חברת צ'אנגן (CHANGAN) נוסדה עוד בשנת 1862 בתור מפעל ציוד צבאי קטן. בשנת 1949 העסק עבר תחת חסותו של הממשל ובשנת 1958 החל לייצר רכבי שטח צבאיים קומפקטיים. הייצור של כלי רכב אזרחיים הושק בשנת 1984. בשנת 2016 היקף הייצור והמכירות הכולל עלה על 3 מיליון יחידות בשנה, 1,4 מיליון מהם היו רכבים שנמכרו בסין. זהו המותג השנ
צ'אנגן. מקום שני בסין מבחינת החשיבות
AUTOBOOM

צ'אנגן. מקום שני בסין מבחינת החשיבות

צ'אנגן. מקום שני בסין מבחינת החשיבות

חברת צ'אנגן (CHANGAN) נוסדה עוד בשנת 1862 בתור מפעל ציוד צבאי קטן. בשנת 1949 העסק עבר תחת חסותו של הממשל ובשנת 1958 החל לייצר רכבי שטח צבאיים קומפקטיים. הייצור של כלי רכב אזרחיים הושק בשנת 1984. בשנת 2016 היקף הייצור והמכירות הכולל עלה על 3 מיליון יחידות בשנה, 1,4 מיליון מהם היו רכבים שנמכרו בסין. זהו המותג השני מבחינת הפופולריות בסין. נכון ליוני 2018, החברה מכרה 17 מיליון רכבים: יותר מ-8,500 קונים ברחבי העולם רוכשים מוצרי צ'אנגן מדי יום.

לשם המותג יש משמעות משלו. פירוש המילה "chang" בסינית היא "לטווח ארוך", ו-"an" זה "בטיחות", כך שניתן לפרש את "Changan" כ"בטיחות שעמדה במבחן הזמן".

מעניין
Changan logo
צ'אנגאן. יצרנית הרכב הסינית. אחת משלוש יצרניות רכבי הנוסעים הגדולות בסין.

בנוסף למפעלים משלה, לצ'אנגן יש מיזמים משותפים עם מותגים בינלאומיים: מאזדה, פואד, סוזוקי, PSA. החברה נכנסה ל"רביעייה הגדולה" של סין יחד עם SAIC Motor, FAW Group, Dongfeng Motor Corporation.

אז מה מייצרת צ'אנגן עם הצלחה כזאת? החברה מייצרת ומוכרת רכבים תחת מותג משלה וכן תחת מותגי Oshan ו-Kaicene ומוצרים מיזמים משותפים. במפעלי החברה מייצרים לא רק מכוניות נוסעים, אלא גם מיניבוסים, רכבים מסחריים ומשאיות קלות. החברה ניגשת אל תהליך הייצור מאוד ברצינות: הוקמו 180 מעבדות שפועלות בשש מדינות בעולם, יש לה מרכז מבחני הריסוק ושטח ניסויים הגדול ביותר באסיה הכולל מעל 70 סוגי ציפוי שונים. קיימים 35 מפעלים לייצור כלי רכב ומנועים. בשנת 2016 נערכה נסיעת מבחן הראשונה של רכבים בלתי מאוישים – הרכב עבר מרחק של 1,800 ק"מ מצ'ונגצ'ינג לבייג'ינג. בשנת 2018 נערך מבחן שכלל כבר 55 רכבים אוטונומיים. ביולי 2019 התקיימה הצגה של טכנולוגית נהיגה בלתי מיואשת L4.

דגמים

בשנת 2022 קו הדגמים של צ'אנגן כלל בעיקר קרוסאוברים, מצ'אנגן CS15 סאב-קומפקטי וכלה בצ'אנגן CS95 הגדול. הפלח הקומפקטי מיוצג על-ידי הדגמים CS35 פלוס ו-CS55 פלוס, בליגת המימדים הבינוניים מופיע CS75. כל הדגמים האלה מגיעים עם עיצוב איטלקי אטרקטיבי, עם אופי משלו, אך לא תמיד מקורי לחלוטין ועם מבחר מצומצם של יחידות כוח – מנוע אחד או שניים וזוג תיבות הילוכים. ההנעה היא לרוב קדמית, גרסאות עם הנעה כפולה זמינות רק בקרוסאוברים הגדולים, החל מ-CS75.

Changan CS35 2017. SUV 5-doors, 1 generation, restyling.
Changan CS55 2017. SUV 5-doors, 1 generation.

גם תחת המותג Oshan מיוצרים בעיקר קרוסאוברים. מדובר בפלח היוקרה המשתמשת ברכבי צ'אנגן כבסיס לדגמים שלה. תת המותג Kaicene עוסק בטנדרים, משאיות ומיניבוסים. המותגים האלה לא זמינים בישראל, אבל ייתכן שזה עניין של זמן: צ'אנגן לאורך כבר כמה שנים מייצאת רכבים ומקימה מפעלים בחו"ל.

מהי לדעתכם הסיבה להתפתחותה המהירה כל כך של צ'אנגאן?
27 קולות