JLR מתכננת ליצור רכב שטח חשמלי קומפקטי בהשראת דיפנדר האגדי
JLR מתכננת ליצור רכב שטח חשמלי קומפקטי בהשראת דיפנדר האגדי. יש לכך מספר סיבות. הראשונה היא שהעניין סביב רכבי שטח קשוחים מתעורר מחדש בעולם. השנייה – היצרנית הבריטית חולמת מזמן על רכב שטח קטן – לא קרוסאובר! והשלישית היא מאוד מעשית ופרוזאית.
על עליית העניין לרכבי שטח בעלי עיצוב קשוח מעידות הצורות של לקסוס GX וטויוטה לנד קרוזר 70 החדשים, הדגמים האולדסקוליים מסין והג'יפים האמריקאים הגדולים שהוקמו לתחייה עם מערכת הנעה חשמלית.
JLR הבריטית כבר מזמן חולמת על רכב שטח קטן. הבריטים חשבו על האפשרות להשיק דגם קומפקטי עוד ב-2011, התוצאה הייתה הקונספט Land Rover DC100. אבל רכב השטח הקטן והקשוח לא עבר לשלב הייצור הסדרתי. אך הפעם נראה שהחלום עתיד להתגשם – בשנת 2026. על כוונות רציניות מעידה הצהרתו של בוס החברה אדריאן מרדל, שאותה השמיע במעגל מצומצם של משקיעים.
לאחר הרפורמה של לנד רובר הופיעו שלושה מותגים נפרדים: ריינג' רובר, דיפנדר ודיסקאברי. לכל אחד מהם יהיה קו דגמים שלם משלו. וכאן נכנסת לתמונה הסיבה השלישית, המעשית גרידא. קו הדגמים של דיפנדר הוא ריק לחלוטין ויש למלא אותו בגרסאות שונות.
מה ידוע כרגע על הדיפנדר הקטן
ייתכן שרכב השטח הקטן יקבל את השם דיפנדר ספורט, בהתאם למסורת: לריינג' רובר גם יש גרסת ספורט.
דיפנדר ספורט החדש כנראה יחלוק את הפלטפורמה החשמלית המודולרית EMA (ר"ת Electrified Modular Architecture) עם ריינג' רובר איווק, וולאר ודיסקאברי ספורט החדשים. ארבעת רכבי השטח החשמליים יורכבו במפעל JLR בהיילווד שיתמקד בדגמים חשמליים.
קרוב לוודאי שעל פלטפורמת EMA יתבסס דווקא רכב שטח בינוני, ולא קומפקטי. יש לה מערכת 800 וולט המאפשרת לבצע טעינה בהספק 350 קילוואט. אחד מהיתרונות שלה היא הגחון השטוח, שמשפיע באופן חיובי על כושר העבירות.
ככל הנראה, דיפנדר ספורט העתידי יקבל עיצוב בסגנון הריבועי הפשוט השגרתי. הדגם יופיע בשוק לא לפני שנת 2027.