העדכון של 2024 הביא ליונדאי באיון עיצוב מרענן ותא נוסעים מתקדם
הקרוסאובר הקטן יונדאי באיון, המבוסס על מכונית ההאצ'בק i20, יצא בשנת 2021. הוא פותח במיוחד לאירופה ולכן זכה לעיצוב מודרני שימצא חן בעיני קהל היעד. בישראל הוא הספיק לצבור לא מעט מעריצים. בשנת 2024 הקרוס-האצ' עבר עדכון, שהעניק לו עיצוב מרוענן ותא נוסעים מתקדם.
יונדאי באיון נחשב לאחד הרכבים ההיברידיים הזולים ביותר בישראל: הדור הראשון (לפני עדכון) מוצע בטווח מחירים של 127,900 – 138,900 ש"ח (תלוי בגרסה, נכון לינואר 2024). צפו בהצעות למכירה כאן
יונדאי באיון הוא למעשה גרסה מורמת של ההאצ'בק i20 דור 3. יתר על כן, שני הדגמים מורכבים באותו המפעל בטורקיה. אורך בסיס הגלגלים זהה למקור (2,580 מ"מ), אך המידות גדולות יותר: אורכו גדול ב-140 מ"מ (4,180 מ"מ), רוחב – ב-11 מ"מ (1,775 מ"מ), הגובה – ב-40 מ"מ (1,490 מ"מ) . מרווח הגחון של הג'יפון עם חישוקי R15 הוא גם די "ילדותי" – 165 מ"מ, אך עם החישוקים הגדולים ביותר בקוטר R17 הוא מגיע ל- 183 מ"מ.
עדכון שנת 2024
עיצוב חיצוני
העיצוב של יונדאי באיון שנת 2024 הותאם לסגנון הנוכחי של המותג: זוויתי ואגרסיבי. הופיע פגוש קדמי חדש עם גריל שונה וחיקוי דקורטיבי כסוף של מיגון תחתית תא המנוע לרוחב כל החזית. פתרון האופטיקה הדו-קומתית נשמר, אך אורות היום הממוקמים לאורך מכסה המנוע הפכו דקים יותר ומחוברים כעת באמצעות פס לד אופנתי. מאחור הותקן פגוש בולט חדש. הוצע סט חדש של חישוקי R16 או R17 ונוספו 4 גווני מרכב חדשים לפלטת הצבעים.
תא נוסעים ואבזור
במבט ראשון, תא הנוסעים לא השתנה, ההבדלים בגרסה המעודכנת נעוצים בניואנסים. לדוגמה, צג מסך בגודל "10,25 כבר מותקן כסטנדרט במקום מסך "8 הקודם. עם זאת, לוח מחוונים בגודל דומה זמין רק בגרסאות היקרות, והבסיסי הוא "4,2. הרמה הטכנולוגית שופרה הודות לאפשרות עדכון OTA, ניווט, שני שקעי USB-C נוספים (אחד מלפנים ואחד מאחור) ותאורת לד מלאה בתא. כאופציה מוצעת תאורת אווירה ומערכת שמע מבית Bose בעלת 8 רמקולים וסאב וופר.
רשימת מערכות העזר לנהג כוללת מניעת סטיה מנתיב, פונקציית מניעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב חוצים תנועה, ניטור עייפות נהג וניטור שטחים מתים עם גישה למערכת הבלמים.
מנועים
לא דווח על שינויים בהיצע המנועים. בישראל מוצע יונדאי באיון עם מנוע 1.0 ל' טורבו בהספק 100 או 120 כ"ס בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט ותיבת 7 היל' רובוטית. כלומר, יחידת הכוח פועלת על פי עקרון MHEV ("היבריד מתון"). המערכת החשמלית מטעינה את עצמה באמצעות אנרגיה הנאגרת תוך כדי תנועה (בלימה רגנרטיבית). לקרוסאובר אין מצב נהיגה חשמלי לחלוטין (קיבולת הסוללה קטנה מדי), אבל הוא חוסך בנזין. צריכת הדלק בנהיגה משולבת היא 5,4-5,5 ליטר ל-100 ק"מ. ההנעה היא קדמית בלבד.
הייצור יונדאי באיון 2024 המעודכן יחל בקרוב, המחירים יפורסמו בסמוך לתחילת המכירות