קרוסאובר סובארו XV. דור 2 (2017)
סובארו XV – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב היפנית Subaru ("הפליאדות"), שסמלם מסמל את צביר הכוכבים האפונימי. הרכב בן 5 דלתות נמצא בייצור משנת 2011, הוא עבר מתיחת פנים ב- 2015 וב- 2017 הגיע דורו השני. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני לקרוסאובר.
לרכב הקומפקטי מראה מזוות, אולם XV החדש אינו חולק אפילו פרט מרכב אחד עם קודמו. בו בוצעו שינויים רבים, אולם להבדיל את הדור השני מהראשון יצליחו רק ידענים, הרי הצללית נשארה זהה.
מבחוץ
בסובארו XV שנת 2017/2018 השתנו רק פרטי הגימור: פנסים צרים יותר, גריל מעט מוגדל, מיחידות פנסי הערפל נעלמו "זוויות" הכרום, מראות הצד נהיו רחבות יותר. על דלת המטען הופיעו קטעי פנסים נוספים. הוסר פנס הערפל ממרכז הפגוש, ומגני הפלסטיק בקצוות הוגדלו.
לכן מבחינת עיצוב רכב זה עדיין מהווה גרסה של האצ'בק אימפרזה הידוע היטב, אך עם מרווח גחון מוגדל ובודי קיט פלסטיק הגנתי. היום את הרכב ניתן לרכוש באחת משתי אפשרויות צבע מרכב החדשות, נוספו חקי אפור וכתום, סך הכל בישראל מוצעים שמונה צבעים.
מבפנים
מבפנים הרכב מעט התרווח: אורך המרכב השיג 4480 מ"מ, רוחב – 1820 מ"מ, תוספת של 15 ו- 20 מ"מ בהתאם. התוספת לרוחב אפשרה להרחיק את המושבים אחד מהשני ולהגדיל את מרווח הכתפיים. גובה (1615 מ"מ) ומרווח גחון (220 מ"מ) לא השתנו. בסיס הגלגלים עבר שינוי ניכר יותר, גדל ב- 40 מ"מ ל- 2665 מ"מ. סרחי עודף, להפך, התקצרו: קדמי בחמישה, אחורי ב- 10 מ"מ. מרכב הרכב הוקשה ב- 70% בהשוואה לקודמו, ומרכז הכובד הונמך ב- 5 מ"מ. זהו הדגם הראשון של המותג היפני אשר נבנה על פלטפורמת SGP הגלובאלית, לאחר מכן אליה עברו גם אאוטבק ופורסטר החדשים.
הגה ופאנל קדמי – מוכרים, אך חדשים לגמרי. נוסף חימום הגה, גודל הצג הראשי צמח לשמונה אינץ', המסך העליון נהיה צבעוני, בלוק בקרת אקלים נפרד מוחבא בגומחה, בלם יד החשמלי אפשר להתקין מחזיקי כוסות נוחים יותר. המחוונים נהיו גדולים ומדויקים יותר, גודל המסך שבין השעונים גדל. ניכר שיפור משמעותי בבידוד הרעשים.
חטיבות כוח ורמות גימור
בשוק הישראלי סובארו XV החדש זמין עם שני מנועי בוקסר בנזין – 1,6 ליטר בהספק 114 כ"ס ו- 2,0 ליטר עוצמתי יותר שחודש ב- 80% והוקל ב- 12 ק"ג. תיבת Lineartronic רציפה המשתמשת בשרשרת עודכנה כמו כן: הוקלה ב- 8 ק"ג ולמדה לחקות באופן די מציאותי שבעה פסאודו-הילוכים בעת האצה חדה. בה מצוידים כל דגמי סובארו XV בישראל.
מוט מייצב אחורי כעת מובנה (בדור הקודם הוא הודק לתת-שלדה), מרכז המסה הונמך ב- 5 מ"מ, ההיגוי נהיה חד יותר מהותית. האלקטרוניקה מסוגלת לבלום גלגלים פנימיים בפניות, דבר שיעריכו חובבי נהיגה מהירה. מרווח גחון של 220 מ"מ וכיול מתלים הידוע מאפשרים לא לפחד מפגיעה ברצפת המרכב בדרכים משובשות ובתנאי שטח קלים. חילוק מומנט כברירת מחדל: 60% סרן קדמי, 40% אחורי, יכול להשתנות ל- 50:50 בהתאם לתנאי אחיזת גלגלים בזמן אמת.
הרכב זכה למערכת בטיחות אקטיבית EyeSight, להרכב שלה נכנסת חבילת בלימה מניעתית, המאפשרת להימנע מתאונות. Eyesight משמשת רכבי סובארו כבר קרוב לעשרה שנים, בתקופה זו לשוק יצאו מעל מיליון דגמים המצוידים באופציה זו. היא מורכבת משתי מצלמות מתחת לשמשה קדמית המשדרות תמונת סטריאו לאלקטרוניקה הראשית, והיא כבר מזהה רכבים הנוסעים מלפנים, הולכי רגל, סימון כבישים ועצמים אחרים. החבילה כוללת בקרת שיוט אקטיבית, מערכות התראה על התנגשות, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, וגם יכולת הערכת עייפות נהג ואתראה על התחלת תנועה של רכב מלפנים. מעבר לכך, הרכב מצויד בעוזרים אלקטרוניים המשגיחים על שטחים מתים ותנועה ברוורס.