טסלה. שני דגמים סופר-המוניים ותחילת הייצור של הסייברטראק
מנכ"ל טסלה אילון מאסק ערך אסיפת בעלי מניות, שם הודיע כי הפיתוח של שני דגמים סופר-המוניים נמצא בעיצומו: היקף הייצור השנתי של שניהם אמור לעלות על 5 מיליון יחידות. על סמך תמונת הטיזר, אחד מהדגמים החדשים היא "החשמלית הזולה" שהובטחה מזמן. יותר מכך, כבר בשנת 2023 יתחיל הייצור של הטנדר המיוחל סייברטראק. וגם לא שכחו את מכונית העל רודסטר, תחילת הייצור מתוכננת לשנת 2024.
מאסק הודיע שהמוצרים החדשים יהיו "ראש וכתפיים מעל כל דבר אחר בתעשייה".
החשמלית הזולה החדשה הובטחה לנו עוד בשנת 2020. מאז היו הרבה הצהרות גדולות, אך לא הושגה התקדמות בנושא. במרץ של 2023 סיפרו לנו על בניית מפעל חדש במקסיקו שיתחיל לפעול לקראת סוף 2024 ויהפוך למפעל החמישי בסטרוקטורה הגלובלית של טסלה (כיום לחברה 2 מפעלים בארה"ב, 1 בסין ו-1 בגרמניה). סביר להניח שדווקא במקסיקו יתחיל הייצור של הטסלה הזולה.
ועכשיו הופיע המידע הראשון לגבי המראה של החשמלית העממית. אפילו הציגו תמונה. הדגם הקומפקטי בצורת מרכב האצ'בק יתבסס על פלטפורמה חדשה. וזה הכל לעת עתה. צפוי שהמחיר יהיה נמוך כמעט בשליש ממודל 3 הנוכחית.
טסלה הורידה משמעותית את המחירים על מודל 3 ומודל Y בשנת 2023: במחירון המעודכן מודל 3 הוזלה ב-37,000 ש"ח מודל Y ב-80,000 ש"ח.
הטנדר החשמלי המיוחל טסלה סייברטראק שהשקתו הובטחה לנו בקיץ 2023 (בהתחלה ההשקה תוכננה לסוף שנת 2021, אבל מאוחר יותר נדחתה ל-2022). הטנדר צבר מספר עצום של הזמנות מוקדמות: מעל 1,6 מיליון. כעת יש לנו אישור רשמי ממאסק – הייצור של סייברטראק יתחיל בסוף הרבעון השלישי של 2023.
בעתיד, היקף הייצור יגיע ל-250 אלף יחידות בשנה. אב הטיפוס שהוצג לאחרונה נראה המוגמר ביותר מבין הקיימים, מהגרסאות הקודמות הוא שמר על ה"גיגה-מגב" הענקי, המרכב עם מכסה נשלף ומתלי האוויר האדפטיביים שיאפשרו לקבל הנאה מנהיגה בשטח.
טסלה הוא מותג הרכב היקר ביותר לפי התוצאות של 2022.