מאזדה CX-8 – קרוסאובר בינוני, מיוצר על ידי Mazda Motor מספטמבר 2017. "כבר יש לנו CX-5, בואו נעשה גרסה בעלת 6-7 מקומות, ובכדי שאף אחד לא יצליח לנחש את מספר המקומות ברכב החדש שלנו, נקרא לו CX-8!" – סביר להניח שככה חשבו המשווקים של החברה היפנית המהוללת. במולדתו, יפן, CX-8 הוא רכב שטח הדגל של מאזדה, מאחר ו- CX-9 הגדו
מאזדה CX-8 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר מאזדה CX-8. ספינת הדגל ביפן

מאזדה CX-8 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מאזדה CX-8 – קרוסאובר בינוני, מיוצר על ידי Mazda Motor מספטמבר 2017. "כבר יש לנו CX-5, בואו נעשה גרסה בעלת 6-7 מקומות, ובכדי שאף אחד לא יצליח לנחש את מספר המקומות ברכב החדש שלנו, נקרא לו CX-8!" – סביר להניח שככה חשבו המשווקים של החברה היפנית המהוללת. במולדתו, יפן, CX-8 הוא רכב שטח הדגל של מאזדה, מאחר ו- CX-9 הגדול יותר לא נמכר בארץ השמש העולה. מעבר לכך, הדגם מוצע בשווקי סין, אוסטרליה, ניו-זילנד ובפינות של דרום-מזרח אסיה (וייטנאם, תאילנד, פיליפינים וכו'). בישראל, גם CX-8 וגם CX-9 אינם נמכרים, בכל הפחות מוצע אצלנו הקרוסאובר CX-5.

Mazda CX-5 2021. SUV 5-door, 2 generation, restyling 1.

בישראל מאזדה CX-5 החדש נמכר הן עם הנעה קדמית והן בגרסת 4X4. ניתן לבחור אחד בין שני מנועי בנזין: בנפח 2 ליטר בהספק 165 כ"ס, או 2,5 ליטר בהספק 195 כ"ס. הראשון מאיץ את CX-5 עד 189 קמ"ש, השני – עד 199 קמ"ש. שני הדגמים מצוידים בתיבת 6 הילוכים אוטומטית. בשנת 2021 צפויה השקת הדור השני לאחר מתיחת פנים.

לפרוטוקול

מבחוץ

מבחינה עקרונית, מאזדה CX-8 – גרסה מוקטנת של CX-9 המותאמת למציאות חוקי התחבורה המקומיים – בסיס הגלגלים זהה (2930 מ"מ), אולם המימדים של CX-8 מקוצצים: אורך – מ- 5065 ל- 4900 מ"מ, רוחב – מ- 1961 ל- 1840 מ"מ, גובה – מ- 1747 ל- 1730 מ"מ (כולל האנטנה). מאחר ו- CX-8 קצר יותר ב- 17 ס"מ מ- CX-9 ורזה ב- 13 ס"מ, הוא עומד בתנאים המחמירים של יפן. הרכבים מאוד דומים חזותית: הפנסים האחוריים זהים, וה"חרטום" מעוצב באותו הסגנון. ההבדלים המרכזיים ביניהים הם בעיצוב הפגוש הקדמי ובזיגוג – לחלונות צד האחוריים צורה שונה. הגלגלים – 17 או 19 אינץ'.

חלל הפנים ואבזור

מאזדה CX-8 שנת 2018/2019/2020 מוצע עם שלוש שורות מושבים. אמנם, השורה השלישית מיועדת לנוסעים שגובהם אינו עולה על 170 ס"מ. עם זאת, השורה האמצעית יכולה להגיע בשלושה גרסאות: 3 מקומות, 2 מקומות עם מושבים ומשענות יד נפרדות, יוקרתי – בין המושבים מותקנת קונסולה בעלת מחזיקי כוסות ויציאות USB. נפח תא המטען מאחורי השורה השלישית הוא 239 ליטר (לפי תקן VDA), עם קיפול המושבים האחוריים ניתן לקבל 572 ליטר של נפח יעיל נוסף על 65 ליטר מתחת לרצפה. גימור תא הנוסעים יכול לצאת כלל לא זול, לדוגמא, מוצעת אפשרות ריפוד בזמש סינטטי Black Maztex/Black Grand Luxe עם קווי תפירה אדומים קונטרסטיים.

הרכב מצויד במערכת מולטימדיה המקורית בעלת מסך 4,6 אינץ' צבעוני, תמורת תשלום נוסף מוצעת מערכת שמע Bose מתקדמת. CX-8 החדש – רכב מודרני בעל כל שלל הפונקציות והאבזור הבלתי נמנע. מפרט האבזור שלו כולל: פנסי LED אדפטיביים, תצוגה עילית, מערכת ראות היקפית, זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים. בשנת 2019 מכלול הבטיחות של CX-8 רכש פונקציית זיהוי הולכי רגל בזמן חשוך.

חטיבות כוח

תחילה CX-8 יוצר עם מנועי דיזל Skyactiv-D בלבד בנפח 2,2 ליטר ובהספק 190 כ"ס עם מומנט של 450Nm, לו שודכה תיבת 6 הילוכים אוטומטית. מאוחר יותר להיצע הצטרפו שני מנועי בנזין 4 צילינדרים: 2,5 ליטר Skyactiv-G, המותקן ב- CX5, וגרסת הטורבו שלו (מותקן ב- CX-9). האטמוספרי מפיק 190 כ"ס, טורבו – 230 כ"ס.

ההנעה של הקרוסאובר, כראוי לסגמנט, יכולה להיות קדמית או כפולה. כל הדגמים מצוידים במערכת חלוקת מומנט חכמה G-Vectoring Control. אפילו CX-8 בהנעה קדמית הפשוט ביותר כולל מכלול של עוזרים אלקטרוניים i-Activsense.

הדגם הזה אינו נמכר רשמית בישראל.היית/ה לוקח/ת CX-8?
28 קולות