS 9. המאפיין העיקרי של DS שנת 2022/2023 הם אורות היום DS Light Veil: ה"ניבים" בצידי הפגוש מורכבים מחמישה קווים אנכיים עם 33 לדים בכל צד. הפנסים נהיו צרים יותר וקיבלו מילוי מטריקס לד חדש. בגרסה הבכירה – פנסים אדפטיביים PIXEL LED VISION 3.0. מאחור – מכסה מטען חדש עם פנסי לד צרים יותר המשולבים בה עם הכיתוב DS Automobiles ביניהם. עודכן גם עיצוב הג'נטים (R19 או R21). אורך המרכב גדל ב-20 מ"מ ל-4,593 מ"מ.

הקרוסאובר החדש DS 7 2023 כבר בישראל

תא הנוסעים ואבזור

תא הנוסעים שמר על העיצוב המוכר, אך איכות החומרים נהייתה גבוהה יותר. בעור מרופדים המושבים ואפילו החלקים בדלתות שאינם מיועדים למישוש, העיטור על גבי העור הוא איכותי וקווי התפירה הם ישרים אפילו באזורים מנוקבים. מבחר סוגי העור התרחב, לכן ההתאמה האישית כעת מעניינת יותר.

תצורת החלל הפנימי עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3 ומסך מולטימדיה "12 במרכז הפאנל הקדמי לא השתנתה. מערכת המדיה DS Iris System קיבלה גרפיקה מעודכנת, ממשק בעברית, מערכת ניווט מודרנית עם דיווחי תנועה, תפעול באמצעות הקול ומחוות ידיים. כעת ניתן לחבר את הסמארטפון דרך Mirror Screen באמצעות וויי-פיי. דרך אפליקציית לשליטה מרחוק (MyDS) ניתן להפעיל את בקרת האקלים, להזין יעדים למערכת הניווט.

הותקנו מצלמות ברזולוציה גבוהה יותר ומערכת משופרת לניטור עייפות הנהג. מפרט האבזור הבסיסי כולל: חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת 360°, מפתח חכם, בלם חניה אלקטרוני, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, זיכרון מושב נהג, טעינה אלחוטית, פנסים אדפטיביים. כל הדגמים קיבלו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם מניעת סטיה ממרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, אור גבוה אוטומטי, מניעת סטיה מנתיב אקטיבית ועוד.

די.אס. קרוסבק 7 ‏2022. מרחב פנימי, סלון הרכב. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

כמקודם, רמות הגימור נקראו על שמות מקומות מפורסמים בפריז: Rivoli, Bastille, Louvre, Opera. ישנה גם רמת גימור "ספורטיבית" Performance Line. הגרסאות הבכירות כוללות מערכת שמע FOCAL בת 14 רמקולים, תאורת אווירה עם 8 גוונים, עיסוי ואוורור מושבים קדמיים, כוונון משענות גב חשמלי בשורה האחורית, ריפוד מעור נאפה, מערכת ראיית לילה וכו'.

גרסאות ומחירים בישראל

בישראל DS 7 שנת 2023 החדש מוצע עם שלוש יחידות כוח היברידיות PHEV לבחירה. כל יחידות הכוח מבוססות על מנוע 1,6 ליטר טורבו בהספק שונה (בהתאם לגרסה) בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. שלושת הגרסאות מגיעות עם סוללה חדשה בקיבולת 14,2 קוט"ש (בהשוואה ל-13,2 קוט"ש קודם לכן), לכן טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין גדל ל-66 ק"מ. טעינה ביתית מלאה בהספק 7,4 קוט"ש (פאזה אחת) לוקחת קרוב לשתי שעות.

די.אס. קרוסבק 7 ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
  • E-TENSE 225: הנעה קדמית, מנוע טורבו 1,6 ליטר בהספק 180 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 110 כ"ס. הספק מרבי כולל – 225 כ"ס ו-367Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,9 שניות, מהירות מרבית – 225 קמ"ש. טווח נסיעה חשמלי – 66 ק"מ. מחיר – מ-339,990 ש"ח.
  • E-TENSE 4X4 300: הנעה כפולה, מנוע טורבו 1,6 ליטר בהספק 200 כ"ס ושני מנועים חשמליים (קדמי 110 כ"ס, אחורי 113 כ"ס). האצה ל-100 קמ"ש – 5,9 שניות, מהירות מרבית – 235 קמ"ש. טווח נסיעה חשמלי – 66 ק"מ. מחיר – מ-394,990 ש"ח.
  • E-TENSE 4X4 360: הגרסה העוצמתית ביותר עם הנעה כפולה. יחידת הכוח זהה ל-E-TENSE 300 אך עם הספק מוגבר ל-360 כ"ס הודות לקושחה אחרת. הדינמיקה השתפרה בהתאם: קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,6 שניות. עם זאת, טווח הנסיעה החשמלי הוא מעט קצר יותר – 58 ק"מ. הדגם עבר כוונון על-ידי חטיבת המרוצים DS PERFORMANCE – מערכת בלימה משוכללת, צלחות קדמיות בקוטר 380 מ"מ, בולמי זעזועים אדפטיביים משופרים, הופיעה אפשרות להפחית את מרווח הגחון ב-15 מ"מ. מחיר - מ-429,990 ש"ח.
איזה קרוסאובר תבחרו?
9 קולות