"כלב הים" הגיע לישראל: פוגשים את הסדאן החשמלי BYD סיל במחיר החל מ-216,990 שקל
מכונית הסדאן החשמלית סיל ממשפחת הדגמים ה"ימיים" של BYD, ששמה מתפרש כ"כלב ים", הגיעה לישראל. BYD סיל החדש יוצע עם מפרט אבזור עשיר, הנעה קדמית או כפולה וסוללת LFP בקיבולת 82 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 520-570 ק"מ. המחיר ההתחלתי עומד על 216,990* ש"ח.
*כל המחירים כאן ולהלן לא כוללים אגרת רישוי ומסים נוספים, נכון לפברואר 2024
על תחילת השיווק של BYD סיל בישראל הכריזה היבואנית הרשמית של BYD בישראל, קבוצת שלמה
BYD סיל, שהוצג בסתיו 2022, הוא החלוץ של משפחת ה-Marine המחושמלת. כל הדגמים הימיים של BYD מבוססים על הפלטפורמה המודולרית החדשה של הדור השלישי (e-Platform 3.0). כולם נשענים על אותו הסגנון המקורי Marine Aesthetics. עד כה, מכל הקו הימי, בישראל היה זמין רק ההאצ'בק החשמלי דולפין.
אבל החל מפברואר 2024, תהיה לנו אפשרות לקנות את מכונית הסדאן החשמלית סיל, אשר, אגב, פרצה לתחרות הראשית של כדור הארץ, World Car Of The Year 2024, שם היא תתחרה על תואר "המכונית הטובה ביותר בעולם"! יותר מכך, היא גם נלחמת על המקום הראשון בתחרות האירופית.
BYD סיל מתחרה ישירות בטסלה מודל 3: המכונית הסינית מעט גדולה יותר מהאמריקאית וזכתה לאווירודינמיקה קצת טובה יותר, יש לה מערכת הנעה דו-מנועית, ומבחינת דינמיקה, הסיל עם הנעה כפולה אינה מפסידה בהרבה לגרסה העליונה של מודל 3 – היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות (מודל 3 בגרסת Performance – תוך 3,3 שניות). דרך אגב, ערכנו מבחן דרכים של שני הדגמים, ועל התוצאות סיפרנו כאן.
BYD סיל החדש מעניין בפלטפורמה שלו, בסוללה ובמערכת האקלים עם משאבת חום. הסוללה השטוחה מסדרת Blade, הממוקמת ברצפה, משולבת במסגרת הרכב ומחוברת ישירות לשלדה – טכנולוגיה זו נקראת Cell to Body. היא מאפשרת לקבל מספר יתרונות: הגברת קשיחות השלדה, הפחתת משקל, הורדת מרכז כובד, רצפה שטוחה וקיבולת סוללה מוגברת ליחידת נפח.
עיצוב חיצוני
הסגנון המקורי Marine Aesthetics הומצא על-ידי המעצב הראשי וולפגנג אגר ששאב השראת מהתמטיקה הימית. לדוגמה, החריצים בפגוש הקדמי ובחצאיות הצד מזכירים זימים וישנם אלמנטים בתא הנוסעים הדומים לסנפירים. מימדי הרכב: אורך 4,800 מ"מ, רוחב 1,875 מ"מ, גובה 1,460 מ"מ, בסיס גלגלים 2,920 מ"מ. לשם השוואה, המידות של טסלה מודל 3 צנועות יותר: 4,694×1,849×1,443 מ"מ, בסיס גלגלים – 2875 מ"מ. תא המטען האחורי של "כלב הים" מציע קיבולת של 400 ליטר, מלפנים – 53 ליטר. תאורת LED וחישוקי סגסוגת R19 כלולים כבר באבזור הבסיסי.
תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים הוא מודרני ומאוד טכנוקרטי, עם מסך מולטימדיה ענק בגודל "15,6 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,25 (כל זה כברירת מחדל!). ההגה הוא קומפקטי וקטום מלמטה עם חישורים רחבים המכילים כפתורים רבים. החישורים ביחד מזכירים זנב של לוויתן – אלמנט ימי נוסף. הפאנל העגול במרכז הקונסולה המרכזית נראה מעניין, ממנו בולט הג'ויסטיק לשליטה בתמסורת.
האבזור הוא עשיר במיוחד. למולטימדיה יש תפעול קולי, תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay, עדכון OTA ואפליקציה לשליטה מרחוק. ישנן יציאות USB מסוג A+C מלפנים ומאחור (טייפ C עם טעינת 60W מהירה), וכן משטח גדול לטעינה אלחוטית 15W. על הסאונד אחראית מערכת שמע Dynaudio בת 12 רמקולים. בנוסף לכך, יש בקרת אקלים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, תאורת אווירה וכו'. הריפוד מבוצע מעור.
בטיחות
גם רשימת העוזרים האלקטרוניים והמערכות האחראיות על הבטיחות רחבה ככל האפשר: בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות 360°, שמירה על מרכז נתיב ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, מערכת יציאה בטיחותית, ניטור מצב נהג ועוד.
גרסאות ומחירים
בישראל יוצעו שתי גרסאות של BYD סיל שנת 2024, שתיהן יקבלו סוללת LFP בקיבולת 82 קוט"ש:
הבסיסית Design עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי אחד בהספק 312 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. טווח נסיעה: 570 ק"מ (WLTP). מחיר – החל מ-216,990 שקלים.
הגרסה הבכירה Excellence AWD עם הנעה כפולה ושני מנועים: אחד מפיק 217 כ"ס, השני 313 כ"ס, ביחד – 530 כ"ס. המהירות המרבית זהה, אך האצה ל-100 קמ"ש במקרה זה לוקחת 3,8 שניות. טווח נסיעה – 520 ק"מ. גרסה זו מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים. מחיר – החל מ-233,990 שקלים.
טעינת DC מהירה בהספק של עד 150 קילוואט מאפשרת למלא את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 37 דקות. מטען ביתי בהספק 11 קילוואט מיועד לזרם חילופין תלת פאזי, באמצעותו ניתן לבצע טעינה מלאה בבית תוך 8,6 שעות. הסוללה מצוידת כסטנדרט במשאבת חום ובטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3,3 קילוואט.
על הרכב ניתנת אחריות ל-6 שנים או 150,000 ק"מ, על הסוללה – 8 שנים או 200,000 ק"מ, על המנוע החשמלי ומערכת הניהול – 8 שנים או 150,000 ק"מ.