יונדאי טוסון הוא קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי המיוצר משנת 2004. בשנת 2020 הוצג הדור הרביעי לרכב ששונה משמעותית מהקודם. הדגם מוצע בישראל עם שני מנועי בנזין לבחירה.
קרוסאובר יונדאי טוסון. דור 4 שנת 2020
AUTOBOOM

קרוסאובר יונדאי טוסון. דור 4 שנת 2020

קרוסאובר יונדאי טוסון. דור 4 שנת 2020

יונדאי טוסון הוא קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי המיוצר משנת 2004. בשנת 2020 הוצג הדור הרביעי לרכב ששונה משמעותית מהקודם. הדגם מוצע בישראל עם שני מנועי בנזין לבחירה.

בשנת 2019 לציבור נחשף דגם הקונספט הנועז Hyundai Vision T שהפך בסופו של דבר לגרסה הסדרתית של הדור החדש לדגם הקוריאני הפופולרי לאחר פישוט מסוים.

עיצוב חיצוני וחלל הפנים

מיד רואים את הסגנון המקורי Parametric Dynamics, רק לפי החלק הקדמי של טוסון החדש. מאוד עתידני וטנולוגי. קר ובעל קווים חדים ועקומים. בדלתות הקדמיות מתכנסים מספר קצוות, כך שכל שקע קטן יהפוך לבעיה בעת תיקון. הרכב יצא גדול יותר מהדגם הקודם בכל הבחינות: האורך גדל ב-20 מ"מ והגיע ל-4,5 מ' בדיוק, הרוחב ב-15 מ"מ (1,865 מ"מ) והגובה ב-5 מ"מ (1,650 מ"מ). בסיס הגלגלים, כמובן, גם גדל (ב-10 מ"מ) וכעת אורכו 2,680 מ"מ. המרחק בין שורות המושבים גדל ב-26 מ"מ. נפח תא המטען של הקרוסאובר עם מנוע הבנזין מתחיל מ-620 ליטר מתחת למדף ומגיע ל-1,799 ליטר עם שורת מושבים אחורית מקופלת.

בתא הנוסעים גם הכל מודרני במיוחד: במקום לוח מחוונים הותקן מסך בגודל "10,25, בלי מגן השמש השגרתי מעליו. הקונסולה המרכזית היא מסיבית ומגיעה עם מערכת מדיה עם מסך מגע גדול ("8 או "10,25), תחתיה נמצא בלוק בקרת האקלים (תלת-אזורית) עם כפתורי מגע. תיבת ההילוכים נשלטת דרך לוח הבקרה הממוקם על הטונל המרכזי. תאורת האווירה בתא הנוסעים מציעה 64 גוונים שונים וכוונון בהירות.

יחידות כוח ושאסי

יונדאי טוסון החדש מוצע בישראל עם שני מנועים. אחד מהם הוא מנוע טורבו מסדרת Gamma עם הזרקה ישירה בנפח 1,6 ליטר ובהספק 180 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. השני הוא מנוע 2 ליטר עם הזרקה רב-נקודתית רגילה בהספק 155 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. הזוג הראשון צורך 6,9 ליטר ל-100 ק"מ,ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8,8 שניות. השני – 8,2 ליטר ו-11 שניות. מערכת המתלים: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור בכל הגרסאות.

אבזור

יונדאי טוסון 2020/2021 זמין בארבע רמות גימור. Premium הבכירה מגיעה עם מנוע 2 ליטר ותיבה אוטומטית. שאר הגרסאות (Prestige, Luxury ו-Elite) מצוידות במנועי 1,6 ליטר ובתיבה רובוטית. בנוסף לשש כריות האוויר השגרתיות, מפרט האבזור הבסיסי כולל כרית שביעית הצוברת פופולריות ש"מתפוצצת" בין הנהג לנוסע ומגינה עליהם מפני פגיעה זה בזה. רמות הגימור היקרות מגיעות עם אוורור במושבים הקדמיים וחימום במושבים האחוריים. בקרוסאוברים החדשים מותקנת בקרת שיוט "חכמה" המזהה תמרורים, מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטיה מנתיב וכן מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטונומית וכו'.

איזה קרוסאובר מאת יונדאי אתם מעדיפים?
11 קולות