קרוסאובר סיטרואן C5 איירקרוס נמצא בייצור החל משנת 2017. בגדול, מדובר ברכב פנאי משפחתי שגרתי, אך בו בזמן אלגנטי. מתחריו הקרובים ביותר הם יונדאי טוסון, ג'יפ קומפאס ופולקסווגן טיגואן. יתרון משמעותי של C5 איירקרוס היא הגרסה ההיברידית הנטענת, אשר ללא ספק, תמצא חן בעיני חובבי טכנולוגיות מתקדמות, אלה שדואגים לא רק לסביבה
סיטרואן C5 איירקרוס. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין היבריד. יעיל ונוח

סיטרואן C5 איירקרוס. מרכב, צורה.

קרוסאובר סיטרואן C5 איירקרוס נמצא בייצור החל משנת 2017. בגדול, מדובר ברכב פנאי משפחתי שגרתי, אך בו בזמן אלגנטי. מתחריו הקרובים ביותר הם יונדאי טוסון, ג'יפ קומפאס ופולקסווגן טיגואן. יתרון משמעותי של C5 איירקרוס היא הגרסה ההיברידית הנטענת, אשר ללא ספק, תמצא חן בעיני חובבי טכנולוגיות מתקדמות, אלה שדואגים לא רק לסביבה, אלא גם לארנק שלהם.

המתחרה הראשי, Hyundai Tucson 2020. SUV 5-door, 4 generation.

C5 איירקרוס – הדגם הראשון למותג שצויד ביחידת כוח Plug-In Hybrid PHEV e-AWD. יחידת הכוח כוללת מנוע בעירה פנימית בהספק 200 כ"ס ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 300 כ"ס. דבר שהופך אותו לסיטרואן העוצמתי ביותר בהיסטוריה. בזכות המנוע הרכב מדגים דינמיקה חסרת תקדים. C5 איירקרוס פלאג-אין החדש מיובא רשמית לישראל, מחירו מתחיל ב-222,345 ₪ (כולל אגרת רישוי) – נתונים לשנת 2021. לא כדאי לקנות חתול בשק תמורת סכום כזה, אז החלטנו לברר איזו מן חיה הוא.

עיצוב

C5 איירקרוס, שאורכו 4,5 מטר, הוא רחב וגבוה מספיק. מכסה המנוע שלו מבוצע ברוח סיטרואן הקלאסית, עם גריל מקורי ופנסים דו-קומתיים. פנסי הלד מובנים אל תוך הפגוש הכולל כונסי אוויר בצדדים, חיישני חנייה קדמיים ופנסי ערפל בתחתית. הרכב מאוזן היטב ואטרקטיבי מבחינה חיצונית. חלקו האחורי הוא פשוט ולא מתחכם. באופן כללי, הקרוסאובר נראה עמיד, איתן, אך עם זאת, אלגנטי. הודות לצורות מרכב המשופעות הוא מזכיר חיה טורפת גרציוזית, המתכוננת למתקפה.

אורך בסיס הגלגלים הוא 2,730 מ"מ - זהו אחד מן המדדים הטובים ביותר בסגמנט. הודות לכך C5 איירקרוס 2021 מציע תא נוסעים מרווח במיוחד: בשורה האחורית ישנו מרווח ברכיים של 201 מ"מ ומרווח ראש של 954 מ"מ. מרווח הגחון מתאים לתנאי השטח – 230 מ"מ. המכונית תתגבר בבטחה על אבני השפה ולא תיכנע בפני המכשולים בשטח.

תא הנוסעים

תא הנוסעים של סיטרואן C5 איירקרוס שנת 2021 הוא פרקטי ומשוכלל בחומרי גימור איכותיים. מערכת האינפוטיינמנט בעלת מסך מגע 8 אינץ' תומכת ב-Apple CarPlay וב-Android Auto וכן משרתת כצג עבור המצלמה האחורית. ההגה מצויד באמצעי תפעול מובנים. הפונקציות העיקריות ממוקמות בצג 12,3 אינץ' של הנהג. מושבי השורה האחורית ניתנים לקיפול ביחד או בנפרד. מאפיינים נוספים של הקבינה: סאנרוף פנורמי, פתחי אוורור אחוריים, דלת מטען חשמלית עם פונקציית רמקול ועוד.

לרכב אחד מתאי המטען הגדולים ביותר (עד 720 ליטר) ותא נוסעים מודולרי ארגונומי. דלת תא המטען מצוידת במנגנון חשמלי המאפשר פתיחה ללא מגע-יד. רצפה דו-מפלסית תאפשר לבצע חלוקת מרחב נכונה. המושבים האחוריים מתקפלים לכדי רצפה שטוחה, דבר המקל על ההטענה. יתרה מכך, החלל המופנה יכול לשמש כמקום לשינה.

יחידת כוח

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין החדש, אשר מיובא לישראל, מצויד במנוע 4 צילינדרים 1,6 ליטר בנזין בהספק 181 כ"ס ובמנוע חשמלי בהספק 81 קילוואט המופעל על-ידי סוללת 13,2 קוט"ש. ההספק המרבי הכולל של יחידת הכוח המשולבת נאמד ב-225 כ"ס. מומנט מרבי של מנוע הבנזין – 250Nm, בשעה שהמומנט המרבי של המנוע החשמלי – 500Nm. למכלול משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

סיטרואן C5 איירקרוס. מרכב, צורה.

ההיבריד הנטען C5 איירקרוס מגיע עם מטען מובנה בהספק 6,6 קילוואט. הסוללה ניתנת לטעינה מלאה תוך פחות משעתיים באמצעות מטען 7 קילוואט ביתי. טווח הנסיעה על הנעה חשמלית בלבד – כ-50 ק"מ, מהירות מרבית – 225 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש – תוך 8,7 שניות. צריכת דלק ממוצעת – 1,4 ליטר ל-100 ק"מ.

שאסי

סיטרואן C5 איירקרוס - הוא קרוסאובר בעל הנעה קדמית המבוסס על שאסי שהונדס לסיפוק תנועה נוחה בכביש מהיר, אמנם על פי הביקורות הוא מתמודד באפס יד עם תנאי שטח פשוטים כגון שבילי עפר. עבור איירקרוס ההיברידי פותחה מערכת מתלים סגולית שסיטרואן מכנה "פרוגרסיבית, בעלת כריות הידראוליות". בנוסף, ההיבריד מצויד בתמסורת מתקדמת, שקטה לחלוטין במצב חשמלי בכל תנאי הדרך. לבחירה מוצעים שלושה מצבי נהיגה: חשמלי, היברידי או ספורטיבי ומצב נוסף – בלימה רגנרטיבית מוגברת.

בטיחות

בכל הנוגע לבטיחות, סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין מכיל כמעט את כל אופציות הבטיחות הפסיבית והאקטיבית המודרניות. ביניהן ניטור שטחים מתים, סיוע בזינוק בעליה ובירידה במדרון, שש כריות אוויר, בלם חנייה אלקטרוני, פנסי ערפל עוקבי פנייה וסיוע בחנייה עם היגוי אוטונומי לחנייה במקביל או בחנייה צרה. לרשות הנהג – 20 מערכות סיוע ו-6 טכנולוגיות חיבור.

ובכן, מוכנים לרכוש את הגרסה הנטענת?
17 קולות