סיטרואן C5 איירקרוס. דור ראשון, מתיחת פנים שנת 2022
איזו תקופה! קודם כל רכב הפנאי הצרפתי עבר עדכון בסין ורק בשביל השוק הסיני, ורק לאחר שנה, בחורף 2022, הוא עודכן באירופה. בתחילת הקיץ הרכב סוף סוף הופיע בשוק, הוא קיבל חרטום חדש, שינויים בחלל הפנים, אך נותר ללא שינויים בחלק הטכני. נספר בפירוט על השינויים שהתרחשו לאחר מתיחת הפנים. על הדור הראשון של סיטרואן C5 איירקרוס שנמכר בישראל ניתן לקרוא כאן.
עיצוב חיצוני
עיצוב החרטום של סיטרואן C5 איירקרוס שנת 2022 עבר שינוי דרסטי, החל להידמות לדגמים אחרים של המותג ורכש תווים "בוגרים" יותר: במקום אלמנטים בולטים וקונטרסטיים כעת מוצע עיטור כהה ורציני יותר. הגריל צויד בתאורה המחברת באמצעות קו מנוקד את הלוגו Citroen; פסי אורות היום הזוהרים והלוגו עצמו. בפנסים האחוריים הותקנו אורות חדשים, להיצע נוספו ג'נטים Pulsar בקוטר 18 אינץ'.
חלל פנימי
בלוח המחוונים בגודל 12,3 אינץ' הופיעה גרפיקה חדשה, פריסת הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש. חלל הפנים צויד במסך 10 אינץ' שעבורו הוזזו כלפי מטה פתחי האוורור. בורר ההילוכים הוחלף במתג e-Toggle מיניאטורי, במצבי הנהיגה שולט מקש קומפקטי (היברידי, חשמלי וספורטיבי). נמצא מקום ליציאת USB שנייה ולתא אחסון נוסף. סיטרואן C5 איירקרוס החדש צויד במושבי Advanced Comfort חדשים המותקנים בדגמי C4 ו-C5 X. לדברי היצרנית הם נוחים יותר מהקודמים, מצוידים לא רק בחימום, אלא גם בפונקציות אוורור ועיסוי. ברמות הגימור היקרות יותר זמין ריפוד חדש מאלקנטרה עם עור מנוקב.
יחידות כוח
החלק הטכני של סיטרואן C5 איירקרוס שנת 2022/2023 נחשב ראוי להישאר בדגם המעודכן. באירופה Citroen מציעה את רכב הפנאי בשלוש גרסאות: עם מנוע טורבו דיזל 1,5 ליטר בהספק 131 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית; מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים בנפח 1,2 ליטר בהספק 131 כ"ס מותקן עם תיבה אוטומטית. ההנעה היא אך ורק קדמית. הגרסה הפופולרית ביותר היא ההיברידית פלאג-אין. היא נוצרה על בסיס מנוע טורבו בנפח 1,6 ליטר יחד עם מנוע חשמלי ומפיקה הספק כולל של 225 כ"ס. במצב חשמלי בלבד גרסה כזו מסוגלת לעבור עד 55 ק"מ.