סקודה אוקטביה 2024 המעודכנת: מסך גדול והיברידים "מתונים"
ב-14/02/2024 סקודה חשפה את משפחת האוקטביה המעודכנת. במקביל הוצגו הגרסאות הרגילות במרכבי ליפטבק וסטיישן וכן גרסת ה-RS "חמה". כל הדגמים קיבלו עיצוב מודרני, מסך מולטימדיה גדול והיצע מנועים מעודכן. ובעתיד הקרוב יופיע ChatGPT.
סקודה אוקטביה היא רב-מכר של המותג הצ'כי. כיום בישראל נמכר הדור הרביעי לדגם במרכבי ליפטבק וסטיישן, שנכנס לרשימת עשרים הרכבים הנמכרים ביותר בארץ
עיצוב חיצוני
סקודה אוקטביה המעודכנת החלה להיראות הרבה יותר מודרנית מקודמה. הפגושים מלפנים ומאחור קיבלו עיצוב חדש, מה שהגדיל את אורכו הכולל של המרכב ב-9 מ"מ. הגריל גם השתנה. בתור אופציה מוצעים פנסי מטריקס של הדור החדש: הם מאירים טוב יותר את הכביש ולא מסנוורים נהגים אחרים. הפנסים האחוריים קיבלו שתי אפשרויות של "חתימת אור". השתנה העיצוב של החישוקים – כברירת מחדל מותקנים חישוקי סגסוגת בקוטר מ-R16 עד R19, פרט לגרסת הכניסה. צבעי מרכב מסוימים שודכו לגרסאות ספציפיות: Mamba Green – לגרסאות הספורט, Phoenix Orange – לסטיישן אוקטביה קומבי.
תא נוסעים ואבזור
כסטנדרט מותקנים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10 ומסך מולטימדיה באותו גודל, אך בתוספת תשלום ניתן להזמין מסך "13. שני המסכים קיבלו גרפיקה וממשקים חדשים, כמו גם את העוזרת הקולית Laura, שבה ישולב ChatGPT לאחר זמן מה. בקרת אקלים מגיעה כאבזור בסיסי. בנוסף, כעת יש מערכת כניסה ללא מפתח משופרת, שקעי USB-C שההספק שלהם גדל פי 3 (מ-15 ל-45 וואט), ומשטח טעינה אלחוטית.
רשימת העוזרים האלקטרוניים כוללת: עוזר חניה חדש עם פונקציית שליטה מרחוק, מערכת חדשה לניטור עייפות הנהג וזיהוי תמרורים מתקדם. כבר בגרסה הבסיסית מותקנות 10 כריות אוויר.
בתחילת המכירות יציעו 4 רמות גימור: Essence, Selection, Sportline ו-RS. גרסת Laurin & Klement היוקרתית לא צוינה, קיים סיכוי שהיא לא תופיע כלל. עבור כל רמת גימור יציעו אפשרות עיצוב פנימי אחת או יותר, בסה"כ יש 9 לבחירה. בהתאם לגרסה, נעשה שימוש בבד (בין היתר מחומרים ידידותיים לסביבה) או בעור.
מנועים
בתחילת המכירות, סקודה אוקטביה 2024 המעודכנת לא תקבל גרסת iV היברידית פלאג-אין. ייתכן שהיא תצא מאוחר יותר. אבל כבר אפשר לומר בוודאות שמנוע 3 הצילינדרים הפשוט בנפח 1.0 ל' הוסר מההיצע. לגרסת הדלק הטהורה הספורטיבית RS אין יותר מנוע דיזל עם הנעה כפולה אופציונלית – רק בנזין 4 ציל' טורבו בנפח 2 ליטר, שהספקו הוגבר מ-245 ל-265 כ"ס, המומנט המרבי לא השתנה – 370Nm.
הגרסאות הבסיסיות צוידו במנועי בנזין טורבו 4 ציל' בנפח 1.5 ל' המפיקים 115 או 150 כ"ס. ברמת הגימור הסטנדרטית מותקנת תיבת 6 הילוכים ידנית. בתוספת תשלום ניתן לקבל מערכת היברידית מתונה עם מתנע גנרטור 48 וולט ותיבת 7 היל' רובוטית. בשנת 2025 למבחר יוסיפו מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 204 כ"ס בשילוב עם תיבה רובוטית והנעה כפולה – עד כה זוהי הגרסה היחידה עם הנעה כפולה שהוכרזה. מנועי דיזל טורבו בנפח 2 ל' (115 ו-150 כ"ס) עם אותן תיבות נשמרו.
מתיחת הפנים של 2024 תהפוך לאחרונה עבור הדגם עם מנוע בעירה פנימית. עד שנת 2030 תוצג אוקטביה חשמלית לחלוטין
האוקטביה המעודכנת טרם הגיעה אלינו, וגם לא ידוע מתי תגיע. כיום, בשוק הישראלי מוצעים דגמי ליפטבק וסטיישן שלפני העדכון. המחיר מתחיל ב-136,000 שקלים (לפני מיסים ואגרת רישוי, נכון לפברואר 2024). כאן תוכלו לראות את כל ההצעות למכירה של סקודה אוקטביה בישראל.