צ'רי טיגו 8 פרו +e. דור 1 שנת 2023
היצרנית הסינית צ'רי החלה לייצא לשווקים חיצוניים את הרכב ההיברידי פלאג-אין הראשון שלה. הדגם הוצג בסין בשנת 2021 בתור טיגו 8 פלוס PHEV, אך בשאר השווקים הקרוסאובר החשמלי המשווק כיום בישראל, נקרא צ'רי טיגו פרו +e. בואו נגלה למה הגרסה הבכירה של קרוסאובר טיגו 8 היא משתלמת, שכן בעתיד אולי גם הוא יגיע לארץ.
כיום בישראל נמכר צ'רי טיגו 8 פרו – קרוסאובר גדול בעל 7 מקומות המצויד במנוע טורבו 1,6 ליטר בהספק 186 כ"ס. מוצע בשתי רמות גימור ובמחיר מאוד משתלם, לדברי היבואנית כמובן. מחיר הגרסה הבסיסית מתחיל ב-167,990 ש"ח, ושל הגרסה הבכירה – מ-179,900 ש"ח.
העיצוב החיצוני
אורך המרכב של צ'רי טיגו 8 פרו +e ההיברידי החדש הוא 4,722 מ"מ, רוחב – 1,860 מ"מ, גובה – 1,705 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,710 מ"מ. מרווח הגחון של ההיבריד הוא 180 מ"מ. ההבדלים בגרסה זו הם בפרטים קטנים, אבל המאפיין העיקרי הוא המכסה של שקע הטעינה בפגוש הקדמי השמאלי. לרכב זה, כמו גם לטיגו 8 פרו הנמכר בישראל, יש הנעה קדמית בלבד, על אף שצ'רי הכריזה על יחידת כוח עם מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי.
חלל הפנים והאבזור
מסך לוח המחוונים ומסך המגע של המולטימדיה בתא הנוסעים מגיעים בגודל "12,3. השליטה בבקרת אקלים, בחימום ואוורור של המושבים הקדמיים מוצגת במסך מגע שלישי, הממוקם בחלק הקדמי של הקונסולה המרכזית. מערכת הבידור כוללת תמיכה ב-Android Auto ו-Apple Carplay. תא הנוסעים מכיל 7 מקומות, נפח תא המטען הוא 193 ליטר. כאשר המושבים בשורה השנייה והאחורית מקופלים הקיבולת צומחת ל-1930 ליטר.
ברמת הגימור הבכירה Ultimate הקרוסאובר ההיברידי קיבל אוורור מושבים קדמיים, גג פנורמי, בקרת שיוט אדפטיבית, מכלול מערכות עזר אלקטרוניות, מצלמת 360° וכו'.
מערכת ההנעה
הקרוסאובר ההיברידי טיגו 8 פרו +e מבוסס על הפלטפורמה המודולרית T1X, שפותחה בשיתוף עם Jaguar Land Rover. הארכיטקטורה תומכת בתחילה באפשרות לצייד את הרכב לא רק במנוע בעירה פנימית מסורתי, אלא גם במערכת הנעה חשמלית או היברידית.
מערכת ההנעה של צ'רי טיגו 8 פרו +e מגיעה עם מנוע בנזין 1,5 ליטר (147 כ"ס, 210Nm) בשילוב עם שני מנועים חשמליים: אחד מסובב את הגלגלים והשני פועל בתו גנרטור לטעינת הסוללה. ההספק הכולל של המערכת הוא 235 כ"ס. המערכת ההיברידית פועלת גם במצב טורי וגם במצב מקביל: במקרה השני מנוע הבנזין מתחבר לגלגלים דרך תיבת 3 הילוכים רובוטית DHT (Dedicated Hybrid Transmission). ההספק הכולל של המערכת ההיברידית בסין עומד על 326 כ"ס ו-545Nm.
הסוללה ממוקמת מתחת לרצפה, הקיבולת שלה היא 19,27 קוט"ש, טעינה מלאה אמורה להספיק ל-75 ק"מ במצב חשמלי (לפי מחזור NEDC). היצרנית טוענת שצריכת הבנזין הממוצעת תעמוד על 1,3 ליטר ל-100 ק"מ בלבד והטווח עם מיכל מלא וסוללה טעונה יגיע ל-1,000 ק"מ. המפרט הסיני מציין צריכה מציאותית יותר: 5,9 ליטר ל-100 ק"מ לפי WLTC. לגרסה ההיברידית יש 9 מצבי נהיגה, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 7,5 שניות, המהירות המרבית היא 180 קמ"ש.