FAW בסטן B50 הוא רכב קומפקטי בעל צורת מרכב סדאן. הוא הוצג לראשונה בתצוגת הרכב בבייג'ינג באפריל 2008, כבר הספיק להחליף דור ונמכר עד היום. הרכב ממחיש את התפתחות תעשיית הרכב הסינית: הדור הראשון בוסס על פלטפורמה זרה עם מנועים גרמניים, הדור השני כבר מבוסס על מכלולים מתוצרת עצמית. בכל אופן, בדגם עדיין מותקן מנוע מא
FAW בסטן B50. קומפקטי עם לב של VW
AUTOBOOM

FAW בסטן B50. קומפקטי עם לב של VW

FAW בסטן B50. קומפקטי עם לב של VW

FAW בסטן B50 הוא רכב קומפקטי בעל צורת מרכב סדאן. הוא הוצג לראשונה בתצוגת הרכב בבייג'ינג באפריל 2008, כבר הספיק להחליף דור ונמכר עד היום. הרכב ממחיש את התפתחות תעשיית הרכב הסינית: הדור הראשון בוסס על פלטפורמה זרה עם מנועים גרמניים, הדור השני כבר מבוסס על מכלולים מתוצרת עצמית. בכל אופן, בדגם עדיין מותקן מנוע מאת Volkswagen, אבל זה אפילו לטובה. בואו נדבר על הקומפקטית הסינית עם לב של VW.

דור ראשון

FAW בסטן B50 הראשון הורכב על גבי פלטפורמה מאת פורד, שעליה בוסס גם הדור הראשון של מאזד 6. למקות זאת, הסדאן זכה לעיצוב ייחודי שפותח על-ידי מומחי סדנת Italdesign. מימדי המרכב הם הבאים: אורך 4,600 מ"מ, רוחב 1,785 מ"מ, גובה 1,435 מ"מ; בסיס הגלגלים עומד על 2,675 מ"מ, נפח תא המטען הוא 450 ליטר. הרכב צויד במנוע 1,6 ליטר בנזין מאת פולקסווגן ג'טה בהספק 103 כ"ס (145Nm). לבחירה הוצעו תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית. בשני הסרנים מותקנים מתלים עצמאיים: עצמות עצה כפולות מקדימה ומערך רב-חיבורי מאחור.

מפרט האבזור כלל: שתי כריות, אוויר, ABS, מזגן, חלונות חשמל, מערכת שמע עם שישה רמקולים, מערכת אזעקה וחישוקי סגסוגת קלה R15. רמת הגימור הבכירה Premium עם תיבה אוטומטית כללה בנוסף כריות אוויר צדדיות, ריפוד עור, סאנרוף חשמלי, חיישני לחץ בצמיגים ובקרת שיוט.

מתיחת פנים שנת 2013

מתיחת הפנים העניקה לרכב עיצוב חיצוני מעודכן ותא נוסעים חדש לחלוטין. חזית המרכב עברה שינוי מהותי וזכתה למראה מודרני יותר עם גריל, פנסים ופגוש חדשים ואורות יום LED. בחלק האחורי העדכון הוא לא כל כך דרמנטי. תא הנוסעים הוא חדש לגמרי ומעוצב יותר. להיצע התווסף מנוע חדש בנפח 1,8 ליטר המפיק 138 כ"ס.

דור שני

הושק בשנת 2016 ונמכר בסין עד היום. FAW בסטן B50 החדש פותח כבר על פלטפורמה משלו ומעט גדל במימדים: כעת למרכב אורך של 4,695 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ וגובה של 1,460 מ"מ. בסיס הגלגלים, שהיצרנית קוראת לו בגאווה "מוארך", עומד על 2,725 מ"מ. בכל מקרה, זה בהחלט מספיק על מנת להחשיב את תא הנוסעים כמרווח בשביל נוסעים בעלי מימדים לא גדולים. לבחירה מוצעים שני מנועים: 1,4 ו-1,6 ליטר, שניהם מתוצרת Volkswagen. הראשון – טורבו בהספק 136 כ"ס, השני – אטמוספרי בהספק 109 כ"ס. תיבת הילוכים – 6 היל' אוטומטית מאת Aisin גרסת 3.0 עם מצב ידני, אותה היצרנית מתארת "הכל בחבילה אחת" ומבטיחה "מאפיינים דינמיים וצריכת דלק חסרת תחרות".

תצורת מערכת המתלים נשמרה: עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. מפרט האבזור של FAW בסטן B50 שנת 2022 כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת לחץ בצמיגים (TMPS) ובקרת סחרור (TCS). מערכת המולטימדיה תומכת ב-Bluetooth ומאפשרת חיבור לסמארטפון. המנוע מותנע באמצעות כפתור.

מה דעתכם על בסטן B50?
5 קולות