ב.מ.וו. החל הייצור של הקרוסאובר המימני iX5 Hydrogen בקנה מידה קטן
דגמי מימן יש ליצרניות רכב גדולות רבות: טויוטה, הונדה, יונדאי, אאודי, ב.מ.וו, פורד ואחרות. רבים עוסקים בפיתוח רכבי מימן, אך לא כולם מגיעים לייצור המוני. אך ב.מ.וו הצליחה: החל הייצור של הקרוסאובר המימני iX5 Hydrogen בקנה מידה קטן. במפעל נפרד במינכן התחילו לייצר אצוות פיילוט הכוללת 100 רכבים שיימסרו לערים שונות בעולם על מנת לעבור מבחנים. מועד השחרור של ב.מ.וו iX5 המימני לשוק לא ידוע כרגע, כמו גם המחיר שלו, אבל ככל הנראה תג המחיר בגרמניה יעלה על 100 אלף יורו. לשם השוואה: תמורת 108 אלף יורו מוצע ב.מ.וו iX xDrive50 החשמלי עם שני מנועים (523 כ"ס), הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 111,5 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 590 ק"מ (לפי WLTP).
בשוק העולמי אין הרבה רכבים בעלי תאי דלק מימן. אחת היצרניות המעורבות באופן פעיל בפיתוח שלהם היא טויוטה. הנצילות של מנוע המימן בטויוטה מיראי היא 83%, כלומר, גבוהה פי 4 מהנצילות הממוצעת של מנועי בנזין. המחיר של מכונית הסדאן בגרמניה מתחיל ב-66 אלף יורו. בנוסף, קיים הקרוסאובר המימני יונדאי נקסו – עבורו מבקשים 77 אלף יורו.
ב.מ.וו מאמינים שתאי דלק מימן טובים יותר מסוללות ומתאימים יותר ליצירת מכוניות "ארוכות טווח" ידידותיות לסביבה. העבודה בתחום זה נמשכת כבר זמן רב: מכונית המימן הבווארית הראשונה הופיעה עוד בשנת 1979, זו הייתה ב.מ.וו 520 עם מנוע I6, והמכונית האחרונה כזו הוצגה בשנת 2006 – ב.מ.וו Hydrogen 7 במרכב סדאן עם מיכל קריאוגני ומנוע V12 בנפח 6,0 ליטר המפיק 260 כ"ס. בין היתרונות של מימן: מילוי מהיר (פחות מ-4 דקות) ועמידות טובה לטמפרטורות נמוכות. החיסרון העיקרי הוא היעדר תשתית מפותחת של תחנות מימן. אפילו בגרמניה יש כיום פחות ממאה לכל המדינה.
БМВ iX5 Hydrogen
ב.מ.וו iX5 Hydrogen מיוצר על בסיס הדור הרביעי של הקרוסאובר הסדרתי X5. מבחינת המרווח בתא הנוסעים ובתא המטען, iX5 המימני לא נבדל מ-X5 המקורי. בטונל המרכזי ומתחת למושב האחורי יש זוג מיכלים מרוכבים בקיבולת מימן של 6 ק"ג המאוחסנים בלחץ של 700 בר. תאי הדלק מסופקים על ידי טויוטה, אך ב.מ.וו מטפלת בעצמה באריזתם במארז האלומיניום. הגנרטור האלקטרוכימי כולו ממוקם מתחת למכסה המנוע, הוא מייצר חשמל כתוצאה מתגובה כימית של מימן וחמצן המתקבלים מהאוויר. הספק הגרנטור – 125 קילוואט (או 170 כ"ס).
המכלולים החשמליים של ב.מ.וו iX5 Hydrogen זהים לאלו של ב.מ.וו iX החשמלי. המנוע החשמלי היחיד המותקן בסרן האחורי מפיק הספק מרבי של 401 כ"ס. אבל הוא יכול לפתח אותו רק לזמן קצר, ככל שהטעינה של סוללת הליתיום-יון מאפשרת: היא ממוקמת מתחת לרצפת תא המטען, הקיבולת שלה אינה מצוינת, ההספק המרבי – 170 קילוואט. לאחר שהסוללה מתרוקנת, הספק המנוע החשמלי לא יעלה על הספק הגנרטור האלקטרוכימי, כלומר 170 כ"ס. במידה והסוללה טעונה, הקרוסאובר עם ההנעה האחורית יכול להאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש. טווח הנסיעה מוצהר בסביבות 504 ק"מ (לפי שיטת WLTP).