סקודה קודיאק (Kodiaq) זהו קרוסאובר במימדים בינוניים מאת יצרנית הרכב הצ'כית Škoda Auto (חלק מקבוצת VAG). הרכב מגיע עם הנעה קדמית או כפולה ובגרסאות עם 5 או 7 מקומות. קודיאק זהו רכב השטח הגדול הראשון של סקודה והקרוסאובר הראשון של המותג הצ'כי עם 7 מושבים, שיצא רק בשנת 2016. אבל בימניו קשה לדמיין את עולם הרכב ללא הדגם הזה
קרוסאובר סקודה קודיאק. דור 1, מתיחת פנים שנת 2021
AUTOBOOM

קרוסאובר סקודה קודיאק. דור 1, מתיחת פנים שנת 2021

קרוסאובר סקודה קודיאק. דור 1, מתיחת פנים שנת 2021

סקודה קודיאק (Kodiaq) זהו קרוסאובר במימדים בינוניים מאת יצרנית הרכב הצ'כית Škoda Auto (חלק מקבוצת VAG). הרכב מגיע עם הנעה קדמית או כפולה ובגרסאות עם 5 או 7 מקומות. קודיאק זהו רכב השטח הגדול הראשון של סקודה והקרוסאובר הראשון של המותג הצ'כי עם 7 מושבים, שיצא רק בשנת 2016. אבל בימניו קשה לדמיין את עולם הרכב ללא הדגם הזה. לקודיאק הרבה במשותף עם רכבים מקבוצת פולקסווגן, ביניהם סיאט טאראקו ופולקסווגן טיגואן אולספייס. למתחרים הראשיים שלו נחשבים יונדאי סנטה פה, קיה סורנטו ופיג'ו 5008.

העיצוב החיצוני

בסרטון: סקודה קודיאק 2021 שנת. ג'יפ.

בעיצוב החיצוני של קודיאק המעודכן בוצעו שינויים קלים, בין היתר עודכן מכסה המנוע, הגריל הפך לאנכי יותר, הפנסים הקדמיים לצרים יותר, הותקן ספוילר חדש על הגג. מאחורי השינויים האלה והאחרים עומדת מטרה פשוטה ומעשית – להפוך את קודיאק החדש לאווירודינמי יותר.

חלל הפנים

העדכון בתא הנוסעים נוגע בעיקר בשיפור הגימור. שינויים אלו בולטים יותר בעיקר מפני שתא הנוסעים של הקרוסאובר הוא לקוני, ללא תוספות מותרות מיותרות ונשאר במסגרת הפורמט של רכב שטח משפחתי עם 7 מקומות. שופר הריפוד של ההגה ושאר אמצעי התפעול, הופיעו מושבי מרוצים קדמיים עם משענת גב גבוהה המותאמים לנסיעות ארוכות. הותקנה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני בגודל "6,5 עם תמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto ורדיו DAB.

המנועים והשאסי

סקודה קודיאק 2021/2022 המועדכן עם הנעה קדמית מצויד במנוע בנזין 1,5 ליטר בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית DSG. יש מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטר המגיע עם הנעה קדמית או כפולה, לשני המנועים הספק של 150 כ"ס. ישנה גם גרסת הנעה כפולה המצוידת במנוע בנזין 190 כ"ס או דיזל 200 כ"ס.

צוין שלאחר העדכון קודיאק קיבל היגוי חד יותר, מה שאפשר להפיק את המיטב מעוצמת המנוע. עם זאת, עדיין נשארו תלונות לגבי הדינמיקה – האצה ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות זה קצת הרבה בשביל קרוסאובר מודרני. אבל למען ההגינות, ה-SUV המשפחתי לא נועד להתחרות במוסטנגים על כבישים מהירים. בנוסף לכך, קודיאק המעודכן שומר טוב יותר על מהירות בנסיעה ארוכה והתיבות מעבירות הילוכים באופן מדויק וחלק יותר.

הבטיחות

סקודה קודיאק 2021/2022 הוא אחד מרכבי השטח הבטיחותיים ביותר, מה שאומת על-ידי הציון של חמישה כוכבים בדירוג הבטיחות האירופאי Euro NCAP. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל סט כריות אוויר (כולל כרית ברכיי לנהג), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת קשר אוטומטי עם שירותי חירום, בקרת אקלים דו-אזורית, בקרת שיוט ומגביל מהירות, חיישני חניה אחוריים. כמו כן, לרשימת מערכות הבטיחות נכנסת בקרת שיוט אדפטיבית חכמה.

קודיאק, פולקסווגן או אחד מהמתחרים? בחירתכם?
12 קולות