פולקסווגן מולטיוואן הוא מיניבוס עם הנעה קדמית, גרסת נוסעים יוקרתית של הרכב המסחרי טרנספורטר, המיוצר מאז 1950. דגם המולטיוואן עצמו הוצג לראשונה בשנת 1980 על בסיס הדור השלישי של הטרנספורטר. לפי הצהרת היצרן, דגם זה משמש כסטנדרט בקטגוריה שלו במשך עשורים. בשנת 2019 עבר הדור השישי של הדגם מתיחת פנים. בשנת 2021 הוצעו בישרא
פולקסווגן מולטיואן ‏2019. מרכב, צורה. מיניוואן, 6 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מיניוואן פולקסווגן מולטיוואן. דור שישי, מתיחת פנים 2019

פולקסווגן מולטיואן ‏2019. מרכב, צורה. מיניוואן, 6 דור, שדרוג

פולקסווגן מולטיוואן הוא מיניבוס עם הנעה קדמית, גרסת נוסעים יוקרתית של הרכב המסחרי טרנספורטר, המיוצר מאז 1950. דגם המולטיוואן עצמו הוצג לראשונה בשנת 1980 על בסיס הדור השלישי של הטרנספורטר. לפי הצהרת היצרן, דגם זה משמש כסטנדרט בקטגוריה שלו במשך עשורים. בשנת 2019 עבר הדור השישי של הדגם מתיחת פנים. בשנת 2021 הוצעו בישראל שתי גרסאות מחודשות – מיניוואן וגרסת Long המוארכת.

חיצוניות

המיניוואן פולקסווגן מולטיוואן לשנים 2019/2020 מגיע עם אורך כולל של 4,904 מ"מ, רוחב של 1,904 מ"מ, וגובה של 1,970 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 3 מטרים בדיוק. הרכב מעוצב בהתאם לקו העיצוב העדכני ביותר של קבוצת פולקסווגן, ולכן עבר מתיחת פנים בפברואר 2019. לאחר השדרוגים, הדגמים המעודכנים מציגים עיצוב חזית מחודש עם פנסים צרים יותר (בגרסאות היקרות – פנסי LED מלאים), לוח מחוונים קדמי חדש לגמרי ותוספת של הגה עם הגברה אלקטרומכנית. תוספת זו אפשרה שילוב של מערכות עזר מתקדמות, בהן מערכת שמירה על נתיב וחנייה אוטומטית. לרשות הלקוחות עומדים שישה עיצובים שונים לחישוקי הגלגלים, לצד שישה גוונים חדשים ושבעה שילובי צבעים דו-גווניים.

פנים הרכב

במסגרת מתיחת הפנים, המהנדסים שינו במעט את ממדי המרכב, דבר שהגדיל את נפח תא המטען. כמו כן, נעשו שיפורים במנגנון הנעילה, כך שבעלי הרכב יכולים לפתוח את הדלתות במהירות ובקלות רבה יותר. גלגל ההגה החדש כולל יותר כפתורי שליטה, על מנת לאפשר גישה נוחה למערכות העזר המתקדמות.

עיצבנו מחדש את עמדת הנהג בהתאם לעידן הדיגיטלי ושילבנו בלוח המחוונים של דגם T6.1 מסך Digital Cockpit בגודל 10.25 אינץ' – אפילו לפני חלק מדגמי הנוסעים של הקבוצה!
אלברט קירצינגר, המעצב הראשי של VW

תא הנוסעים ניתן לשינוי והתאמה אישית: מושבי השורה השנייה יכולים להסתובב 180 מעלות, כאשר גם הם וגם השורה השלישית מתקפלים, מה שהופך את הרכב לוואן מטען המתאים להובלת פריטים גדולים, כמו רהיטים. בנוסף, השולחן במרכז תא הנוסעים יכול לשמש כמשטח עבודה או לארוחות, וניתן לקפלו ולאחסנו בין המושבים בשורה השנייה (בגרסת Highline).

מנועים

המולטיוואן החדש מצויד במנועי דיזל טורבו (TDI) בנפח 2.0 ליטר, עם הספקים של 150 או 199 כוחות סוס, המחוברים לתיבת הילוכים DSG רובוטית עם 7 הילוכים. ההנעה היא קדמית, עם מתלים עצמאיים.

אבזור

בשוק הישראלי מוצעות שתי רמות גימור למולטיוואן 2020/2021: Comfortline ו-Highline. מערכות מתקדמות כגון לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית ומערכת לייצוב הרכב ברוחות חזקות נוספו לדגם לאחר 2019 ונכללות כסטנדרט.

גרסת הבסיס Comfortline כוללת חבילת בטיחות מתקדמת עם מערכות כגון:

  • בקרת שיוט אדפטיבית
  • מערכת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית
  • זיהוי רכבים בנקודות מתות
  • מערכת שמירה אקטיבית על נתיב, כולל זיהוי תנועה מאחור

בנוסף, חבילת הבטיחות כוללת 4 כריות אוויר (ו-6 בגרסת Highline), מערכת בקרת יציבות, בקרת אחיזה, עזר לזינוק בעלייה, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת סיוע בבלימה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ובקרת עייפות נהג. לצורך נוחות החניה, Multivan 6.1 מגיע עם מצלמת נסיעה לאחור, חיישנים קדמיים ואחוריים ומערכת חניה אוטומטית.

אפשר לשפר משהו שכבר קרוב לשלמות?
2 קולות