קיה סטוניק היא דגם פופולרי בישראל. הרכב יצא לאור בשנת 2017, הוא הגיע לישראל וכבר בשנת 2018 תפס מקום 8 במדד כלל המכירות של המותג, בשנת 2019 הדגם טיפס למקום ה-4 והצליח להחזיק בו בשנת 2020. הקרוסאובר סאב-הקומפקטי באורך 4.1 מרט ועם בסיס גלגלים בסך 2.5 מטר שווק בישראל בגרסאות בעלות מנוע GDI בנפח 1 ליטר או מנוע MPI בנפח 1.
קיה. סטוניק במקום ריו: הקרוסאובר יחליף את דגם ההאצ'בק
AUTOBOOM

קרוסאובר קיה סטוניק. דור ראשון, מתיחת פנים שנת 2020

קיה. סטוניק במקום ריו: הקרוסאובר יחליף את דגם ההאצ'בק

קיה סטוניק היא דגם פופולרי בישראל. הרכב יצא לאור בשנת 2017, הוא הגיע לישראל וכבר בשנת 2018 תפס מקום 8 במדד כלל המכירות של המותג, בשנת 2019 הדגם טיפס למקום ה-4 והצליח להחזיק בו בשנת 2020. הקרוסאובר סאב-הקומפקטי באורך 4.1 מרט ועם בסיס גלגלים בסך 2.5 מטר שווק בישראל בגרסאות בעלות מנוע GDI בנפח 1 ליטר או מנוע MPI בנפח 1.4 ליטר. בשנת 2020 הדגם עבר מתיחת פנים שהובילה לשינויים בחלקו הטכני של הרכב. בואו נעשה סקירה של כל השינויים.

עיצוב פנימי וחיצוני

העיצוב החיצוני של קיה סטוניק דגם שנת 2020/2021 השתדרג באורות ניווט חדשים. הפנסים והחלק הקדמי נשארו זהים, אבל הפסים הכפולים הממוקמים במקביל אחד מעל השני משנים את המראה החיצוני של החלק הקדמי. אל מרכיבי העיצוב הבולטים כמו חישוקי הגלגלים נוספו אפשרויות חדשות. יש מפרט מיוחד: נוספה אפשרות של גג בצבע קונטרסטי.

תא הנוסעים של הקרוסאובר המעודכן מגיע בעיצוב טרי יותר. יש לציין במיוחד את המערכת המולטימדיה המתקדמת יותר עם פונקציות חדשות ועם מסך בגודל 8 אינץ' (במקום 7 אינץ' הקודם), לוח מחוונים גדול יותר ואפשרוית גימור החדשות.

מנועים

לישראל קיה סטוניק החדשה מגיעה באותה הגרסה בעלת מנוע MPI בנפח 1.4 ליטר. אמנם, כעת הגרסה 1.0 T-GDI (בשם EcoDynamics+) מצוידת במנוע טורבו משולש שפועל בשיתוף עם תוספת חשמלית בעלת הספק 48 וולט, יחידת כוח כזאת מפיקה 120 כ''ס. במערכת הזאת מתנע-אלטרנטור, שמספק כוח לסוללה ליתיום יון, משתמש בהחזר אנרגיה בעת בלימה ומנטרל את מנוע הבנזין בעת ​​ירידה במדרון. בזמן התאוצה, המתנע תומך במנוע הבנזין כדי להפחית את צריכת הדלק. המנוע הוא לא סתם מנוע בנזין פשוט, אלא טורבו מתקדם עם הזרקת דלק ישירה ועם מערכת לשינוי תזמון פתיחת השסתומים CVVD.

הרכב עדיין מצויד בתיבת 7 הילוכים רובוטית ויש לו שלושה מצבי הפעלה אלקטרונית בגרסאות הבאות לכל מנוע: Eco, Normal או Sport. צריכת הדלק של הקרוסאובר היא: בנסיעה המשולבת, הגרסה סטוניק T1.0 צורכת בין 5.7 לבין 6 ליטר דלק ל-100 ק''מ, הגרסה סטוניק בעלת מנוע בנפח 1.4 ל - 6.6 - 6.8 ליטר.

אבזור

לאחר מתיחת הפנים הקרוסאובר הפך לבטיחותי יותר, בזכות הכמות המוגדלת לכדי 6 יחידות של כריות האוויר ועדכון של מערכות סיוע לנהג. מערכת זיהוי יודעת לזהות לא רק הולכי רגל, אלא בנוסף רוכבי אופניים, בעוד שמערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית פועלות במהירות עד 180 קמ''ש.

איזו גרסה של קיה סטוניק אתם לוקחים?
139 קולות