דנדרוביום D-1. הסחלב מסינגפור
דנדרוביום D-1 הוא רכב העל החשמלי בעל הספק 1,825 כ"ס שפותח על-ידי החבר הסינגפורית Vanda Electrics. לראשונה הוצג לקהל בתערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה בשנת 2017. החברה הבריטית Dendrobium Automotive שנקראת כך על שם של משפחת האורכידאה המפורסמת מיד שמה עין על הרכב שמיוצג בתור מכונית הקונספט. הבעלים החדשים התחילו לעדכן באופן פעיל את המכונית העל, הם הזמינו מעצב רכב מפורסם פיטר סטיבנס מאת McLaren F1 ששיפר את האווירודינמיקה שלה. הגרסה הסדרתית של "הסחלב" מסינגפור הופיע בתערוכת הרכבים הקלסיים וסחורה יוקרתית Salon Prive Concours d'Elegance בלונדון בסוף אוגוסט בשנת 2018. המחיר של מכונית העל החשמלית לחלוטין עולה מעט על מיליון פאונד. את הגרסה המיועדת למכירה הייתה אמורה להופיע בשנת 2022, לאחר מכן היה מתוכנן להרכיב 50 יחידות הרכב כל שנה.
דנדרוביום הוא סוג צמחים עשבוניים רב שנתיים ממשפחת הסחלבים. בית הגידול הטבעי הוא אסיה הטרופית, האיים אוקיאניה, אוסטרליה, ניו זילנד, גינאה החדשה, סין, יפן והפיליפינים. הוא מפורסם בזכות פריחתו השופעת והעשירה שתצליח להרשים גם את מי שאדיש לחלוטין לפרחים.
איך הדגם נוצר
הרעיון לייצר רכב העל כזה נולד באמצע שנות ה-90 של המאה ה-20. החברה הסינגפורית Vanda ייצרה טנדרים, אבל ייתכן שהיא החליטה שאף פעם לא מאוחר מדי לשנות את ההיצע ולהתחיל להתעסק במשהו מיוחד. לגלם את הרעיון הטכני למציאות הצליח בזכות מומחים מ-Williams Advanced Engineering, שצברו ניסיון רב ערך במירוצי פורמולה 1 שהיו אחראים על האווירודינמיקה והמערכות החשמליות של מכוניות מירוץ. בנוסף, גויסו מומחים שעבדו בעבר בחברות Lamborghini, McLaren, Lotus, Koenigsegg ו-Rimac הידועים בזכות המכוניות העל שלהן.
איזה רכב יצא
רכב העל החשמלי מורכב על בסיס שלדה סיבי פחמן מסוג מונוקוק שמגיעה עם פנלים חיצוניים מחומרים מרוכבים. העיצוב החיצוני הוא משונה ומיוחד, הוא קיבל השראה מאורכידאה דנדרוביום. המכונית משתמשת במערכת פטנט של פתיחת דלתות וגג מסונכרנים. בזכות ההספק הפנטסטי של יחידת הכוח שעומד על 1,825 כ"ס, דנדרוביום D1 נכנס לרשימה של 10 המכוניות העל החשמליות העוצמתיות ביותר בעולם, שההספק המטורף שלהן מסוגל להפטיע אף הלקוחות המפונקים ביותר. הרכב ,שמשקל עצמי שלו עומד על 1,750 ק"ג, מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2,7 שניות בלבד, המהירות המרבית של המכונית החשמלית עומדת על 322 קמ"ש. בינתיים אין מידע על קיבולת הסוללה, עוצמה או סוג של טעינה. ידוע, כי רכב בתצורת קופה צויד במתלים דו-זרועיים מלפנים ומאחור, בלמים פחמן-קרמיקה עם קליפרים עם 6 בוכנות על הציר הקדמי ועם 4 בוכנות על האחורי. גלגלים בגודל 20 אינץ' מלפנים ובגודל 21 אינץ' מאחור מגיעים עם צמיגים Michelin Pilot Super Sport.
חברת Dendrobium Automotive נמצאת בעיר אנגלי אמירשם, מי שמנהל אותה נייג'ל גורדון-סטיוארט הבריטי. הוא מתעסק במכוניות העל כבר לאורך 30 שנים והספיק לעבוד בתפקידים בכירים ב-McLaren, Lamborghini ו-Lotus Cars. האסטרטגיה של החברה שמפתחת טכנולוגיות בעלות ביצועים גבוהים לרכבים חשמליים מזכירה את זאת של חברת Rimac, שכבר הצליחה לייצר מכונית העל החשמלית מהירה ביותר בעולם רימאק נברה. בדומה לחברה הקרואטית, Dendrobium מתכננת להרכיב רכב העל החשמלי הייחודי שלה, שנועד להדגים את כל ההישגים וההתפתחויות של החברה.