צ'אנגאן CS35 ו-CS35 פלוס. סינים בנוסח איטלקי
צ'אנגאן CS35 הוא קרוסאובר בגודל בינוני בעל הנעה קדמית ו-5 מקומות ישיבה שמיוצר על-ידי חברת Changan מאוקטובר של שנת 2012. הדגם הוצג לראשונה באפריל באותה השנה בתערוכת הרכב בבייג'ין. בין השנים 2014 - 2021 הדגם מיוצר גם ברוסיה, שם הוא זכה לפופולריות גבוהה. העיצוב של גרסת הדור הראשון של CS 35 נוצר על-ידי המעצב האיטלקי לוצ'יאנו ד'אמברוסיו, שצבר ניסיון בסטודיו Bertone ולאחר מכן יסד חברה עצמאית LDA Design בטורינו. גרסת הדור השני CS35 פלוס פותחה באותה העיר, אבל בסדנא לעיצוב של Changan. שתי הגרסאות מיוצרות במקביל, מה שמייצר בלבול קטן. אבל שתיהן פופולריות בארץ המוצא שלהן. היתרונות המרכזיים של שתי הגרסאות של הקרוסאובר הם תא נוסעים מרווח ואופי דינמי. בנוסף, אחרי מבחני הריסוק, הדגם זכה ב-4 כוכבי בטיחות לפי הדירוג הסיני. בואו נברר, מה יכולים להציע "הסינים בנוסח איטלקי".
בסין גרסת הדור הראשון של קרוסאובר CS35, מדי שנה נבחרה על-ידי 150 - 170 אלף קונים. גרסת הדור השני הוצגה בשנת 2018 וקיבלה את השם צ'אנגאן CS35 פלוס. בשנת 2019 הוקם תת-המותג Oushang והדגם הראשון שלו הורכב על בסיס CS35.
דור ראשון
מיוצר משנת 2012. צ'אנגאן CS35 דור ראשון הורכב על בסיס רכב בגודל בינוני בצורת מרכב סדאן אידו. תא הנוסעים של הדגם יצא שונה גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת הארגונומיות. הקרוסאובר הגיע עם מושבים מרופדים בעור בעלי צורה נוחה ואפשרות כיוונון רמת תמיכת מותניים (תופעה נדירה לרכבים בסגמנט הזה). גלגל ההגה מרופד בעור, מגיע עם חישורים עם כפתורי שליטה ב''מוזיקה'' ובבקרת אקלים. הדגם הוצע ב-4 רמות הגימור: Standart, Comfort, Luxe ו-LuxeAT. מפרט האבזור הבסיסי כלל מערכות ABS, EBD, מערכת סיוע בבלימת חירום, חלונות חשמל ועוד. הגרסה העשירה יותר צוידה במושבים מרופדים בעור, קונסולה מרכזית עם צג, 6 רמקולים, בקרת שיוט וגג פנורמי חשמלי.
בהתחלה הקרוסאובר צויד אך ורק במנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר כמו של הדגם המקורי, אבל בשנת 2014 הופיע מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר. יש שני סוגים של תמסורת: תיבת 5 הילוכים ידנית ותיבת 4 הילוכים אוטומטית מאת חברת היפנית Aisin. הדגם מצויד במתלים פשוטים: קדמיים מסוג מק'פרסון ואחוריים עצמאיים למחיצה עם קורת פיתול. הגה כוח הוא חשמלי ומתקדם, כל הבלמים הם דיסקיים.
מתיחת פנים שנת 2017
העיצוב החיצוני המוצלח עודכן בעדינות רבה: הפנסים הקדמיים קיבלו צורה חדשה, הפנסים האחוריים אובזרו במרכיבים פנימיים חדשים, פגושים ורשת גריל חודשו מעט גם הם, דלת תא המטען שינה עיצוב. תא הנוסעים הגיע עם אשכול מכשירים שונה עם מסך גדול יותר אך תמציתי פחות, עם יחידת שליטה שונה בבקרת האקלים ועם בידוד רעשים משופר. לרשימת האופציות נוספו מצלמה אחורית ומערכת חנייה אוטומטית. המנועים נותרו ללא שינוי.
דור שני
החלפת דורות של CS35 הגיע בשנת 2018 תוך שינוי שם ל-CS 35 פלוס. הקרוסאובר גדל מעט במימדיו: בסיס הגלגלים צמח באורך מ-2,560 ל-2,600 מ''מ, אורך המרכב - מ-4,160 ל-4,335 מ''מ, רוחב - מ-1,810 ל-1,825 מ''מ. לצ'אנגאן C35 פלוס מראה חיצוני קפדני ומוצק יותר. הדגם מגיע עם קשתות גלגלים מרובעות עם פינות מעוגלות, מראות צד עם רגליות, וגג ''מרחף''. כעת מנוע ברירת המחדל הוא מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק 117 כ''ס. הדגם עדיין לא קיבל גרסה עם הנעה כפולה, אבל הוא זכה למערכות חדשניות לבטיחות אקטיבית, כמו בקרת שיוט אדפטיבית.
תא הנוסעים השתכלל. השדרוג לפי Changan הוא שפע של לחצנים דיגיטליים: פנל צר וקטן, שנמצא מעל תא הכפפות מול הנוסע הקדמי, מאפשר להתאים את עוצמת המוזיקה ולשלוט ביחידת בקרת אקלים ובמערכת המולטימדיה עם מסך גדול בסך 10.25 אינץ'.
בסין צ'אנגאן CS35 פלוס החדש מגיע עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר בעל הספק 128 כ''ס עם הזרקת דלק ישירה שפועל בשיתוף עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית Aisin (ברוסיה אותו מנוע מפיק 117 כ''ס). בנוסף, ברוסיה הרכב מגיע גם עם תיבת 5 הילוכים ידנית. אמנם בארץ המוצא, מאוחר יותר CS35 פלוס קיבל גרסה עם מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר. השלדה נשארה ללא שינויים, אבל מפרט האבזור הפך לעשיר יותר: בתוספת תשלום ניתן לקבל בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה היקפית, מושב נהג חשמלי, גג פנורמי ועוד.