בשבוע המכוניות במונטריי (ארה"ב, קליפורניה) הציגה חברת Automobili Pininfarina האיטלקית את מכונית העל החשמלית הדו-מושבית פינינפארינה B95, שמשיגה מהירות של 300 קמ"ש וצפונה. אין לה גג, ובמקום שמשה קדמית מותקנים רק מגני רוח קטנים.
פינינפארינה B95. חשמלית ומטורפת: ל-300 קמ"ש בלי גג ושמשה
AUTOBOOM

פינינפארינה B95. חשמלית ומטורפת: ל-300 קמ"ש בלי גג ושמשה

פינינפארינה B95. חשמלית ומטורפת: ל-300 קמ"ש בלי גג ושמשה

בשבוע המכוניות במונטריי (ארה"ב, קליפורניה) הציגה חברת Automobili Pininfarina האיטלקית את מכונית העל החשמלית הדו-מושבית פינינפארינה B95, שמשיגה מהירות של 300 קמ"ש וצפונה. אין לה גג, ובמקום שמשה קדמית מותקנים רק מגני רוח קטנים.

הקרוסאובר הקונספטואלי Pura Vision.

מוקדם יותר, Automobili Pininfarina, שהוקמה על-ידי הסטודיו לעיצוב האטיקלי Pininfarina, הציגה את הקרוסאובר הקונספטואלי Pura Vision והבטיחה לחשוף בקרוב את הדגם הסדרתי המעוצב בסגנון דומה.

תא הנוסעים של הקרוסאובר Pura Vision.

Automobili Pininfarina היא יצרנית רכב שהתנתקה מסדנת העיצוב האיטלקית האגדית. החל משנת 2015 החברה נמצאת בבעלות ענקית הרכב ההודית Mahindra & Mahindra.

להזכירכם

ההבטחות מתגשמות: באוגוסט 2023 הוצגה הברקטה פינינפארינה B95. ברקטה הוא סוג של מכונית מרוצים או ספורטיבית ללא גג וללא שמשה קדמית או בעלת שמשה קדמית מוקטנת. נהיגה ב-B95 דורשת הרבה אומץ וקסדה איכותית, במיוחד בהתחשב בכוח העצום המסתתר מאחורי קווי המתאר האלגנטיים של המרכב.

פינינפארינה. מרכב, צורה.

האות B בשם (B95) מייצגת "Barchetta", והמספר 95 מצביע על 95 שנה להיווסדות פינינפארינה, שתחגוג הסדנה בשנת 2025, רק אז יחלו המסירות ללקוחות. לדעתנו, כל הלקוחות כבר ידועים מראש, שכן פינינפארינה מתכננת להרכיב 10 עותקים בלבד של B95 הנפלאה.

פינינפארינה בטיסטה שנת 2019. קופה, דור 1.

פינינפארינה B95 אינו דגם מקורי לחלוטין. הברקטה מבוססת על מכונית העל פינינפארינה בטיסטה שפותחה בשיתוף פעולה עם החברה הקרואטית רימאץ. B95 קיבלה מבטיסטה את המונוקוק מסיבי פחמן, את השאסי, אלמנטים מסוימים בתא הנוסעים ואת יחידת הכוח האדירה המורכבת מ-4 מנועים המפיקים 1,900 כ"ס ו-2,300Nm.

עם זאת, כל הפאנלים החיצוניים של המרכב הם חדשים לגמרי ומיוצרים גם הם מסיבי פחמן. הג'נטים המחושלים (קדמיים R20 ואחוריים R21) בעלי אום אחד מרכזי פותחו במיוחד עבור הדגם.

מאחורי מושבי הנהג והנוסע היחיד מותקנים שני אלמנטים אווירודינמיים בעלי קשת התהפכות משולבת ותאי אחסון בפנים.

פינינפארינה. מרכב, צורה.

מלפנים אין שום הגנה פיזית, רק שני מגני רוח מפלסטיק המנתבים את הרוח מעל ראשי הנוסעים. המיקום שלהם מתכוונן באמצעות מנגנון חשמלי, כמו באופנועי תיור מודרניים רבים. לדברי פינינפארינה, ההשראה לעיצוב נלקחה ממטוסי קרב ישנים.

פינינפארינה. קונסולת הילוכים מרכזית.

תא הנוסעים של פינינפארינה B95 כמעט זהה לבטיסטה, אך כולל פאנל קדמי מעט יותר לקוני, דלתות אחרות ומושבים חדשים בעלי ריפוד טקסטיל משובץ אולדסקולי בחלקם העליון. עותקים אחרים יכולים להגיע בצבעים שונים לחלוטין, כל לקוח קובע בעצמו את פלטת הצבעים.

הברקטה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-2 שניות והמהירות המרבית שלה היא מעל 300 קמ"ש! קיבולת הסוללה – 120 קוט"ש, טווח הנסיעה לא צוין, אבל בטיסטה יכולה לעבור 500 ק"מ בין טעינות (לפי WLTP).

פינינפארינה B95 יקרה פי שניים מבטיסיה: תג המחיר של "הגרסה הבסיסית" מתחיל ב-4,4 מיליון יורו. על כל הבקשות האישיות של הלקוח יש לשלם בנפרד.

מחיר
הייתם רוצים לקחת אותה לסיבוב?
10 קולות